Přeposlat Yamaha XSR900 Abarth se začne již velmi brzy prodávat

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XSR900 Abarth se začne již velmi brzy prodávat

18.01.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha představila před nedávnem velmi zajímavou limitovanou edici svého modelu XSR900, kterou vytvořila v kooperaci se společností Abarth. Prvních 95 kusů navíc půjde velmi brzy do prodeje, takže pokud jste fanoušky těchto dvou firem, určitě pokračujte ve čtení.

Yamaha XSR900 Abarth se začne již velmi brzy prodávat

Tato mašina se jmenuje XSR900 Abarth a celkově vznikne pouze 695 kusů, z čehož prvních 95 kusů půjde do prodeje již 17. ledna 2017. Yamaha spustí online rezervaci, takže pokud máte o tento stroj zájem, určitě sledujte v tento den její české stránky. Tato limitovaná edice je totiž zalistována i na českých stránkách Yamahy, takže by měla být bez větších problémů dostupná i u nás. Yamaha XSR900 Abarth vznikla ze spolupráce Yamahy a slavné společnosti Abarth, což je dvorní tuner italského Fiatu, a až doposud se tato firma zabývala hlavně automobily. Kooperace italských a japonských firem ale není nic výjimečného a z těch posledních bychom měli zmínit hlavně Fiat a Mazdu, kteří stvořili krásný roadster 124 Spider jako přímého sourozence populární Mazdy MX-5. Pojďme ale zpět do světa dvou kol k modelu XSR900 Abarth. Jedná se o motocykl typu café racer a je vyvedený v hezkém retro stylu, přičemž jeho dominantu tvoří elegantní kapotáž s kruhovým světlometem.

Yamaha XSR900 Abarth se začne již velmi brzy prodávatYamaha XSR900 Abarth se začne již velmi brzy prodávat

Kapotáž je vyrobena z karbonu, což jde hezky rozpoznat podle jeho nezaměnitelné textury a z tohoto lehkého a tvrdého materiálu je vyrobený také přední blatník a kryt sedla. Dalším prvkem, který najdeme pouze na této sériové edici, jsou speciální závodní řidítka typu ,,vlaštovka“ a parádně vypadající semišové sedlo pro jednoho. Standardní výfuk byl nahrazený titanovou soustavou od známé společnosti Akrapovič s nasazovacími tlumiči a každá mašina je vyvedena ve speciálním barevném schématu kombinujícím šedou, černou a červenou. Samozřejmě nesmí chybět ani plaketa s pořadovým číslem vyrobená z hliníku (je umístěna pod řidítky) a logo úpravce Abarth, tedy škorpión. Už podle označení je patrné, že tato speciální edice vychází z modelu XSR900 a oba tito sourozenci tak mají drtivou většinu technických specifikací stejnou. Stejná zůstala například digitální palubní deska, což je vlastně kruhový displej zobrazující například rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav nádrže a v jeho okolí najdeme nezbytné informační diody.

Yamaha XSR900 Abarth se začne již velmi brzy prodávatYamaha XSR900 Abarth se začne již velmi brzy prodávat

Podvozek je postavený na rámu typu Diamond, teleskopické vidlici se zdvihem 137 mm vpředu a klasické kyvce o zdvihu 130 mm vzadu. Brzdná soustava se skládá z dvojice kotoučů o průměru 298 mm vpředu a jednoho 245 mm kotouče vzadu, takže je stejná, jako u základního modelu XSR900. Kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2075 x 1135 x 815 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1440 mm a sedlo je umístěno ve výšce 830 mm. Nádrž zvládne pojmout slušných 14 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování bude poměrně solidní. Elektronická výbava tohoto stroje není nijak špatná a zahrnuje stavitelný systém kontroly trakce, brzdný systém ABS a asistenční anti-hoppingovou spojku.

Yamaha XSR900 Abarth se začne již velmi brzy prodávatYamaha XSR900 Abarth se začne již velmi brzy prodávat

Zadní kolo roztáčí čtyřtaktní tříválcový motor o zdvihovém objemu 847cc, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon této jednotky je 84.6 kW (115 koní) při 10000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 87.5 Nm při 8500 ot/min. Dynamika tedy bude více, než dostatečná a takto výkonný motor určitě nebude mít s tímto 195 kg těžkým strojem žádný větší problém. Motor samozřejmě plní emisní normy Euro4 a je spojený se šestistupňovou převodovkou. Jak jsme se již zmínili, prvních 95 kusů bude k dispozici od 17. ledna 2017 a majitel kromě této krásné mašiny dostane také pozvánku na akci Yamaha VIP Abarth Experience, která zahrnuje návštěvy různých závodních okruhů napříč Evropou. Zbylých 600 kusů pak bude k dispozici u různých dealerů od jara tohoto roku. Základní cena byla stanovena na 9 999 liber, což je po přepočtu zhruba 307 000 Kč bez DPH.

Yamaha XSR900 Abarth se začne již velmi brzy prodávatYamaha XSR900 Abarth se začne již velmi brzy prodávat

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XSR900 Abarth se začne již velmi brzy prodávat


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.