Přeposlat Kawasaki Z650 a Z900: Atraktivní sourozenecká dvojice drsných naháčů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z650 a Z900: Atraktivní sourozenecká dvojice drsných naháčů

16.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki udělala poměrně velkou změnu ve svém portfoliu, kdy skončila s motocykly ER-6 i s naháčem Z800. Na náhradu se ale nemuselo čekat dlouho pro modelový rok 2017 si pro nás Kawasaki přichystala dva nové stroje s označení Z650 a Z900.

Kawasaki Z650 a Z900: Atraktivní sourozenecká dvojice drsných naháčů

Modely ER-6f, ER-6n i Z800 tedy již odvál čas a hlavní důvod jejich odchodu je neplnění emisní normy Euro4. Superbike ER-6f se náhrady dočkal již před nedávnem v podobě modelu Ninja 650, no model ER-6n si musel na svou náhradu počkat o něco déle. To ale samozřejmě nevadí, protože novinka v podobě naháče Z650 vypadá opravdu parádně a určitě svému předchůdci nebude dělat ostudu. Označení Z650 není úplně nové a v minulosti se u Kawasaki již objevilo, takže tato novinka trochu odkazuje i na minulost. Je to vskutku krásný stroj vyvedený v agresivním, dynamickém designu a na první pohled působí tak trochu jako pouliční výtržník. Přídi dominuje mohutný světlomet s vysokou kapličkou, ve které se nachází palubní deska a velmi hezky vypadá také výfuk vyvedený do spodní části. Kompletní rozměry rozměry tohoto stroje jsou 2055 x 1080 x 775 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1410 mm. Nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, sedlo je uloženo ve výšce 790 mm a pohotovostní hmotnost dosahuje 187 kg.

Kawasaki Z650 a Z900: Atraktivní sourozenecká dvojice drsných naháčůKawasaki Z650 a Z900: Atraktivní sourozenecká dvojice drsných naháčů

Základ Kawasaki Z650 je příhradový rám vyrobený z vysokopevnostní oceli a přední teleskopická vidlice o průměru 41 mm. O odpružení vzadu se stará horizontální tlumič Back-link plněný vzduchem s možností nastavení předpětí. Brzdná soustava se skládá z dvojice předních kotoučů o průměru 300 mm, do kterých se zakusují dvoupístkové třmeny a na zadním kole najdeme jeden 220 mm kotouč doplněný jednopístkovým třmenem. Když už jsme nakousli ta kola, tak vězte, že mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Hezky vypadá i palubní deska, která se skládá z rozměrného otáčkoměru, displeje a doprovodných informačních diod. Displej zvládne zobrazit například rychlost, aktuálně zařazený převodový stupeň nebo stav nádrže. Motor je zastoupený kapalinou chlazeným dvouválcem, který má zdvihový objem 649cc a disponuje DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon této jednotky je 50.2 kW (68 koní) při 8000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 65.7 Nm, které jsou dostupné při 6500 ot/min.

Kawasaki Z650 a Z900: Atraktivní sourozenecká dvojice drsných naháčůKawasaki Z650 a Z900: Atraktivní sourozenecká dvojice drsných naháčů

Kombinovaná spotřeba byla spočítána na 4.3 litru paliva na 100 km a motor je spojený s šestistupňovou převodovkou. Nová Kawasaki Z650 bude dostupná hned ve třech barevných verzích, které kombinují bílou a černou, dva rozdílné odstíny černé a titanovou s černou. Nyní se můžeme přesunout k modelu Z900, který nahrazuje naháče Z800 a jedná se vlastně o většího a výkonnějšího sourozence Z650. Design je vyvedený v podobném, tedy poměrně agresivním duchu a na první pohled zaujme hlavně výrazně protažená přední část  s rozměrným světlometem. Výfuk je tentokrát vyvedený vedle zadního kola a celkově působí Z900 proti svému menšímu sourozenci opravdu výrazně svalnatěji a robustněji. Rozměry tohoto modelu jsou 2065 x 1065 x 825 mm a rozvor náprav dosahuje hodnoty 1450 mm. Pohotovostní hmotnost se zastavila na čísle 210 kg, takže je novinka podstatně lehčí, než její předchůdce v podobě modelu Z800 (zhruba o 20 kg). Také zde výrobce použil příhradový rám vyrobený z vysokopevnostní oceli, ale tlumiče jsou jiné a vpředu najdeme obrácenou (USD) vidlici s možností nastavení.

Kawasaki Z650 a Z900: Atraktivní sourozenecká dvojice drsných naháčůKawasaki Z650 a Z900: Atraktivní sourozenecká dvojice drsných naháčů

Zadní tlumič Back-link tentokrát nabídne nastavení jak předpětí, tak odskoku. Sedlo je uloženo ve výšce 795 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva. Kola disponují průměrem 17 palců, jsou na nich osazeny pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu, 180/55 vzadu a brzdná soustava se dočkala posílení. Na předním kole sedí dvojice 300 mm kotoučů doplněná čtyřpístkovými třmeny a na zadním pak jeden kotouč o průměru 250 mm, do kterého se zakusuje klasický jednopístek. Zadní kolo Kawasaki Z900 roztáčí kapalinou chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu 948cc, který má opět rozvod DOHC a velmi hezký výkon. Ten čítá 92.2 kW (125 koní) při 9500 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 98.6 Nm (při 7700 ot/min). Můžeme tedy čekat perfektní dynamický projev a motor je opět spojený s šestistupňovou převodovkou. Kombinovaná spotřeba je o něco vyšší a byla spočítána na 5.5 litru paliva na 100 km. Také tento model bude dostupný ve třech barevných kombinací a můžeme se těšit na šedou s černou, zelenou s černou nebo dva odstíny černé.

Kawasaki Z650 a Z900: Atraktivní sourozenecká dvojice drsných naháčůKawasaki Z650 a Z900: Atraktivní sourozenecká dvojice drsných naháčů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z650 a Z900: Atraktivní sourozenecká dvojice drsných naháčů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.