Přeposlat Suzuki GSX-S750: Povedený naháč s agresivním designem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki GSX-S750: Povedený naháč s agresivním designem

30.01.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki GSX-S750 je velmi povedená mašina, která svému majiteli nabídne dostatečně výkonný motor, jisté jízdní vlastnosti, poměrně přátelskou povahu a dobrou spolehlivost. Zároveň se jedná o nejdostupnější stroj ve své třídě a dá se čekat, že to bude bestseller.

Suzuki GSX-S750: Povedený naháč s agresivním designem

Motor
Zadní kolo motocyklu Suzuki GSX-S750 pohání klasický řadový čtyřválec s DOHC rozvodem a kapalinovým chlazením, který disponuje zdvihovým objemem 749cc. Jeho nejvyšší výkon je 112.6 koní při 10500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 81 Nm při 9000 ot/min. Motor samozřejmě plní emisní normy Euro4, běží velmi klidně, bez výraznějších vibrací a celkově se jedná o pohonnou jednotku, se kterou je velmi snadné žít a spolupracovat. Odezva na přidání plynu je blesková a zmínit musíme určitě i velmi povedený zvukový projev při vyšších otáčkách. Dynamika je dobrá, motor disponuje solidní silou ve středních otáčkách a do těch vysokých se nechá popohnat bez jakéhokoliv protestování, nicméně mu chytí trochu charakteru. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 192 km/h a výrobce udává průměrnou spotřebu 4.9 litru paliva na 100 km. V reálném světě je ale samozřejmě spotřeba jiná a pohybuje se okolo 5.5 litru, nicméně to je pořád vcelku přijatelné a víceméně to odpovídá nabízeným dynamickým schopnostem. Převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.

Suzuki GSX-S750: Povedený naháč s agresivním designem

Jízda a spolehlivost
I přesto, že tento stroj postrádá plně stavitelné tlumiče, je naladěný velmi dobře a Suzuki se povedlo nastavit podvozek ideálně na klasické okresky. Mašina si je velmi jistá v kramflecích, a to i při ostré a dynamické jízdě a zároveň není přehnaně tvrdá a pro každodenní používání je naladěná velmi dobře. Pochvalu si určitě zaslouží i pohodlná pozice za řidítky, díky čemuž nebudete rozlámaní nebo unavení ani po opravdu dlouhém cestování. Podvozek tedy bez větších problémů snese i méně kvalitní cesty a zároveň nabídne jistotu, dobrou odezvu na změny směru jízdy a stabilitu i ve vyšších rychlostech. Brzdy jsou dostatečně výkonné a nemají se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy, ale postrádají ostřejší nástup a takový ten prvotní kopanec. Jejích výkon se ale dobře dávkuje a pomalejší nástup tak ve finále není žádný větší problém. Na předním kole najdeme dvojici kotoučů o průměru 310 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny Nissin a na kole zadním má své místo jeden kotouč o průměru 240 mm a jednopístkový třmen. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2125 x 1055 x 785 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1455 mm.

Suzuki GSX-S750: Povedený naháč s agresivním designem

Výbava
Standardní výbava je vcelku solidní a zahrnuje ABS systém, kontrolu trakce stavitelnou ve třech úrovních, radiální brzdy a digitální palubní desku, která je převzatá z modelu GSX-S1000. Palubní deska je tedy vlastně jeden velký displej, u kterého je možné upravit jas a který zobrazuje všechny důležité informace typu rychlosti, otáček, zařazeného převodového stupně, nastavení kontroly trakce, ujetých kilometrů nebo stavu nádrže. V okolí palubní desky pak najdeme klasické informační diody a pochválit musíme jak přehlednou grafiku, tak dobrou čitelnost za všech podmínek. Pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 820 mm a nádrž zvládne pojmout 16 litrů paliva, což stačí na dojezd okolo 280 km na jedno natankování. Přední světlomet je dostatečně výkonný a určitě potěší i rozměrná zpětná zrcátka, která poskytnou dobrý přehled o dění za řidičem. Výrobce tuto mašinu osadil 17 palcovými koly s deseti paprsky a na nich jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Ještě bychom měli zmínit hmotnost, která se zastavila na hodnotě 213 kg.

Suzuki GSX-S750: Povedený naháč s agresivním designem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré, určitě patří k nadprůměru a v ničem si nezadá s podobnými stroji od konkurence. Všechno hezky sedí na svém místě, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách a celkově působí Suzuki GSX-S750 poctivým, bytelným dojmem. Vrstva laku je dostatečně tlustá a problémy s korozí a podobné nešvary by tak neměly vůbec nastat. Žádné potíže by se neměly přihodit ani v oblasti spolehlivosti, protože zde použitý motor je již léty prověřený a určitě patří mezi ty spolehlivé. Pokud majitel nezanedbá standardní údržbu a servisní intervaly, určitě mu bude tato mašina sloužit dlouho a dobře. Výrobce bychom měli pochválit také za povedený design, který staví na ostrých hranách a celkově to Suzuki GSX-S750 opravdu sluší.

Suzuki GSX-S750: Povedený naháč s agresivním designem

Verdikt
Suzuki GSX-S750 je velmi povedená mašina, která svému majiteli nabídne dostatečně výkonný motor, jisté jízdní vlastnosti, poměrně přátelskou povahu a dobrou spolehlivost. Zároveň se jedná o nejdostupnější stroj ve své třídě a dá se čekat, že to bude bestseller. Na druhou stranu nad svými konkurenty vůbec v ničem nevyniká a něco málo jí chybí k tomu, aby trochu vystoupila z davu podobných naháčů. Výbava je solidní a žádné větší výtky nemáme ani směrem k dílenskému zpracování a případné spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 3

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki GSX-S750: Povedený naháč s agresivním designem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.