Přeposlat Pět nejzajímavějších elektrických motocyklů minulého roku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Pět nejzajímavějších elektrických motocyklů minulého roku

02.01.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Elektrifikace se pomalu rozrůstá i ve světě motocyklů a každým rokem přibývá víc a víc ryze elektrických mašin. Rok 2016 byl pro tento typ pohonu poměrně velkým skokem vpřed v oblasti jak praktičnosti, tak každodenní použitelnosti. Pojďme se tedy v rychlosti podívat na 5 elektrických motocyklů, které vzbudily v minulém roce nejvíc pozornosti.

Pět nejzajímavějších elektrických motocyklů minulého roku

Energica Ego
Výrobce tento stroj prezentuje jako první, kompletně elektrickou mašinu z Itálie. O její návrh a výrobu se postarali velmi zkušení konstruktéři, kteří mají přes 40 let zkušeností v závodech Formule 1 a LeMans 24h. Ano, je to velmi drahý stroj a cenovkou okolo 18 tisíc liber (cca 570 460 Kč), ale provoz je neuvěřitelně levný a zde použitý elektromotor disponuje parádním výkonem. Na zadní kolo tohoto stroje proudí 100 kW (136 koní) od 4900 do 10500 ot/min a hlavně masivní točivý moment o hodnotě 195 Nm, který je dostupný od nulových otáček to 4700 ot/min. Energica Ego se umí rozjet až na 249 km/h, takže je to vlastně elektrický superbike a má kompletní elektronickou výbavu (jízdní módy apod.). Navíc je to také vskutku atraktivně vyhlížející mašina, která přitáhne pozornost už na první pohled.

Pět nejzajímavějších elektrických motocyklů minulého roku

Zero DSR
Z Itálie se přesuneme do Ameriky, kde spatřila světlo světa elektrická motorka Zero DSR. Tohle je model určený do reálného světa ke každodennímu používání, protože není přehnaně těžký (váží cca 190 kg) a nabídne dojezd na jedno nabití okolo 240 km. To už je použitelné i mimo město a v oblasti každodenní použitelnosti se jedná o jeden z nejlepších elektrických motocyklů. Navíc disponuje poměrně zajímavým designem, protože svůj elektrický původ nijak nekřičí do světa a dobře ho maskuje, takže na první pohled je to takové klasické cestovní enduro. Je to ale samozřejmě také hodně drahý stroj a jeho cenovka začíná na částce 15 995 dolarů (po přepočtu zhruba 410 475 Kč).

Pět nejzajímavějších elektrických motocyklů minulého roku

Alta Redshift SM
Jedná se o další americký stroj, který tentokrát pochází ze slunné Kalifornie. Jedná se o jeden z nejlehčích elektrických motocyklů vůbec a ručička vah se v tomto případě zastavila na hodnotě 122 kg. Je to tedy vskutku lehkonohá mašina, ale nízká hmotnost znamená menší kapacitu baterií a tím pádem horší dojezd. Ten čitá pouhých 80 km na jedno nabití a právě malý dojezd je hlavní nevýhoda této jinak opravdu povedené mašiny. Je to tedy model určený spíše do města, kde by mělo těch 80 km víceméně stačit. Zde použitý motor nabídne výkon zhruba 40 koní a točivý moment 163 Nm, takže v oblasti dynamiky je to docela schopná mašina a navíc patří k těm levnějším. Stojí 11 900 liber, což je po přepočtu poměrně rozumných 377 138 Kč.

Pět nejzajímavějších elektrických motocyklů minulého roku

Gogoro Smart Scooter
Na tento zajímavý a velmi atraktivní skútr jsme určitě nemohli zapomenout. Svým roztomile futuristickým vzhledem určitě přitáhne pozornost a jedná se o jeden z nejzajímavějších produktů minulého roku vůbec. Jeho motor dává 8.5 koně a maximum točivého momentu je k dispozici od nulových otáček, takže z klidu na 50 km/h se tento skútr rozjede za 4.2 sekundy. Na sprint ze semaforů ideální. Jeho maximální rychlost se může vyšplhat až na 95 km/h a určitě musíme zmínit to, že firma Gogoro s tímto modelem způsobila tak trochu malou revoluci v dopravě na Taiwanu. Smart Scooter totiž disponuje snadno vyměnitelnou baterií, kterou si můžete v případě vybití vyměnit na speciálních dobíjecích stanicích. Zkrátka vyměníte už skomírající baterii za plně nabitou, tu vybitou necháte v dokovací stanici a jakmile bude nabitá, použije ji zase někdo jiný. Výměna vybité baterie za čerstvou by měla zabrat zhruba tolik času, jako natankování nádrže u auta. Je to opravdu velmi zajímavý, praktický způsob používání a dá se čekat, že se v blízké budoucnosti ukáže i v jiných zemích.

Pět nejzajímavějších elektrických motocyklů minulého roku

APWorks Light Rider
Tento stroj je spíše takovou zajímavostí, protože se jedná o nejlehčí elektrický motocykl současnosti a vyrábí se pomocí prvků vytištěných na 3D tiskárně. Hmotnost tohoto stroje je totiž jen těžko uvěřitelných 35 kg, takže je to víceméně takové těžší horské kolo s elektrickým motorem. Ten sice není z nejvýkonnějších (má jen něco málo přes 8 koní) a maximální rychlost tohoto stroje je pouhých 80 km/h, ale díky extrémně nízké hmotnosti je poměr výkonu k váze stejný, jako u supersportovních automobilů. Dynamika ale není nijak strašná a z klidu na 45 km/h se tento stroj umí rozjet za 3 sekundy, takže je rychlejší, než skútr Gogoro Smart zmíněný výše. Na plně nabitou baterii je možné ujet zhruba 60 km, takže je to opět model spíše do města a nás zaujal i jeho design. Ten je velmi jednoduchý a tak trochu živočišný, kdy rám vypadá jako nějaká zvířecí kostra a už na první pohled jde vidět, že vzhled se nese v minimalistickém duchu.

Pět nejzajímavějších elektrických motocyklů minulého roku

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Pět nejzajímavějších elektrických motocyklů minulého roku


počet příspěvků: 0

 

Redirect

Please click here to continue.

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.