Přeposlat Benelli TRK 502 a Leoncino: Hezká sourozenecká dvojka i pro majitele licence A2

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Benelli TRK 502 a Leoncino: Hezká sourozenecká dvojka i pro majitele licence A2

21.11.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italský výrobce motocyklů Benelli potvrdil, že jejich dříve představené prototypy v podobě modelů TRK 502 a Leoncino jdou do výroby. Co tedy tato hezká sourozenecká dvojka v blízké budoucnosti nabídne? Pojďme si je proklepnout trochu detailněji.

Benelli TRK 502 a Leoncino: Hezká sourozenecká dvojka i pro majitele licence A2

Oba tyto stroje byly představeny již před nějakou dobou, nicméně jednalo se pouze o koncepty, či spíše prototypy. Benelli nyní potvrzuje, že je naplánovaná sériová výroba a potěšeni budou hlavně příznivci dnes tolik populárních retro strojů. Začneme modelem TRK 502, což je malé cestovní enduro, které se tváří jako stroj schopný zdolat snad všechny nástrahy přírody. Tento model budou moct sedlat i majitelé řidičského průkazu skupiny A2, takže Benelli cílí i na mladší jezdce, kteří se po mašině podobného střihu dívají a na větší model s objemnějším motorem zatím nemají oprávnění. TRK 502 vypadá až nečekaně dospěle a designu dominuje hodně výrazná příď se směrem dole zahnutou kapotou. To vypadá jako zobák nějakého dravce a jedná se o hlavní poznávací znak tohoto modelu. Neschází samozřejmě ani vysoký ochranný štít nebo chrániče rukou, což jsou v této třídě prvky naprosto nezbytné. Podvozek je postavený na 50 mm teleskopické vidlici vpředu, klasické kyvce vzadu a velkým plusem Benelli TRK 502 bude palivová nádrž schopná pojmout 20 litrů paliva.

Benelli TRK 502 a Leoncino: Hezká sourozenecká dvojka i pro majitele licence A2Benelli TRK 502 a Leoncino: Hezká sourozenecká dvojka i pro majitele licence A2

Díky kombinaci takto objemné nádrže a úsporného dvouválce o zdvihovém objemu 500cc můžeme čekat perfektní akční rádius, takže na dlouhé výlety se bude jednat o přímo ideálního společníka. Rozvor kol se zastavil na hodnotě 1535 mm (kompletní rozměry čítají 2180 x 1465 x 912 mm) a sedlo je uloženo ve výšce 815 mm. O bezpečné zastavení se postará brzdná soustava složená z kotoučů vpředu i vzadu, přičemž na předním kole sedí dva kotouče o průměru 320 mm a na zadním jeden, 260 mm kotouč. Přední i zadní kolo mají stejný průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky od Pirelli o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. K dispozici ale bude i možnost nahradit standardní přední kolo větším kolem o průměru 19 palců, což je varianta určená pro jízdu s větším zastoupení spíše náročnějšího terénu. Pohotovostní hmotnost tohoto hezkého endura je 210 kg a přenos výkonu na zadní kolo obstarává šestistupňová převodovka. O pohon tohoto modelu se stará již zmíněný řadový dvouválec o zdvihovém objemu 500cc.

Benelli TRK 502 a Leoncino: Hezká sourozenecká dvojka i pro majitele licence A2Benelli TRK 502 a Leoncino: Hezká sourozenecká dvojka i pro majitele licence A2

Motor disponuje kapalinovým chlazením a nabídne hezkých 35 kW (47.6 koně) při 8500 ot/min a točivý moment o hodnotě 45 Nm. Ten je dostupný při 4500 ot/min, tedy poměrně nízko a dá se tak čekat, že motor bude velmi schopný v nižších a středních otáčkách. Přesně tento motor pohání také stylový retro scrambler s označením Leoncino, ke kterému se nyní přesuneme. Tento typ motocyklů je v poslední době velmi populární a dá se tak čekat, že se Leoncino setká s úspěchem. Opět po něm budou moct sáhnout i majitelé řidičáku A2, což je velká výhoda a vůbec nepochybujeme o tom, že mezi omladinou se bude jednat o pořádně ,,cool“ stroj. Na první pohled zaujme Leoncino velmi atraktivním designem se spoustou hezkých detailů, jako například elegantní grafika předního světlometu s LEDkami pro denní svícení nebo malá soška lva na předním blatníku. A proč vlastně lev? Je to jednoduché, leoncino znamená v italštině lvíče a navíc se jedná o znak Benelli. Tato firma vyráběla stroj s označením Leoncino již v dávné minulosti, takže novinka je zároveň tak trochu odkazem na historii.

Benelli TRK 502 a Leoncino: Hezká sourozenecká dvojka i pro majitele licence A2Benelli TRK 502 a Leoncino: Hezká sourozenecká dvojka i pro majitele licence A2

Podvozek je postavený na stejných komponentech, jako v případě výše uvedeného cestovního endura TRK 502 a stejná je i brzdná soustava. Ono se technicky jedná o poměrně hodně spřízněné stroje, nicméně několik rozdílů mezi nimi samozřejmě najdeme. Leoncino je s rozměry 2100 x 1160 x 800 mm a rozvorem kol 1450 mm podstatně menší a kompaktnější, takže můžeme čekat i agilnější a zábavnější projev na silnici. Také váha je pochopitelně je nižší, a to opravdu výrazně a řidič se u tohoto stroje bude muset popasovat s pohotovostní hmotností 150 kg. To znamená, že dynamický projev bude určitě výrazně lepší u Leoncina a že s ním nebude mít motor žádné větší problémy. K dispozici budou dvě varianty, a sice standardní a model s označením Trail, který dostane 19 palcové přední kolo namísto standardního 17 palcového. Varianta Trail bude určena i pro občasné výlety mimo klasické silnice a nějaká lesní či polní cesta určitě nebude překážkou. Oba tyto stroje budou dostupné ze začátku roku 2017, nicméně informace o cenách bohužel zůstávají neznámé.

Benelli TRK 502 a Leoncino: Hezká sourozenecká dvojka i pro majitele licence A2Benelli TRK 502 a Leoncino: Hezká sourozenecká dvojka i pro majitele licence A2

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Benelli TRK 502 a Leoncino: Hezká sourozenecká dvojka i pro majitele licence A2


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.