Přeposlat Spirit Motorcycles GP Sport a GP Street: Opravdové high-tech mašiny pro náročné

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Spirit Motorcycles GP Sport a GP Street: Opravdové high-tech mašiny pro náročné

28.11.2016 | Ondřej Koníček | Komentářů: 0 |

V dnešní novice se podíváme na dvě nové mašiny od společnosti Spirit Motorcycles, a to na modely s označením GP Sport a GP Street. Tento výrobce není prozatím příliš známý, ale oba tyto motocykly vypadají nadmíru zajímavě, takže stojí určitě za povšimnutí.

Spirit Motorcycles GP Sport a GP Street: Opravdové high-tech mašiny pro náročné

Spirit Motorcycles je nový výrobce motocyklů, který vznikl okolo bývalých zaměstnanců společností T3 racing a Spirit of the Seventies. V úvodu jsme zmínili dva nové motocykly, ale ve skutečnosti jsou hned čtyři. Kromě standardních modelů GP Sport a GP Street představila tato firma také jejich ostřejší a lépe vybavené varianty s přídomkem R. Model GP Sport je klasickým sportovním motocyklem, verze GP Street je její derivát bez kapotáže (neboli klasický naháč) a ostré modely R disponují výkonnějším motorem. A že tento nový výrobce svým produktům věří, napovídá také účast modelu Sport v závodech British Supersport. Oba tito sourozenci jsou si v oblasti specifikací a techniky velmi podobní a hlavní rozdíl je samozřejmě v designu. Sportovní varianta vypadá opravdu parádně, má výraznou přední kapotáž s dvojicí světlometů, pod kterými jsou umístěny LED pásy. Samozřejmě neschází ani ochranný plexi štít a pozornost vzbudí určitě i krátký výfuk s úctyhodným průměrem. Varianta Street vypadá neméně zajímavě a hodně originálně je pojatá hlavně příď s dvojicí pod sebou uložených světlometů. Vypadá jako nějaká hlava robota a určitě vzbuzuje pozornost.

Spirit Motorcycles GP Sport a GP Street: Opravdové high-tech mašiny pro náročné

Zajímavostí u těchto dvou mašin je rám. Ten není svařovaný, jako u konkurence v podobě například KTM nebo Ducati, ale pájený, což má hodně výhod. Ta hlavní je v tom, že když je nějaká část rámu poškozena, jde poměrně jednoduše nahradit bez nutnosti řezat celý rám. Kyvná vidlice je vyrobena z hliníku a je navržena podle specifikací MotoGP. Zbytek šasi, pomocný rám a kola jsou vyrobena z karbonu, takže máme před sebou opravdu lehké motocykly s mokrou hmotností pouhých 140 kg. Takřka všechno jde na těchto mašinách nastavit, výrobci bude stačit předat požadavky a k majiteli se pak dostane stroj přesně podle jeho požadavků. Bez moderní elektroniky to samozřejmě v současné době nejde a tyto stroje jsou jí doslova prošpikovány, což platí hlavně pro verze R. Ty jsou vybaveny řídící jednotkou Motec M130 ECU a hromadou různých senzorů, díky kterým vypadají oba tyto motocykly jako závodní speciály MotoGP. Zmínit musíme hlavně senzor monitorující parametry motoru, stavitelnou kontrolu trakce, stavitelný systém anti-wheelie nebo senzory monitorující pozici plynu, brzdy nebo tlaku paliva.

Spirit Motorcycles GP Sport a GP Street: Opravdové high-tech mašiny pro náročné

V oblasti elektronické výbavy se výrobce opravdu vytáhl a další zajímavostí je přítomnost 4G modulu. Obě ostré varianty R můžou neustále vysílat data na SIM kartu, která je udržuje připojené do cloudu. Majitel tedy bude moct urazit pár kol na okruhu, zatímco motocykl bude odesílat data k výrobci a poté může výrobci zavolat, všechno prodiskutovat a ten může na základě dat udělat požadované změny a poslat je prostřednictvím 4G zpět do motocyklu. To vypadá opravdu zajímavě a jsme zvědaví, jak to bude v reálu fungovat. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který si tato začínající společnost vypůjčila od zkušeného Triumphu. Ten dělá pravděpodobně nejlepší tříválcové motory pro motocykly na světě, takže není s podivem, že zadní kolo všech čtyř motocyklů roztáčí tříválec, a to konkrétně verze o zdvihovém objemu 750cc. Spirit Motorcycles ale uvádí, že udělali na tomto motoru opravdu hromadu změn a že moc původních věcí na něm nezůstalo. Buď jak buď, pro standardní modely GP Sport a GP Street byl tento tříválec vyladěný na 156 koní pří 14 200 ot/min, z čehož je patrné, že to bude vskutku točivý motor.

Spirit Motorcycles GP Sport a GP Street: Opravdové high-tech mašiny pro náročné

Ostré verze R jdou samozřejmě ještě dál a ty se můžou těšit na 180 koní, což už bude vzhledem k velmi nízké hmotnosti opravdová divočina. Výrobce dále zmiňuje, že navzdory poměrně dramatickému nárůstu výkonu spolehlivost motoru nijak neutrpí a že budou mít všechny mašiny nastaveny rozumné servisní intervaly. První produkční kusy by měly být hotové někdy v průběhu této zimy a první zákazníci, kteří už si svůj kousek objednali, si ho budou moct vyzkoušet v lednu, kdy je výrobce vezme na testování do Španělska. Naplno se produkce rozběhne počátkem roku 2017 a první dodávky k majitelům jsou plánovány na duben. Dle specifikací a výbavy je jasné, že to nebudou zrovna levné motocykly a přesně tak tomu je. Základní modely GP Sport a GP Street se budou prodávat od částky 44 999 liber, což je po přepočtu zhruba 1.43 milionu korun. Varianty R budou ještě výrazně dražší, model GP Sport R bude stát 64 999 liber (2.06 milionu korun) a GP Street R dokonce 69 999 liber (cca 2.22 milionu korun). Ceny jsou tedy nastaveny opravdu hodně vysoko, nicméně Spirit Motorcycles zmiňuje, že má v plánu také levnějšího scramblera s cenovkou okolo 20 000 liber (zhruba 636 tisíc korun). 

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Spirit Motorcycles GP Sport a GP Street: Opravdové high-tech mašiny pro náročné


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.