Přeposlat Kawasaki Z1000SX: Skvělý cesťák pro každou příležitost

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z1000SX: Skvělý cesťák pro každou příležitost

30.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Z1000SX se opravdu povedla a zcela jistě patří mezi nejlepší velké cestovní mašiny současnosti. Výrobci se povedlo namixovat vlastnosti původního modelu z roku 2010 s nejmodernějšími technickými prvky a výsledek za to opravdu stojí.

Kawasaki Z1000SX: Skvělý cesťák pro každou příležitost

Motor
Jedno přísloví říká ,,Neopravuj to, co není rozbité“ a právě to je důvod, proč v Kawasaki sáhli po již postarším motoru z roku 2014. Jedná se tedy o pořád stejný, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1043cc a jediná zásadnější změna se dotkla výfukové soustavy. Starý motor samozřejmě neplnil emisní normy Euro4, které jsou v současné době nutností a právě nová výfuková soustava a přepracování vstřikování znamenají, že je tento povedený motor již plní. Výkon se nijak nezměnil a na zadní kolo proudí 104.5 kW (142 koní) při 10000 ot/min a točivý moment dosahující hodnoty 111 Nm. Kroutící moment je dostupný při 7300 ot/min a motor se velmi dobře cítí hlavně ve středních otáčkách, kdy má opravdu hodně síly a disponuje bleskovou odezvou na přidání plynu. Potěší i velmi klidný běh prost takřka jakýchkoliv vibrací a celkově je projev tohoto motoru příjemně klidný a přátelský. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 5.8 litru paliva na 100 km, což víceméně odpovídá nabízenému výkonu. Motor disponuje elektronickým vstřikováním paliva a je spojený s klasickou, šestistupňovou převodovkou.

Kawasaki Z1000SX: Skvělý cesťák pro každou příležitost

Jízda a ovladatelnost
V Kawasaki u nové generace tohoto modelu trochu snížili záď a přepracování se dočkalo přední i zadní odpružení. Vpředu najdeme obrácenou 41 mm vidlici s plynulou regulací komprese a nastavitelným předpětím pružiny a vzadu se o tlumení stará horizontální jednotka Back-link. Ta nabídne plynulé nastavení odskoku a externě nastavitelné předpětí pružiny. Řízení je celkově docela podobné předchozímu modelu, ale není až tak neutrální, jak by se dalo čekat. Nicméně odezva je parádní a řidič tak bude mít pocit, že je s tímto strojem opravdu sžitý. Přilnavost je velmi dobrá a stabilita perfektní i při vysokých rychlostech. Po stránce hmotnosti se jedná o docela těžký a masivní stroj (váží 235 kg), nicméně není to nijak zvlášť znát ani při manévrování v nižších rychlostech. Brzdy jsou nadprůměrné a celá brzdná soustava se skládá z dvojice poloplovoucích kotoučů o průměru 300 mm vpředu a jednoho 250 mm kotouče vzadu. Do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny a do zadního pak klasický jednopístkový třmen. Brzdy mají docela rychlý nástup, dostatek síly a jen tak něco je neunaví, přičemž jejich výkon se dobře dávkuje.

Kawasaki Z1000SX: Skvělý cesťák pro každou příležitost

Výbava
Výbava je naprosto skvělá a ve své třídě se určitě jedná o jeden z nejlépe vybavených motocyklů. Je prošpikovaný moderní elektronikou, nad kterou bdí řídící jednotka Bosch Inertial Measurement Unit (IMU). Z elektronických pomocníků bychom měli jmenovat hlavně systém ABS, který se vyznačuje propojením řídící jednotky od motoru i ABS a ve výbavě pochopitelně neschází ani stavitelná kontrola trakce (KTRC). Ta disponuje trojicí volitelných módů a výbavu uzavírá antihoppingová spojka. Palubní deska je víceméně klasická a skládá se z analogového otáčkoměru a rozměrného displeje, který zasahuje i do budíku ukazatele otáček. Displej zobrazuje aktuální rychlost, zařazený převodový stupeň, čas, ujeté kilometry, stav paliva v nádrži a také nastavení kontroly trakce. V okolí palubní desky pak najdeme klasické informační diody. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 815 mm a nádrž zvládne pojmout 19 litrů paliva, což zaručí dobrý akční rádius. Tento model je vybavený 17 palcovými koly a na nich jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/50 vzadu. Přední světlomet je dostatečně výkonný a potěší i rozměrná zpětná zrcátka, která zprostředkují dobrý přehled o dění za řidičem.

Kawasaki Z1000SX: Skvělý cesťák pro každou příležitost

Kvalita a spolehlivost
Kawasaki se u tohoto stroje povedla jedna zajímavá věc, a to ta, že se povedlo použít kvalitní, značkové komponenty při zachování příjemné ceny. Dílenské zpracování je perfektní, všechno sedí hezky na svém místě a pocitově působí Z1000SX poctivým, velmi robustním dojmem. Vyvolává zkrátka pocit solidnosti a spolehlivosti, což určitě chválíme. Co se týče již zmíněné spolehlivosti, tak ta by měla být v nejlepším pořádku a hlavně motor, který je léty prověřený, by toho měl snést opravdu hodně. Při dodržování servisních intervalů a alespoň základní údržbě by neměly nastat žádné větší problémy. Zmínit určitě musíme i povedený vzhled, jemuž dominuje ostře řezaná přední část a hned čtyři uhrančivé koncovky výfuku.

Kawasaki Z1000SX: Skvělý cesťák pro každou příležitost

Verdikt
Kawasaki Z1000SX se opravdu povedla a zcela jistě patří mezi nejlepší velké cestovní mašiny současnosti. Výrobci se povedlo namixovat vlastnosti původního modelu z roku 2010 s nejmodernějšími technickými prvky a výsledek za to opravdu stojí. Hlavní hvězdou tohoto stroje je řadový čtyřválcový motor s velmi vyrovnaným během, vysokým výkonem a nyní navíc plnící emisní normy Euro4. Je to opravdu parádní motor, díky kterému zvládne tento cesťák polykat dlouhé kilometry bez sebemenších problémů. Jízdní vlastnosti jsou dobré, stabilita je perfektní i při vysokých rychlostech a potěší určitě i nadprůměrná odezva řízení. Výbava je moderní a neschází v ní hromada různých elektronických pomocníků a asistentů. Na závěr musíme zmínit i precizní dílenské zpracování, přítomnost kvalitních komponent a fakt, že v poměru cenu / výkon se Kawasaki Z1000SX prostě vyplatí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z1000SX: Skvělý cesťák pro každou příležitost


počet příspěvků: 0

 

Redirect

Please click here to continue.

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.