Přeposlat Aprilia upravila své mašiny Dorsoduro a Shiver pro modelový rok 2017

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia upravila své mašiny Dorsoduro a Shiver pro modelový rok 2017

19.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se podíváme na společnost Aprilia, která před nedávnem poměrně výrazně upravila své modely Dorsoduro 750 a Shiver 750. Hlavních změn se dočkal motor, u kterého výrobce navýšil zdvihový objem 896cc a případný majitel se může těšit i na vyšší výkon.

Aprilia upravila své mašiny Dorsoduro a Shiver pro modelový rok 2017

Vzhledem k tomu, že mají oba tyto motocykly vyšší zdvihový objem, dostaly také nové označení a nyní se jmenují Dorsoduro 900 a Shiver 900. Obě tyto mašiny patří mezi to nejlepší, co Aprilia nabízí a obě spadají do kategorie sportovních naháčů. Původní motor měl zdvihový objem 749.9cc, nicméně výrobce ho nyní navýšil na necelých 900cc a toho bylo dosaženo použitím kombinace vrtání 750cc jednotky (92 mm) a zdvihu 1200cc motoru (67.4 mm). Výsledný motor má nepatrně vyšší výkon, navýšený točivý moment a měl by nabídnout i výrazně lepší průběh s točivým momentem dostupným v nižších otáčkách. Jinak se toho ale moc nezměnilo, oba tito sourozenci mají stejnou platformu a design zůstal také víceméně stejný. Jedná se o vzhledově velmi povedené stroje, které v sobě mají notnou dávku agresivity a sportovního feelingu. Velmi dobře vypadají hlavně koncovky výfuku vyvedené pod sedlo a za zmínku určitě stojí i litá kola v novém designu.

Aprilia upravila své mašiny Dorsoduro a Shiver pro modelový rok 2017

Kromě motoru se dočkala vylepšení také elektronika, a to převážně systém ride-by-wire se třemi volitelnými palivovými mapami. Na výběr bude režim Sport, Touring a Rain, takže řidič si bude moct zvolit režim přesně podle aktuálních podmínek. Palivové mapy jsou doplněny novou kontrolou trakce stavitelnou ve třech úrovních a součástí standardní výbavy bude samozřejmě také brzdný systém ABS, který bude vypínatelný. Po stránce elektroniky se tedy jedná o vskutku moderní a vyspělé stroje a oba tito sourozenci se dočkali také nové palubní desky. Ta je kompletně přebraná z dvojice modelů RSV4 a Tuono 1100 V4 a můžeme se těšit hlavně na 4.3 palcový displej, který zvládne zobrazit hromadu důležitých informací o motocyklu i jízdě. Další novinku registrujeme v oblasti vidlice a oba modely dostaly novou vidlici Kayaba o průměru 41 mm, která je kompletně stavitelná a která nahrazuje dříve používanou vidlici od firmy Sachs.

Aprilia upravila své mašiny Dorsoduro a Shiver pro modelový rok 2017

Co ale zůstalo stejné, je rám modulární konstrukce, který je složený z ocelových trubek spojených vysokopevnostními šrouby. V úvodu jsme zmínili, že obě tyto mašiny spadají do kategorie naháčů, nicméně jejich celkové poslání je trochu rozdílné. Zatímco model Shiver je tím klasickým naháčem se vším všudy, varianta Dorsoduro je víc ,,adventure“, čemuž napovídá například vysoký přední blatník nebo chrániče rukou na řidítkách. Již zmíněná kola vyvedená v novém designu jsou navíc o 2.1 kg lehčí, než kola původní a dá se tak čekat, že obě novinky celkově nějaké to kilo shodily. Varianta Dorsoduro disponuje sedlem ve výšce 870 mm a Shiver má sedlo uložené ve výšce 810 mm. Konečně se můžeme přesunout k motoru, který má sice pořád dva válce a kapalinové chlazení, ale zdvihový objem nyní čítá již zmíněných 896cc. Zatímco starší motor o zdvihovém objemu 749.9cc plnil emisní normy Euro3, přepracovaná jednotka už plní nejnovější normy Euro4 a je tak připravena na současnost.

Aprilia upravila své mašiny Dorsoduro a Shiver pro modelový rok 2017

Výkon narostl pouze nepatrně, z 92 koní na něco málo přes 95 koní, nicméně točivý moment nyní dosahuje 90 Nm a to je poměrně hezký nárůst (z původních cca 80 Nm). Důležitější bude trochu pozměněná charakteristika motoru a jiný průběh jak výkonu, tak točivého momentu. Maximum výkonu je dostupné při 8750 ot/min (Dorsoduro to mělo stejné i u 750cc varianty, nicméně Shiver tohoto výkonu dosahoval až při 9000 ot/min) a točivý moment bude dostupný při 5600 ot/min. Výrobce uvádí, že přepracovaný motor nabídne lepší průběh v nižších a středních otáčkách, lepší odezvu na plyn a v neposlední řadě také nepatrně nižší spotřebu paliva. Průměrná spotřeba by se měla pohybovat okolo 6 litrů paliva na 100 km jízdy. Převodovka pak zůstala stejná, tedy klasicky šestistupňová a obě mašiny budou nyní o něco dostupnější. Výrobce totiž u obou nabídne kit pro snížení výkonu, díky kterému po nich budou moct sáhnout i majitelé řidičského průkazu skupiny A2. Obě tyto mašiny se začnou prodávat na jaře roku 2017.

Aprilia upravila své mašiny Dorsoduro a Shiver pro modelový rok 2017

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia upravila své mašiny Dorsoduro a Shiver pro modelový rok 2017


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.