Přeposlat Norton V4 RR a V4 SS: Na tuhle dvojku můžou být v Británii opravdu pyšní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Norton V4 RR a V4 SS: Na tuhle dvojku můžou být v Británii opravdu pyšní

18.11.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Tradičnímu britskému výrobci motocyklů Norton se po znovuoživení daří a světlo světa nyní spatřily dva nové modely. Novinky se jmenují V4 SS a RR obě tyto mašiny vypadají nesmírně zajímavě, tak se na ně pojďme podívat trochu podrobněji.

Norton V4 RR a V4 SS: Na tuhle dvojku můžou být v Británii opravdu pyšní

Nortonu se daří a v současné době je poptávka po těchto motocyklech vyšší, než výrobní kapacity. Je to zkrátka legenda v moderním hávu a na to zákazníci chtějící něco originálního slyší. Novinka V4 RR je taková ta standardní verze a její dražší sourozenec SS je limitovanou edicí s lepší výbavou, vyšší cenou a karbonovými prvky. Ono označení V4 znamená, že zadní kolo obou těchto mašin roztáčí čtyřválcový motor, který je navíc kompletně nový a zcela britský (vývojem i výrobou). Na techniku se ale podíváme až později a ze začátku si proklepneme design, který je jedním slovem úchvatný. Hlavně leskle stříbrná varianta vypadá fantasticky a jako něco z úplně jiného světa. Obě varianty se pyšní karoserií vyrobenou z karbonu a verze SS přidává navíc ještě karbonová kola, takže bude ještě nepatrně lehčí, než standardní verze RR (ta se pyšní suchou hmotností 179 kg). Přídi dominuje aerodynamická kapotáž s dvojicí světlometů, ochranným plexi štítem a hodně pozornosti určitě vzbudí i masivní výfuk, který budí tak trochu strach.

Norton V4 RR a V4 SS: Na tuhle dvojku můžou být v Británii opravdu pyšníNorton V4 RR a V4 SS: Na tuhle dvojku můžou být v Británii opravdu pyšní

Asi není příliš překvapující, že o osvětlení se kompletně postaraly LEDky (přední světlomet, koncové světlo i blinkry) a přední světlomet navíc disponuje technologií ,,angel eye“ pro denní svícení. Ti více všímaví si určitě všimnou toho, že zpětné zrcátka schází a nejsou nikde na karoserii. Výrobce je nahradil zadní kamerou, jejíž obraz se promítá na 7 palcové palubní desce. Tyto mašiny jsou zkrátka k prasknutí nabity tou nejmodernější elektronikou a prezentují víceméně to nejlepší, co současný svět motocyklů nabízí. Standardní model je osazený koly od společnosti OZ a varianta SS dostala do vínku karbonová kola od společnosti BTS, která jsou o 1.7 kg lehčí. Rozvor kol dosahuje hodnoty 1430 mm a podvozek je postavený na plně stavitelné vidlici Öhlins NIX30 vpředu a zadním tlumiči Öhlins TTXGP, který je opět plně stavitelný. Brzdy dodala společnost Brembo a na předním kole sedí dva kotouč o průměru 330 mm, které jsou doplněny radiálními třmeny.

Norton V4 RR a V4 SS: Na tuhle dvojku můžou být v Británii opravdu pyšníNorton V4 RR a V4 SS: Na tuhle dvojku můžou být v Británii opravdu pyšní

Standardní výfuk jde nahradit speciální titanovou soustavou, která snižuje hmotnost o 8 kg a přidává k výkonu hezkých 10 koní navíc. Když už jsme nakousli ten výkon, tak vězte, že ho bude mít řidič k dispozici více, než dostatek. Zadní kolo tohoto stroje roztáčí nový čtyřválec o zdvihovém objemu 1200cc, který se pyšní kapalinovým chlazením a titanovými ventily. Výrobce udává, že výkon motoru přesahuje 200 koní (při 12 500 ot/min) a točivý moment dosahuje hodnoty 130 Nm (při 10 000 ot/min). Norton nijak nespecifikoval, zda má motor 205, 210 nebo 215 koní a pouze poukazuje na to, že prostě začíná číslem 2. Řidič dostane tři jízdní módy s označením Road, Race a Pro-Race a tím výčet elektroniky pouze začíná. Brzdný systém ABS je samozřejmostí a nad veškerou elektronikou bdí řídící jednotka Bosch IMU. Ta řídí stavitelnou kontrolu trakce a další elektronická výbava zahrnuje technologii řízeného rozjedu, tempomat, systém anti-wheelie, rychlořazení a plyn fly-by-wire. Milovníci okruhů určitě uvítají přítomnost závodní telemetrie, která kompletuje data při jízdě na okruhu.

Norton V4 RR a V4 SS: Na tuhle dvojku můžou být v Británii opravdu pyšníNorton V4 RR a V4 SS: Na tuhle dvojku můžou být v Británii opravdu pyšní

Všechno se to ovládá prostřednictvím palubního systému, který je zastoupený sedmipalcovým barevným dotykovým displejem (ten je zde místo klasické palubní desky). Majitel dostane ve standardní výbavě také bezklíčové startování a ještě bychom měli zmínit, že motor plní emisní normy Euro4. Už podle výčtu vlastností a výbavy je jasné, že se bude jednat o pořádně drahou a exkluzivní mašinu a tak tomu skutečně je. Standardní model RR se bude vyrábět ve 250 kusových dávkách a jeden model si Norton cení na 28 tisíc liber, což je po přepočtu zhruba 881 000 Kč. To limitovaná verze SS je samozřejmě ještě podstatně dražší a navíc vznikne pouze v jedné sérii čítající 200 kusů, takže to bude vyloženě sběratelský kousek. Tento model vyjde na 44 tisící liber, tedy na zhruba 1,38 milionu korun a Norton hlásí, že všech 200 kusů už je rozebraných. Vyšší cena varianty SS je pochopitelná a kromě exkluzivnější výbavy je tento motocykl kompletně vyráběný ručně, což samozřejmě výslednou cenu výrazně zvýší.

Norton V4 RR a V4 SS: Na tuhle dvojku můžou být v Británii opravdu pyšníNorton V4 RR a V4 SS: Na tuhle dvojku můžou být v Británii opravdu pyšní

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Norton V4 RR a V4 SS: Na tuhle dvojku můžou být v Británii opravdu pyšní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.