Přeposlat Black Douglas Claret Classic: Zpátky do minulosti

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Black Douglas Claret Classic: Zpátky do minulosti

16.01.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní krátké novince se podíváme na velmi zajímavý motocykl, který na první pohled vypadá, jako by přijel z minulosti. Model Claret Classic od výrobce Black Douglas je totiž ztělesněním motocyklového snu každého opravdového hipstera.

Black Douglas Claret Classic: Zpátky do minulosti

Před dávnými časy byli muži opravdoví gentlemani, nosili klobouky a motocykly byly vybaveny proutěnými košíky, ve kterých tito muži vozili své kufříky. V těchto dobách byl provoz na silnicích minimální a nebyl problém vydat se na cestu napříč republikou a potkat minimum dalších řidičů. Dnes už je doba samozřejmě jiná, nicméně motocykl Claret Classic pochází právě z této dávné minulosti a vypadá vskutku neotřele. Jedná se o pořádné retro se vším všudy a je jasné, že s takovým strojem upoutáte dnes víc pozornosti, než s jakýmkoliv supebikem. Výrobce Black Douglas má ve svém portfoliu více podobných motocyklů, ale Claret Classic se zdá být tím zdaleka nejzajímavějším hlavně kvůli proutěnému košíku za sedlem, který je svou velikostí jako stvořený pro klasický piknik. Vyplétaná kola, sedlo, řidítka, bubnové brzdy, snad všechno si výrobce vzal z dávné minulosti a na první pohled to vypadá, že nic moderního na tomto stroji ani nenajdeme.

Black Douglas Claret Classic: Zpátky do minulosti

To ale úplná pravda není a například směrovky jsou zastoupeny LEDkami a motor je spojený s pětistupňovou převodovkou. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2180 x 960 x 620 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1500 mm. Už na první pohled je jasné, že hmotnost bude velmi nízká a 95 kg opravdu není nijak moc. Dá se tedy čekat, že manévrování v nízkých rychlostech, například v hustém městském provozu, bude naprosto bezproblémové. Mašina navíc zvládne uvézt až 190 kg. Sedlo je v základu uloženo ve výšce 830 mm, nicméně k dispozici je i speciální kit, prostřednictvím kterého je možné upravit jeho výšku až na 880 mm. Jak jsme se již zmínili, kola jsou vyplétaná a mají průměr 21 palců, přičemž pneumatiky disponují průměrem 90/90 vpředu a 100/90 vzadu. Moderní komponenty současných značek typu Brembo nebo Öhlins zde nenajdeme, ale beznadějně zastaralý tento stroj není a například motor se skládá v Itálii. Když už jsme nakousli ten motor, tak vězte, že tento stroj se prodává s dvojicí pohonných jednotek s rozdílným zdvihovým objemem.

Black Douglas Claret Classic: Zpátky do minulosti

Pokaždé je vybavený čtyřtaktním jednoválcovým motorem a případný zájemce si bude moct vybrat, jestli sáhne po méně výkonné verzi o zdvihovém objemu 124.9cc, nebo si připlatí za zdvihový objem 229.5cc. Základní motor disponuje OHC rozvodem, vzduchovým chlazením a nabídne výkon 9.5 kW (necelých 13 koní) při 7500 ot/min a točivý moment 15 Nm, který je k dispozici při 5500 ot/min. Nádrž zvládne pojmout 9 litrů paliva a vzhledem k nízké hmotnosti můžeme čekat velmi příznivou spotřebu a dojezd na plné natankování přesahující 300 km. Objemnější motor má rozvod OHV a disponuje pochopitelně vyšším výkonem, a to konkrétně 10.5 kW (14 koní) při 6000 ot/min a točivý moment narostl na 18.3 Nm (je dostupný při 4500 ot/min). U tohoto motoru udává výrobce dojezd na plnou, devíti litrovou nádrž okolo 270 km, takže spotřeba paliva bude nepatrně vyšší (i kvůli o 3 kg vyšší hmotnosti).

Black Douglas Claret Classic: Zpátky do minulosti

Oba tyto motory jsou vybaveny karburátorem a spojeny s pětistupňovou převodovkou. Všechny ty věci typu bubnových brzd, jednoduchého odpružení vpředu i vzadu nebo retro výfuku nepůsobí, jako na mašině schopné plnit aktuální emisní normy Euro4 a není to jenom pocit, protože Claret Classic tyto normy opravdu neplní. Výrobce totiž dostal speciální výjimku na sérii 100 kusů, nicméně jaké emisní normy zde použité motory plní nikde uvedeno není. Kompletní technické specifikace jsou k dispozici na oficiálních stránkách výrobce a zde se dozvíme i oficiální cenu, která ale není ani trochu nízká. Základní model s motorem o objemu 124.9cc totiž stojí 11 292 eur, což je po přepočtu zhruba 305 165 Kč a výkonnější verze pak přijde na 12 138 eur, tedy na cca 328 000 Kč. To opravdu není málo, ale v tomto případě se platí za výjimečnost a fakt, že podobný stroj na silnici jen tak nepotkáte.

Black Douglas Claret Classic: Zpátky do minulosti

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Black Douglas Claret Classic: Zpátky do minulosti


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.