Přeposlat Aero E-Racer: Ryze italská elektrická mašina

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aero E-Racer: Ryze italská elektrická mašina

14.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní novince potěšíme hlavně milovníky elektrických motocyklů, což je odvětví pořád víceméně v plenkách a pomalu se rozvíjející. Společnost Aero Motorcycles představila velmi hezký koncept pojmenovaný E-Racer, který se pravděpodobně dostane do sériové výroby.

Aero E-Racer: Ryze italská elektrická mašina

Dny, kdy si italské motocykly nerozuměly s elektrickým pohonem, se pravděpodobně pomalu chýlí ke konci, protože koncept E-Racer je celý italský. Jedná se o výsledek spolupráce mezi společností Aero Motorcycles, motocyklovým magazínem InMoto a firmou Tactia, která dodala motor. Stejný motor najdeme také v závodním speciálu T-Race Rally a  Tactia je v této oblasti velmi zkušeným výrobcem. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který se opravdu povedl a tento stroj v sobě mísí futuristické prvky s retro detaily. Mezi retro řadíme hlavně krásně vypadající hnědé prošívané sedlo. Příď je velmi minimalistická a obsahuje pouze dva nad sebou umístěné světlomety s hezkou grafikou a dá se předpokládat, že o kompletní osvětlení tohoto stroje se starají LEDky. Efektní podívaná na první pohled připomíná denní svícení vozů BMW, jenom ve vertikálním rozložení. Pohled přitáhnou také řidítka, jejichž rukojeti jsou vyvedeny ve stejné hnědé barvě, jako sedlo a hezky tak spolu ladí.

Aero E-Racer: Ryze italská elektrická mašinaAero E-Racer: Ryze italská elektrická mašina

Zpětná zrcátka jsou pak trochu netypicky vyvedena pod řidítka, což nevypadá vůbec špatně. Dalším retro prvkem jsou stylová vyplétaná kola o průměru 17 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky s výrazným vzorem hodící se i pro jízdu v lehčím terénu. Pneumatiky dodala firma Pirelli a mají rozměry 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Brzdná soustava pochází od další italské společnosti, a sice od věhlasného Bremba a skládá se z 320 mm kotouče vpředu a 220 kotouče vzadu. Do předního kotouče se zakusuje čtyřpístkový třmen. Celý tento stroj je postavený na hliníkovém trubkovém rámu a o tlumení předního kola se stará USD vidlice Öhlins TTX o průměru 48 mm, která je plně stavitelná. Zadní tlumící jednotka pochází od stejné společnosti a opět je stavitelná. Ještě bychom měli určitě zmínit, že šasi je vyrobeno z karbonu a kevlaru, takže celkově se nejedná o nějak extrémně těžký stroj a hmotnost se pohybuje okolo 160 kg, což není vůbec špatné. Palubní deska je kompletně digitální, ale to v dnešní době ani nikoho nepřekvapí, nicméně její umístění je trochu netypické.

Aero E-Racer: Ryze italská elektrická mašinaAero E-Racer: Ryze italská elektrická mašina

Displej není umístěný uprostřed řidítek, jak bývá zvykem, ale na jejich levé straně. Kromě klasických údajů typu aktuální rychlosti umí zobrazit například také průměrnou rychlost, nejvyšší dosaženou rychlost či čas. Očekáváme také kompletní propojitelnost s chytrou elektronikou, bez čehož to dnes pochopitelně už nejde a pro elektrické stroje to platí dvojnásob. Zde použitý motor nabídne nejvyšší výkon 55 kW, tedy zhruba 75 koní a velmi hezký kroutící moment 120 Nm, který je dostupný napříč celým spektrem otáček. Motor zvládne točit maximálně 9000 ot/min a disponuje třemi mapami pojmenovanými Eco, Urban a Boost. Baterie má kapacitu 5.3 kWh a zvládne až 4000 nabíjecích cyklů při zachování alespoň 80 % své kapacity. Dynamika by nemusela být vůbec špatná, protože se nejedná o nějak extrémně těžký stroj a hlavní předností tohoto pohonu bude určitě mohutný zátah už od volnoběhu. Motor je spojený s pětistupňovou převodovkou, což není u ryze elektrického stroje vůbec běžné a moc spojení elektromotor + klasická převodovka nenajdete.

Aero E-Racer: Ryze italská elektrická mašinaAero E-Racer: Ryze italská elektrická mašina

Dojezd na plně nabitý akumulátor by se měl pohybovat okolo 65 km. To sice není nějak moc, ale při pohybu po městě by to mohlo stačit a určitě bychom měli dodat, že brzdná soustava je vybavena systémem rekuperace energie. Ten jde nastavit hned ve dvou úrovních (Hard a Smooth). Co se týče nabíjení, tak u veřejných nabíjecích stanic by mělo zabrat nabití baterie zhruba 30 minut a systém schopný dodat 3 kW to pak zvládne za hodinu a půl. Z klasické domácí zásuvky už to bude pochopitelně horší a v tomto případě by mělo nabíjení zabrat cca 4 hodiny. Na druhou stranu, večer napíchnete svůj motocykl na nabíječku a ráno bude přichystaný k použití, což je přesně to, co dnes děláme s mobilními telefony a prostě budeme jenom připojovat o jednu věc navíc. Tento hezký koncept vzbudil při svém představení na akci Milánu hodně obdivu i pozornosti a mohl by se poměrně brzy dočkat sériové výroby s tím, že první kousky by mohly vyrazit na silnice koncem příštího roku. Cena prozatím zůstává neznámá, ale na její upřesnění bude ještě času dostatek.

Aero E-Racer: Ryze italská elektrická mašinaAero E-Racer: Ryze italská elektrická mašina

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aero E-Racer: Ryze italská elektrická mašina


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.