Přeposlat Vanguard Roadster: Mašina jako ze steampunku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Vanguard Roadster: Mašina jako ze steampunku

12.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní krátké novince se podíváme na velmi neobvyklý stroj s označením Roadster, za kterým stojí nová společnost Vanguard. Už na první pohled se jedná o mašinu jako z jiného světa a první zájemci se jí dočkají v roce 2018, kdy by měl odstartovat prodej.

Vanguard Roadster: Mašina jako ze steampunku

Pokud jste o společnosti Vanguard ještě nikdy neslyšeli, určitě se nemusíte stydět, protože je to zbrusu nová firma. Své sídlo má v New Yorku a za jejím zrodem stojí Francois-Xavier Terny a Edward Jacobs. Zatímco první jmenovaný založil firmu FXE Industries, ze které se nyní stal Vanguard, Edward Jacobs pracoval dlouhá léta pro známého výrobce exotických motocyklů Confederate. Stroje vyrobené pod značkou Confederate patří mezi ty nejosobitější motocykly vůbec a podobný styl najdeme také u prvotiny Vanguardu, která se jmenuje jednoduše Roadster. Tato firma má v plánu hned tři samostatné motocykly, nicméně Roadster je první v pořadí a na zbytek si budeme muset ještě počkat. Tato mašina zaujme hned na první pohled svým velmi neotřelým designem a stylem, který působí, jako by byla celá vyfrézovaná z jednoho kusu oceli. Je to takové moderní retro a bez větších problémů by zapadla do nějakého steampunkového filmu.

Vanguard Roadster: Mašina jako ze steampunkuVanguard Roadster: Mašina jako ze steampunku

Neobvyklý design nejvíc vynikne při pohledu zboku a za zmínku stojí hlavně parádně vypadající, ploché sedlo a netradičně připojené zadní kolo, které je plné a je ukotvené pouze na jedné straně. Konec sedla zdobí LED světla a ony velké otvory jsou koncovky výfuku, což je poměrně originální řešení (praktické je to už o kousek méně). Ve spodní části sedla jsou pak uloženy vyklápěcí sedačky pro spolujezdce, takže sedlo je dvoumístné. Také příď je pojata hodně originálně a zde hraje prim soustava LEDek, která supluje přední světlo a palivová nádrž o objemu 21 litrů je kompletně vyrobena z karbonu. Už na první pohled se dá odhadnout, že se jedná o robustní, těžkou mašinu a tak tomu skutečně je. Výrobce uvádí hmotnost 250 kg, což není málo a prozatím se bohužel neví, zda je to hmotnost suchá, nebo i s náplněmi. Roadster je postavený na ocelovém rámu a jeho hvězdou je určitě výrazný, vidlicový dvouválec chlazený vzduchem, který je zároveň dominantním prvkem celého tohoto počinu.

Vanguard Roadster: Mašina jako ze steampunkuVanguard Roadster: Mašina jako ze steampunku

Válce tohoto motoru jsou sevřeny v úhlu 56 stupňů a jeho zdvihový objem čítá 1917cc. Výrobce neuvádí klasický výkon v kilowatech, nicméně točivý moment tohoto motoru dosahuje masivních 150 Nm, což bude pro pořádný odpich a dostečnou dynamiku určitě stačit. O přenos výkonu na zadní kolo se stará kardan a motor je spojený s klasickou, šestistupňovou převodovkou. Podvozek je postavený na plně stavitelné 48 mm vidlici Öhlins vpředu a vzadu najdeme ukrytou tlumicí jednotku od stejné společnosti. Zmínit bychom určitě měli i brzdnou soustavu, kterou dodala známá firma Brembo a na předním kole mají své místo dva brzdné kotouče o průměru 2 x 320 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny. Zadní kolo je osazeno jedním kotoučem o průměru 245 mm a tomu dělá společnost dvoupístkový třmen. Sedlo se nachází ve výšce 813 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1664 mm.

Vanguard Roadster: Mašina jako ze steampunkuVanguard Roadster: Mašina jako ze steampunku

Kola disponují průměrem 18 palců vpředu i vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky Metzeler ME880 Marathon, které mají vpředu průměr 130/60 a vzadu můžou mít průměr 240/40 nebo 200/50. Palubní deska je kompletně digitální a je to vlastně tablet, který bude zobrazovat všechny důležité informace o jízdě a motocyklu. Možná jste si všimli, že tento stroj nemá žádná zpětná zrcátka a tak tomu opravdu je. Místo nich má zadní kamery, jejichž obraz se bude zobrazovat na palubní desce, takže řidiče bude mít všechno hezky pohromadě. Vanguard Roadster bude pravděpodobně malosériový motocykl, jehož nebudou jezdit tisíce a případní zájemci si budou muset počkat až do roku 2018, kdy by se měl začít prodávat. A jaká že bude cena tohoto futuristického retro stroje? Výrobce si za něj řekne o 29 995 dolarů, což je po přepočtu zhruba 764 000 Kč. To se nám nezdá, vzhledem k originalitě a technické vyspělosti, jako nějak přehnaně přemrštěná částka a jsme velmi zvědaví na další dva motocykly, které má Vanguard ještě v plánu.

Vanguard Roadster: Mašina jako ze steampunkuVanguard Roadster: Mašina jako ze steampunku

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Vanguard Roadster: Mašina jako ze steampunku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.