Přeposlat MV Agusta Brutale 800 RR se dočkala moderzinace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MV Agusta Brutale 800 RR se dočkala moderzinace

02.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italská MV Agusta představila novinku ve své řadě Brutale, a to zmodernizovaný model Brutale 800 RR. Proti standardní variantě nabídne tato verze v první řadě vyšší výkon, nižší hmotnost a samozřejmě i lepší výbavu.

MV Agusta Brutale 800 RR se dočkala moderzinace

Motocykly od italského výrobce MV Agusta patří mezi ty nejvíc charismatické stroje, jaké si lze vůbec pořídit a na výši jsou také v oblasti techniky. Jsou to zkrátka krásné mašiny, které chytnou za srdce hned při prvním seznámení a to je určitě dobře. Model Brutale 800 RR se dočkal docela výrazné modernizace, a i když si MV Agusta při propagaci v něčem trochu přilepšuje, jedná se o velmi zajímavý kousek. Určitě to není nejvýkonnější naháč současnosti, jak Agusta tvrdí, ale 140 koní není vůbec špatný výkon. Začneme ale jako vždy designem, který je prostě parádní a klasickou italskou školu tato mašina určitě nezapře. Proti současné verzi má ta nová lehce přepracovanou příď s novým světlometem a změnám neutekla ani ikonická trojice výfuků. Přednímu světlometu samozřejmě neshází stylový LED kruh pro denní svícení, koncové světlo je také složeno také z LEDek a najdeme v něm integrované blinkry. Zmínit bychom určitě měli také přepracovaný podsedlový rám a dvoumístné sedlo, které nyní vypadá úplně jinak.

MV Agusta Brutale 800 RR se dočkala moderzinaceMV Agusta Brutale 800 RR se dočkala moderzinace

Při pohledu z profilu si lze všimnout i mírně upraveného tvaru nádrže, ale není to nic výrazného, co by bylo patrné hned na první pohled. Vhled novinky hodnotíme na jedničku a můžeme se tak přesunout k motoru. Ten je na první pohled pořád stejný a zadní kolo tohoto stroje pohání klasický tříválec o zdvihovém objemu 798cc naladěný na 140 koní (13100 ot/min) a 86 Nm (10100 ot/min). Výkonnostně je tedy na tom Brutale 800 RR pořád stejně, ale motor nyní plní emisní normy Euro4 a to si vyžádalo použití například nových ventilů a vačkových hřídelí. Kromě plnění těchto emisních norem by měly mít úpravy pozitivní vliv na vibrace a hluk, které by měly být na výrazně nižší úrovni a celkově by se tedy mělo jednat o příjemnější motor, než doposud. Vzhledem k pořád stejnému výkonu očekáváme stejnou dynamiku a je tedy pravděpodobné, že se přepracovaná verze zvládne rozjet na 245 km/h stejně, jako současný model. Elektronická výbava je naprosto špičková a zahrnuje například systém Bosch ABS 9 Plus, kontrolu trakce stavitelnou v osmi úrovních nebo čtveřici palivových map.

MV Agusta Brutale 800 RR se dočkala moderzinaceMV Agusta Brutale 800 RR se dočkala moderzinace

To ale samozřejmě není všechno a zmínit musíme také vylepšený systém rychlořazení s označením EAS 2.0 Quickshifter, anti-hopingovou spojku a elektronické ovládání plynu. Nad veškerou elektronikou pak bdí zmodernizovaný systém MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) 2.0. Palubní deska je pořád digitální a její velký displej zobrazí například rychlost, otáčky, aktuálně zařazený převodový stupeň, stav paliva, nastavení kontroly trakce nebo zvolenou palivovou mapu. Krásná černá kola o průměru 17 palců jsou vyvedena v novém designu a jsou na nich osazeny pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Podvozek zůstal stejný, pořád je plně stavitelný a na přídi najdeme USD vidlici Marzocchi se zdvihem 125 mm. Vzadu se pak o tlumení stará jednotka Sachs se stejným zdvihem. Co se týče brzd, tak tato mašina je kompletně osazena komponenty od společnosti Brembo, což je samozřejmě zárukou kvality a dostatečného brzdného výkonu.

MV Agusta Brutale 800 RR se dočkala moderzinaceMV Agusta Brutale 800 RR se dočkala moderzinace

Na předním kole najdeme dvojici kotoučů o průměrech 320 mm, do kterých se zakusují dva radiální čtyřpístkové třmeny a na kole zadním má své místo klasická kombinace 220 mm kotouče s dvoupístkovým třmenem. Nádrž zvládne pojmout 16.5 litru paliva (takže o deci méně, než u odcházející verze) a suchá hmotnost se zastavila na hodnotě 175 kg. Novinka měří na délku 2045 mm, je 875 mm široká a rozvor kol čítá 1400 mm. Sedlo se nachází ve výšce 830 mm. Změn je u Brutale 800 RR v celkovém součtu poměrně hodně a výrobce zmiňuje také zlepšenou spolehlivost, což je určitě hezké. Prozatím bohužel není jasné, kdy přesně začne prodej, ani kolik bude zmodernizovaná MV Agusta Brutale 800 RR stát, ale dá se čekat, že cenovka bude podobná, jako u odcházející varianty. Na závěr bychom měli zmínit, že tento tradiční italský výrobce nedávno dostal velkou finanční injekci od soukromé firmy, takže jeho finanční problémy by snad měly být zažehnány.

MV Agusta Brutale 800 RR se dočkala moderzinaceMV Agusta Brutale 800 RR se dočkala moderzinace

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MV Agusta Brutale 800 RR se dočkala moderzinace


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.