Přeposlat Lexmoto LSM 125: Levný čínský základ

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lexmoto LSM 125: Levný čínský základ

25.01.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Lexmoto LSM 125 je postarší čínská mašina, která se již oficiálně ani neprodává, nicméně jako levná bazarovka může nějakého mladému řidiči posloužit jako slušný základ před přechodem na modernější stroj.

Lexmoto LSM 125: Levný čínský základ

Motor
Zadní kolo mašiny Lexmoto LSM 125 pohání jednoduchý, jednoválcový čtyřtaktní motor o zdvihovém objemu 124cc, který disponuje výkonem 6 kW (8 koní) při 7500 ot/min. Není to nijak zázračný motor a jde od něj čekat víceméně to, co od podobných jednotek s podobnými specifikacemi. Ve městě je jeho výkon dostatečný, poměrně rychle zvládne tento stroj rozhýbat na klasické městské rychlosti, nicméně mimo město mu docela rychle dojde dech a není úplně jednoduché držet krok s ostatními účastníky provozu. Výrobce uvádí maximální rychlost 100 km/h, ale dostat se na ni jde pouze s vysokou dávkou trpělivosti a větrem v zádech. Na nějaké pohodlné a bezpečné předjíždění na okreskách můžete zapomenout, na to tento motor nemá dostatek výkonu. Odezva na přidání plynu je ale obstojná a motor jde docela ochotně do otáček, takže  se s ním dá žít vcelku příjemně. Musíte ale zkrátka vědět, kde jsou jeho hranice. Ani vibracím se tento jednoválec nevyhnul, ale to určitě není nic překvapivého. Jeho výhoda je v poměrně slušné spotřebě a při rozumném používání jde jezdit za zhruba 3.5 litru paliva na 100 km. Motor je spojený s pětistupňovou převodovkou, se kterou se pracuje docela příjemně a v tomto ohledu nejsou žádné větší problémy.

Lexmoto LSM 125: Levný čínský základ

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou veskrze průměrné a vyloženě poplatné tomu, že se jedná o velmi levný stroj původem z Číny. V tomto ohledu opravdu nelze čekat zázraky a na limit podvozku může zkušený řidič narazit poměrně rychle. Samotný podvozek je pouze základní, skládá se z obrácené vidlice vpředu, zadní tlumící jednotky se stavitelným tlumičem a naladění je hodně měkké. Na méně kvalitních cestách to jde velmi rychle poznat a jízda je lehce nervózní, nicméně míra komfortu není úplně špatná. Pokud tedy není řidič příliš vysoký, pro takové typy se tento stroj moc nehodí a bude vyhovovat spíše řidičům menšího vzrůstu. Reakce na změny směru jízdy jsou obstojné a na kvalitní cestě působí tato mašina docela agilně, což určitě chválíme. Vyloženě špatná pak není ani brzdná soustava, která se skládá z jednoho brzdného kotouče vpředu a jednoho vzadu. Do předního kotouče se zakusuje dvoupístkový třmen a brzdy nemají s tímto motocyklem o hmotnosti 115 kg moc práce, nástup výkonu je rychlý a docela dobře se i dávkuje.

Lexmoto LSM 125: Levný čínský základ

Výbava
Výbava je opravdu pouze základní a dostanete jenom to, co je nutné k přesunu z bodu A do bodu B. Z těch modernějších věcí najdeme na palubě pouze LED blinkry a to je tak nějak všechno. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2120 x 1120 x 840 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1400 mm a sedlo je uloženo ve výšce 860 mm. Nádrž zvládne pojmout 11.5 litru paliva, což stačí na vcelku solidní dojezd na plné natankování a při rozumném používání se dá dostat na 300 km na jednu nádrž. Palubní deska je kompletně analogová a vypadá hodně lacině, nicméně tento stroj je již hodně starý a vysoký věk na něm zkrátka jde poznat. Před řidičem sedí dva analogové budíky, tachometr a otáčkoměr a výhoda této nemoderní a ošklivé palubní desky je v tom, že čitelnost je velmi dobrá za jakýchkoliv podmínek. Ještě bychom měli zmínit, že v tachometru je umístěný ukazatel ujeté vzdálenosti. Na stáří tohoto motocyklu poukazuje také pružinový stojánek, který je prostě špatný a naučit se ho používat chce notnou dávku trpělivosti. Kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 130/70 vzadu. Přední světlomet moc výkonu nepobral a úplně ideální nejsou ani zpětná zrcátka, nicméně jde si na ně zvyknout a s trochou cviku poskytnou slušný přehled o dění za řidičem.

Lexmoto LSM 125: Levný čínský základ

Kvalita a spolehlivost
Motocykly původem z Číny neměly nikdy dobrou pověst v oblasti zpracování ani spolehlivosti, nicméně v posledních letech se to docela zlepšilo. Lexmoto LSM 125 je sice již postarší stroj, který se už oficiálně neprodává, nicméně spadá mezi ty obstojně vyrobeném modely a vyloženě špatně na tom v tomto ohledu není. Samozřejmě, není postavený tak kvalitně, jako například japonská konkurence, ale zase ho seženete za zlomek ceny a jako takový první motocykl do začátku by mohl fungovat bez větších obtíží. Mechanicky se jedná o nesmírně jednoduchý stroj, což je dobře, protože případné opravy nebudou nijak extrémně náročné.

Lexmoto LSM 125: Levný čínský základ

Verdikt
Lexmoto LSM 125 je postarší čínská mašina, která se již oficiálně ani neprodává, nicméně jako levná bazarovka může nějakého mladému řidiči posloužit jako slušný základ před přechodem na modernější stroj. Pro základní potřeby začínajícího řidiče nabídne všechno důležité, je poměrně slušně vyrobená a k takovému tomu obyčejnému vyblbnutí na okreskách nebo na poli stačí. Motor sice není kdovíjak výkonný, ale ve městě postačuje a nabídne slušnou spotřebu paliva. Technická vybavenost odpovídá nízké ceně a konstrukčně se jedná o velmi jednoduchý kousek, což je ale v tomto případě určitě plus.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lexmoto LSM 125: Levný čínský základ


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.