Přeposlat Kawasaki Versys-X 300: Malé cestovní enduro i pro držitele řidičského oprávnění A2

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Versys-X 300: Malé cestovní enduro i pro držitele řidičského oprávnění A2

05.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki před nedávnem představila nový přírůstek do světa malých cestovních endur, a to mašinu pojmenovanou Versys-X 300. Jedná se o poměrně zajímavý stroj, který je určený také majitelům řidičského oprávnění skupiny A2.

Kawasaki Versys-X 300: Malé cestovní enduro i pro držitele řidičského oprávnění A2

Kompaktní cestovní endura jsou v současné době v kurzu a výrobci produkují čím dál víc strojů pro držitele řidičského oprávnění skupiny A2. Přesně do této kategorie patří i nové cestovní enduro od Kawasaki s označením Versys-X 300, na které se dnes podíváme. Není to žádná žhavá novinka, tento stroj spatřil světlo světa už před pár týdny (na výstavě EICMA v Miláně), nicméně je docela zajímavý a určitě tak stojí za bližší prozkoumání. Jedná se o nejmenšího zástupce populární modelové řady Versys a jeho určení je vidět už na první pohled. Přídi dominuje vcelku mohutná maska s velkým světlometem, nezbytným ochranným štítem (ten je stavitelný, což je praktické) a samostatnými směrovkami. Při pohledu z profilu pak vynikne hezká boční kapotáž, docela rozměrné sedlo a velká koncovka výfuku vyvedená vedle zadního kola. Výrobce prozatím bohužel nezveřejnil kompletní rozměry této novinky, ale pohotovostní hmotnost je známá a ta se zastavila na hodnotě 170 kg.

Kawasaki Versys-X 300: Malé cestovní enduro i pro držitele řidičského oprávnění A2Kawasaki Versys-X 300: Malé cestovní enduro i pro držitele řidičského oprávnění A2

Palivová nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva a výška sedla je taktéž neznámá, nicméně by se měla pohybovat okolo 800 mm. Za zmínku pak určitě stojí i hezká vyplétaná kola o průměrech 19 palců vpředu a 17 palců vzadu, která jsou tak trochu retro a k celkovému stylu tohoto stroje se parádně hodí. Na nich jsou obuty pneumatiky o rozměrech 100/90 vpředu a 130/80 vzadu. Podvozek je postavený na páteřovém rámu vyrobeném z vysokopevnostní oceli a o odpružení přídě se stará 41 mm teleskopická vidlice. Vzadu pak najdeme odpružení Link Uni-Trak s centrální tlumící jednotku s nastavením předpětí. Když už jsme nakousli ten podvozek, tak musíme zmínit i brzdnou soustavu, kterou dodala známá společnost Nissin. Na předním kole sedí brzdný kotouč o průměru 290 mm, do kterého se zakusuje dvoupístkový třmen a vzadu najdeme kombinaci 220 mm kotouče opět s dvoupístkovým třmenem. Brzdný systém ABS bude součástí standardní výbavy. Na chvíli se zastavíme také u palubní desky, která je moderní a vypadá velmi dobře.

Kawasaki Versys-X 300: Malé cestovní enduro i pro držitele řidičského oprávnění A2Kawasaki Versys-X 300: Malé cestovní enduro i pro držitele řidičského oprávnění A2

Palubovka se skládá z klasického, analogového otáčkoměru a ten je doplněný informačními diodami a poměrně velkým displejem s oranžovým podsvícením. Tento displej umí zobrazit například rychlost, čas, aktuální zařazený převodový stupeň, stav nádrže nebo spotřebu. Je to taková klasika a všechny instrumenty vypadají na první pohled hezky přehledně. Pohonnou jednotku si toto cestovní enduro vypůjčilo od svých sourozenců Ninja 300 a Z300, takže jeho zadní kolo roztáčí kapalinou chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 296cc. Motor se pyšní DOHC rozvodem a o přenos výkonu na silnici se stará klasická šestistupňová převodovka. O jeho výkonu v tomto konkrétním stroji se Kawasaki prozatím nezmínila, ale ten bude s největší pravděpodobností stejný, jako u výše zmíněné dvojice Ninja 300 / Z300. To znamená 29 kW (39 koní) při 11000 ot/min a 27 Nm při 10 000 ot/min. Kawasaki u tohoto motoru uvádí, že je hlavně velmi úsporný a že při ekonomické jízdě (na palubní desce je ,,eco“ indikátor) by se měl dojezd na plnou nádrž (17 litrů) pohybovat okolo 384 km, což není vůbec špatné.

Kawasaki Versys-X 300: Malé cestovní enduro i pro držitele řidičského oprávnění A2

Prozatím není bohužel jasné, kdy se začne tento hezký cestovní model prodávat, ale už je zalistovaný na oficiálních stránkách výrobce, takže by se tak mělo stát co nevidět. Cena zůstává také neznámá a do prodeje se dostanou hned dvě barevné varianty. Jedna kombinující tradiční zelenou s šedou barvou a druhá kombinující opět šedou, ale s černou ebenovou barvou. Ta také nevypadá špatně, ale klasika je klasika a zelená zkrátka ke Kawasaki tak nějak patří a sluší jí. Do prodeje by měly jít tři samostatné verze, jedna standardní, druhá s přídomkem Urban a třetí pojmenovaná Adventure. Urban nabídne například chrániče rukou, centrální stojan, horní kufr o objemu 30 litrů a varianta Adventure k tomu přidá postranní kufry o objemu 17 litrů a ochranu motoru.

Kawasaki Versys-X 300: Malé cestovní enduro i pro držitele řidičského oprávnění A2

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Versys-X 300: Malé cestovní enduro i pro držitele řidičského oprávnění A2


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.