Přeposlat Yamaha představila retro scrambler SCR950 už i v Evropě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha představila retro scrambler SCR950 už i v Evropě

31.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se vrátíme na již ukončenou akci Intermot 2016, kde bylo k vidění opravdu hodně novinek pro rok 2017. Neztratila se na ní ani Yamaha, která ukázala několik motocyklů včetně velmi hezkého scrambleru s označením SCR950.

Yamaha představila retro scrambler SCR950 už i v Evropě

Dnešnímu světu motocyklů vládne vlna retro strojů a to máme samý bobber, café racer nebo scrambler všude, kam oko dohlédne. Nejnovější počin od japonské společnosti Yamaha spadá právě do poslední, v poslední době poměrně populární kategorie. A co že je vlastně ten scrambler zač? Je to mašina upravená tak, aby se uměla pohybovat i v horším terénu a v minulosti se tak označovaly motocykly, které byly uzpůsobeny závodění v terénu. Dalo by se tedy říct, že jsou to takové univerzální stroje s velmi dobrými schopnostmi mimo silnice, které jsou oděny do retro hávu a mají závodní historii. Nová Yamaha SCR950 ale patří do podkategorie street scrambler, což znamená, že by se měla cítit jako doma také v husté, betonové džungli a navíc být schopná i na nezpevněných cestách. Už na první pohled zaujme svým povedeným vzhledem, který je samozřejmě vyvedený v retro stylu a dominantu tohoto stroje tvoří jednoduchá příď s tradičním, kruhovým světlometem. Skvěle vypadají také vyplétaná kola s macatou zadní pneumatikou a takřka dokonale ploché sedlo.

Yamaha představila retro scrambler SCR950 už i v EvropěYamaha představila retro scrambler SCR950 už i v Evropě

Stylový design dále dotváří retro zpětná zrcátka a dva výfukové svody svedené do jedné mohutné koncovky. Na závodnický původ zase odkazuje plaketa pod sedlem, na kterou lze v případě závodů umístit startovní číslo. Tento stroj půjde do prodeje ve dvou barevných variantách, a sice v červené Racing Red a černé Yamaha Black. Nám se víc zamlouvá červené provedení, protože u něj červená doplňková barva hezky kontrastuje s tmavými částmi. Tento stroj vychází z modelu XV950, se kterým sdílí poměrně dost prvků, ale samozřejmě přidává i nové díly a komponenty. Yamaha SCR950 měří na délku 2255 mm, je vysoká 1170 mm a její šířka se zastavila na hodnotě 895 mm. Rozvor kol čítá 1575 mm, ploché sedlo je uloženo ve výšce 830 mm a nádrž zvládne pojmout solidních 13 litrů paliva. Mokrá hmotnost (tedy váha včetně náplní) dosahuje 252 kg, takže to není zrovna atlet a vyšší hmotnost bude při pomalém manévrování v nižších rychlostech pravděpodobně znát. Stylová vyplétaná kola disponují průměrem 19 palců vpředu, 17 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/90 vpředu a 140/80 vzadu.

Yamaha představila retro scrambler SCR950 už i v EvropěYamaha představila retro scrambler SCR950 už i v Evropě

O bezpečné a dostatečně rychlé zastavení se postará brzdná soustava složená z kotoučů na obou kolech, přičemž na předním i zadním kole najdeme kotouč o průměru 298 mm. Tento městský scrambler je postavený na dvojitém kolébkovém rámu, teleskopické vidlici o zdvihu 135 mm vpředu a kyvné vidlici se zdvihem 110 mm vzadu. Zmínit bychom měli také slušnou míru praktičnosti, protože pod sedlem najdeme úložný prostor jako stvořený pro uklizení například osobních věcí. Palubní deska je poměrně moderní a jedná se vlastně o jediný modernější prvek patrný hned na první pohled. Před řidičem totiž sedí displej uložený v kruhovém budíku, který zobrazuje například rychlost, zařazený převodový stupeň, čas nebo ujeté kilometry. Pod tímto displejem mají své místo klasické informační diody a jako celek to nevypadá špatně, ale klasický analog bychom určitě uvítali víc a líp by se k tomuto stroji hodil i stylově. Nyní se můžeme přesunout k pohonné jednotce, která je zastoupena vzduchem chlazeným dvouválcem s válci sevřenými do V.

Yamaha představila retro scrambler SCR950 už i v EvropěYamaha představila retro scrambler SCR950 už i v Evropě

Tento motor disponuje zdvihovým objemem 942cc, rozvodem SOHC a nabídne výkon čítající 38.3 kW (52 koní) při 5500 ot/min. Točivý moment dosahuje hezké hodnoty 79.5 Nm a ty jsou dostupné již při 3000 ot/min. To znamená, že Yamaha se zaměřila hlavně na co nejlepší fungování v nižších a středních otáčkách, což samozřejmě motocyklům typu scrambler vyhovuje a tak se s nimi také jezdí. Motor samozřejmě plní nejnovější emisní normy Euro4 a vypouští emise o hodnotě 115 gramů CO2 na kilometr jízdy, což odpovídá průměrné spotřebě 5 litrů na 100 km (jedná se o hodnoty udávané výrobcem). Převodovka je klasicky pětistupňová a koncový převod obstarává řemen. Yamaha SCR950 je již zalistovaná i na českých stránkách Yamahy, kde si o ní můžete projít veškeré dostupné informace a zjistit si všechny potřebné detaily. Konfigurátor ale ještě spuštěný není a nic se prozatím bohužel neví ani o ceně. Spousta stylových i ryze funkčních doplňků ale samozřejmě v příplatkové výbavě scházet nebude.

Yamaha představila retro scrambler SCR950 už i v EvropěYamaha představila retro scrambler SCR950 už i v Evropě

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha představila retro scrambler SCR950 už i v Evropě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.