Přeposlat Ariel Ace R: 201 koní zabalených v karbonovém kabátku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ariel Ace R: 201 koní zabalených v karbonovém kabátku

23.11.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Značku Ariel znají hlavně automobiloví příznivci, a to díky populárnímu okruhovému stroji Atom. Tato britská společnost se ale angažuje také v oblasti motocyklů a její nejnovější počin v podobě modelu Ace R vypadá vskutku zajímavě.

Ariel Ace R: 201 koní zabalených v karbonovém kabátku

Prvním motocyklovým počinem firmy Ariel byl model Ace, který vznikl před dvěma lety a který byl prvním motocyklem značky po více než padesáti letech. Jedná se o vskutku exkluzivní kousek, vzniklo ho pouhých 50 kusů a má tedy poměrně vysokou sběratelskou hodnotu. Kromě toho to ale je také parádní mašina s prověřeným čtyřválcovým motorem od Hondy o výkonu 173 koní, takže skvěle doplňuje v portfoliu výrobce podobně zaměřený automobil Atom. Nejnovější počin Arielu s označením Ace R bude ještě exkluzivnější a s tím souvisí i cenovka, která poměrně hodně narostla. Na to se ale podíváme až v závěru. Nový Ace R je postavený na hliníkovém rámu, který je velmi podobný, jako u modelu Ace, ale podle výrobce prošel ,,optimalizací“ a zlehčením při zvýšení jeho celkové tuhosti. Na první pohled zaujme také jeho zajímavé, černé provedení s vysokým leskem a jiné barevné varianty budou k dispozici na přání. Na konstrukci najdeme poměrně dost hliníkových a titanových doplňků, samozřejmě z důvodu snížení hmotnosti a lehkým přepracováním si prošly i tlumiče.

Ariel Ace R: 201 koní zabalených v karbonovém kabátkuAriel Ace R: 201 koní zabalených v karbonovém kabátku

Podvozek je opět postavený na komponentech Öhlins a výrobce zmiňuje hlavně lepší přilnavost, zlepšenou ovladatelnost a celkově podstatně ostřejší řízení s lepší zpětnou vazbou. O to jde u mašiny určené v první řadě na okruh samozřejmě především a vůbec nepochybujeme o tom, že bude Ace R v tomto prostředí naprosto perfektní. Kapotáž je kompletně vyrobena z karbonu, včetně nádrže a výrobce uvádí, že se mu povedlo v tomto ohledu ušetřit proti původnímu modelu Ace až 65 % hmotnosti. Zlatem eloxované ovládací prvky (spojka, páky brzd) jsou kompletně nové a navíc budou stavitelné hned ve třech úrovních, takže si je bude moct řidič upravit přesně podle sebe. Litá kola z původního modelu vzala za své a nahradila je karbonová kola s pěti paprsky, která dodala společnost BST. Podle výrobce jsou o zhruba polovinu lehčí, než původní kola, což už je opravdu hezká úspora a na nich najdeme obuté pneumatiky Dunlop Sportmax GP Racer. O zastavení se postará brzdná soustava od společnosti Nissin s dvojicí šestipístkových třmenů vpředu a jedním dvoupístkovým třmenem vzadu.

Ariel Ace R: 201 koní zabalených v karbonovém kabátkuAriel Ace R: 201 koní zabalených v karbonovém kabátku

Brzdný systém ABS bude pochopitelně součástí standardní výbavy a to samé platí také pro stavitelnou kontrolu trakce. Ještě jsme nezmínili design, který staví hlavně na karbonu a hned na první pohled je dobře vidět, že je z něj tento superbike postavený prakticky celý. Typický vzor tohoto lehkého a pevného, ale zároveň křehkého materiálu najdeme všude, kam až oko dohlédne a celkově to Arielu Ace R opravdu sluší. Vypadá jako opravdové okruhové náčiní a respekt budí hlavně ohromná koncovka výfuku s průměrem protitankového děla. Příď je vyvedena spíše v minimalistickém duchu a dominuje jí klasický, kruhový světlomet s LEDkami. Přítomnost kompletně digitální palubní desky určitě nikoho nepřekvapí a prostřednictvím displeje bude možné provádět všemožná nastavení. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který je perlou tohoto motocyklu, a stejně jako u původního modelu Ace, i nové variantě R dodal pohonnou jednotku specialista na slovo vzatý.

Ariel Ace R: 201 koní zabalených v karbonovém kabátkuAriel Ace R: 201 koní zabalených v karbonovém kabátku

Tím je samozřejmě japonská Honda a zadní kolo této ultimátní mašiny bude roztáčet kapalinou chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu 1237cc. Zatímco v původní variantě Ace dává tento motor výše zmíněných 173 koní a 98 Nm, pro variantu R byl vyladěný na 201 koní a 143 Nm. Na úpravě motoru se podílel specialista Mark Woodage z MJW Specialists a soudě dle specifikací se dá čekat vskutku pekelný projev v celém spektru otáčkoměru. Na motoru bylo provedeno poměrně hodně úprav, ale výrobce uvádí, že spolehlivost bude stejná, jako doposud. A dynamika? Z klidu na 96 km/h (0-60 mph) se tato bestie rozjede za 2.7 sekundy a maximální rychlost se blíží magickým 300 km za hodinu (185 mph, tedy 296 km/h). V úvodu jsme zmínili, že Ace R bude ještě o poznání exkluzivnější, než jeho předchůdce a tak tomu skutečně bude, protože ho vznikne pouhých 10 kusů. A výrobce si za každý nechá samozřejmě pořádně zaplatit, a to konkrétně 49 995 liber bez daně. To je po přepočtu takřka 1.6 milionu korun a je tedy jasné, že se bude jednat o model s velkou sběratelskou hodnotou.

Ariel Ace R: 201 koní zabalených v karbonovém kabátkuAriel Ace R: 201 koní zabalených v karbonovém kabátku

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ariel Ace R: 201 koní zabalených v karbonovém kabátku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.