BMW


Přeposlat BMW HP4 Race je další superbike s karbonovým rámem a koly

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW HP4 Race je další superbike s karbonovým rámem a koly

16.11.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Před nedávnem představená Ducati 1299 Superleggera už není jediný superbike s karbonovými koly a rámem. Se svou troškou do mlýna přispěchalo také německé BMW, které představilo koncept s označením HP4 Race.

BMW HP4 Race je další superbike s karbonovým rámem a koly

Karbon je ve světě motocyklů čím dál populárnější a v blízké budoucnosti bude určitě poměrně běžný. Dnes se ještě v nějak zvlášť hojné míře nepoužívá, ale Ducati ho ve formě modelu 1299 Superleggera použila opravdu hodně. Tento superbike vzbudil právem hodně pozorností a jednalo se o jednu z hlavních hvězd akce EICMA 2016. Ducati ho vyrobí pouhých 500 kusů a všechny jsou již beznadějně vyprodané, a to i přes vskutku astronomickou cenovku přesahující 2 miliony korun. BMW HP4 Race je z trochu jiného soudku, protože to prozatím není produkční stroj a jedná se pouze o koncept. První zvěsti ale hovoří o tom, že sériová výroba je na spadnutí a že bychom se mohli tohoto po čertech zajímavého superbiku dočkat již někdy v průběhu příštího roku. Samozřejmě to ale nebude masovka, tato mašina by se měla vyrábět částečně ručně a ve velmi omezené sérii, takže očekáváme podobně mastnou cenu, jako v případě Ducati (nebo možná i vyšší).

BMW HP4 Race je další superbike s karbonovým rámem a kolyBMW HP4 Race je další superbike s karbonovým rámem a koly

Hojnou přítomnost karbonu prozrazuje už letmý pohled na kapotáž, která je celá šedá a obsahuje pro tento materiál typický vzorek. Přídi dominuje ostrá maska doplněná zapuštěným světlometem (očekáváme LEDky vpředu i vzadu) a poměrně vysoký ochranný štít. Skvěle vypadá i závodní výfuk od známé společnosti Akrapovič a přítomnost slickových pneumatik napovídá, že máme co do činění s okruhovým speciálem. Zcela jistě se jedná o to nejmodernější, co společnost BMW Motorrad kdy představila a tato mašina vzbuzuje úctu už na první pohled. Kromě kapotáže je z karbonu vyroben také rám a dostalo se i na krásná kola. Moc informací o tomto konceptu k dispozici není, ale podvozek je postavený na komponentech od společnosti Öhlins a brzdy zase dodala známá firma Brembo. Motor pochází ze superbiku S 1000 RR, takže se jedná o čtyřválec o zdvihovém objemu 999cc, který disponuje vzduchovým / kapalinovým chlazením a čtyřmi titanovými ventily na válec.

BMW HP4 Race je další superbike s karbonovým rámem a kolyBMW HP4 Race je další superbike s karbonovým rámem a koly

Nejvyšší výkon této jednotky je úctyhodných 146 kW, tedy 199 koní a této mety motor dosahuje při 12 500 ot/min. Točivý moment o hodnotě 113 Nm je k dispozici při 10 500 ot/min. Dá se čekat, že takto rozsáhlé použití karbonu se podepsalo na hmotnosti, nicméně v tomto ohledu se BMW nijak nevyjádřilo. Je ale velmi pravděpodobné, že BMW HP4 Race bude mít podstatně méně, než 208 kg vážící model S 1000 RR (ten disponuje touto hmotností s plně natankovanou nádrží). Na jaře by mělo být k dispozici podstatně víc informací včetně plánované výroby, technických specifikací a ceny. Kromě tohoto stroje ukázalo BMW na veletrhu EICMA více novinek a za zmínku stojí hlavně model G 310 GS. Jedná se o malé enduro, které vychází z poměrně nového stroje G 310 R a varianta GS se tak veze na této módní vlně. Designově se jedná o velmi povedený stroj a zajímavě vypadá hlavně přední část s ostře řezanou maskou. Na první pohled tento stroj vypadá jako R 1200 GS sepraný v pračce a to nemyslíme nijak posměšně, právě naopak.

BMW HP4 Race je další superbike s karbonovým rámem a kolyBMW HP4 Race je další superbike s karbonovým rámem a koly

Technicky je BMW G 310 GS spřízněno s dříve představenou variantou G 310 R, se kterou sdílí většinu prvků typu rámu nebo motoru. Zadní kolo tohoto stroje tedy roztáčí jednoválcový, kapalinou chlazený motor o zdvihovém objemu 313cc, který disponuje nejvyšším výkonem 34 koní. Převodovka je pak klasicky šestistupňová. Sedlo se nachází ve výšce 835 mm a suchá hmotnost se zastavila na hodnotě 169.5 kg. Součástí standardní výbavy bude brzdný systém ABS nebo například kompletně digitální palubní deska, přičemž BMW bude k tomuto stroji nabízet také hromadu příplatkové výbavy. Zmínit bychom měli hlavně 12v zásuvku, vyhřívané rukojeti řidítek, další dvě výškové nastavení sedla (820 nebo 850 mm), satelitní navigaci, různé kufry a podobné věci. Zatím se bohužel neví, kdy se dostane toto malé enduro oficiálně do prodeje a BMW prozatím nezveřejnilo ani prvotní nástřel cen. Cena modelu G 310 R u nás začíná na částce 130 500 Kč a je velmi pravděpodobné, že ceník varianty GS bude hodně podobný.

BMW HP4 Race je další superbike s karbonovým rámem a kolyBMW HP4 Race je další superbike s karbonovým rámem a koly

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW HP4 Race je další superbike s karbonovým rámem a koly


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.