Přeposlat Suzuki GSX250R a DL250 V-Strom: Dvě nové malorážky, které míří i do Evropy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki GSX250R a DL250 V-Strom: Dvě nové malorážky, které míří i do Evropy

02.11.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki představilo na výstavě v Číně dva nové čtvrtlitrové motocykly, které by se ale měly dostat i na evropské trhy. Pojďme se tedy na tyto dvě novinky v podobě mašin s označením GSX250R a DL250 V-Strom podívat trochu podrobněji.

Suzuki GSX250R a DL250 V-Strom: Dvě nové malorážky, které míří i do Evropy

Tyto dva stroje si odbyly premiéru na akci CIMA v Číně a jejich představení zde je logické. Čínský a vlastně i ostatní asijské trhy v okolí Pacifiku jsou pro stroje tohoto typu (motory s menší kapacitou) zemí zaslíbenou a těší se zde obrovské oblibě. Kolikrát se ani mimo tyto trhy nedostanou, ale tentokrát je tomu jinak a na dvojici GSX250R a DL250 V-Strom se můžeme těšit i v Evropě. Zatímco model GSX250R spadá mezi lehkonohé sportovní mašiny, DL250 V-Strom zastupuje třídu univerzálních cestovních endur a jedná se již o třetí mašinu této třídy a zároveň o tu s nejmenším motorem. Vrcholem této modelové řady je V-Strom 1000, těsně pod tímto strojem sedí model V-Strom 650 a DL250 V-Strom tak bude jakousi vstupenkou do této rodinky motocyklů. To samé platí také pro GSX250R, nad kterou najdeme modely GSX-R600, GSX-R750 a vrcholný GSX-R1000. Tato nová sportovní malorážka nevypadá vůbec špatně a její dominantu tvoří hlavně ostře řezané linie a agresivně vyhlížející maska.

Suzuki GSX250R a DL250 V-Strom: Dvě nové malorážky, které míří i do EvropySuzuki GSX250R a DL250 V-Strom: Dvě nové malorážky, které míří i do Evropy

Na ní se dále nachází ochranný plexi štít a poměrně ostře řezaná zpětná zrcátka. Z profilu zase vyniknou stylová litá kola s deseti velmi tenkými paprsky a mohutný výfuk, který tomuto stroji dodává sportovní vzezření. Palubní deska je kompletně digitální, jak se na dnešní dobu sluší a patří a kromě rychlosti a otáček zprostředkuje i další důležité informace. Displej ukáže například zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry nebo aktuální spotřebu paliva. Samozřejmě neschází ani klasické informační diody. Vzhledem k velikosti tohoto stroje můžeme očekávat nízkou hmotnost a s tím spojenou agilitu i při ne úplně vysokém výkonu, což je ostatně alfou i omegou těchto neustále populárnějších malorážek. I když vypadá GSX250R opravdu povedeně, z této dvojice je tím zajímavějších strojem jeho sourozenec DL250 V-Strom.

Suzuki GSX250R a DL250 V-Strom: Dvě nové malorážky, které míří i do EvropySuzuki GSX250R a DL250 V-Strom: Dvě nové malorážky, které míří i do Evropy

Kategorie cestovních endur je taktéž nesmírně populární, protože se jedná o velmi univerzální motocykly, které zastanou práci jak při každodenním používání, tak při náročných výletech napříč státem. Tato novinka je tedy typickým zástupcem této třídy a to napovídá například vyšší konstrukce nebo trojice kufrů ukotvená na zádi (kufry ale budou pravděpodobně za příplatek). Také u tohoto modelu se design opravdu povedl a dobře vypadá hlavně příď s ostrým čumákem a vysokým ochranným štítem. Ten vypadá, že poskytne řidiči opravdu dobrou ochranu proti nepříznivým povětrnostním podmínkám a usnadní tak cestování za všech okolností. Palubní deska bude s největší pravděpodobností také kompletně digitální a vůbec bychom se nedivili, kdyby vypadala úplně stejně, jako u sportovního modelu GSX250R.

Suzuki GSX250R a DL250 V-Strom: Dvě nové malorážky, které míří i do EvropySuzuki GSX250R a DL250 V-Strom: Dvě nové malorážky, které míří i do Evropy

Tyto dva stroje totiž mezi sebou budou sdílet poměrně hodně věcí včetně motoru a mají jak stejný rozvor kol (1430 mm), tak ve stejné výšce uložené sedlo (790 mm). U obou těchto sourozenců se můžeme těšit také na LEDky pro denní svícení a tyto diody najdeme s největší pravděpodobností také na zádi v koncovém světle. Kola jsou opět vyvedena v černém designu, mají průměr 17 palců a nádrž by měla zvládnout pojmout až 15 litrů paliva. Hmotnost by se měla podle prvních informací pohybovat okolo 178 kg. Společným prvkem obou těchto strojů je, jak jsme se již zmínili, použitý motor zastoupený paralelním dvouválcem o zdvihovém objemu 248cc. Tento motor disponuje DOHC rozvodem a nabídne výkon 18.6 kW, tedy 25 koní při 8000 ot/min. Vzhledem k tomu, že tyto stroje doputují i do Evropy, bude muset tento motor splňovat emisní normy Euro4 a ve výbavě nebude scházet ani brzdný systém ABS. Oficiální představení těchto sourozenců na evropské půdě by mělo proběhnout na výstavně EICMA v první třetině listopadu.

Suzuki GSX250R a DL250 V-Strom: Dvě nové malorážky, které míří i do EvropySuzuki GSX250R a DL250 V-Strom: Dvě nové malorážky, které míří i do Evropy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki GSX250R a DL250 V-Strom: Dvě nové malorážky, které míří i do Evropy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.