Přeposlat Yamaha YZF-R6 2017: Nová verze se oblékla do kabátku ze superbiku R1

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha YZF-R6 2017: Nová verze se oblékla do kabátku ze superbiku R1

28.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární superbike Yamaha YZF-R6 se dočkal nové varianty pro modelový rok 2017 a opět se jedná o technologiemi našlapaný stroj, který bude určitě patřit na špičku své třídy. Pojďme se tedy podívat, na co se můžeme v blízké budoucnosti těšit.

Yamaha YZF-R6 2017: Nová verze se oblékla do kabátku ze superbiku R1

Nová Yamaha YZF-R6 patří mezi nejočekávanější motocykly tohoto roku a tato novinka si odbyla premiéru na akci AIMExpo ve městě Orlando, na Floridě. Proti současné generaci přinese verze pro modelový rok 2017 poměrně hodně novinek, nicméně o revoluci se určitě nejedná a je to ,,pouze“ taková rozsáhlejší evoluce. To ale samozřejmě není žádný problém, revoluci nikdo nečekal a už současný model YZF-R6 patří ve své třídě k tomu nejlepšímu a nejpopulárnějšímu. Hned na první pohled praští do očí přepracovaný design, který odkazuje na nekompromisní superbike R1 se dvěma stovkami koní. Yamaha se pravděpodobně snaží o jakousi unifikaci svých sportovních mašin, ale protože je vzhled modelu R1 povedený, ničemu to určitě nevadí. Model R6 je tedy jeho menším a méně výkonným, avšak pořád dobře vybaveným a hodně rychlým sourozencem. Designu dominuje krásná příď s dynamicky vyhlížející maskou, která v sobě ukrývá klasické světlomety a obrysová LED světla.

Yamaha YZF-R6 2017: Nová verze se oblékla do kabátku ze superbiku R1Yamaha YZF-R6 2017: Nová verze se oblékla do kabátku ze superbiku R1

Jak přední, tak zadní osvětlení obstarávají LEDky a výraz nové R6 je příjemně agresivní a odhodlaný. Výrobce se u dynamicky tvarované přídě pyšní hlavně perfektní aerodynamikou (nejlepší ze všech generací YZF-R6) a není sebemenší důvod tomu nevěřit. Do kapotáže je zakomponovaný ochranný plexi štít a zmínit bychom měli také blinkry integrované do zpětných zrcátek. Celkový design hezky doplňuje mohutný výfuk připomínající kanón a stylová kola o průměru 17 palců. Na kolech jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Celková délka tohoto stroje čítá 2040 mm, výška se zastavila na hodnotě 1150 mm a šířka čítá 695 mm, přičemž rozvor kol dosahuje hodnoty 1375 mm. Mokrá hmotnost, tedy i s náplněmi, je 190 kg a verze pro modelový rok 2017 je tak o cca 1.2 kg lehčí, než odcházející varianta. Sedlo je uloženo ve výšce 850 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva. Brzdná soustava se skládá ze dvou kotoučů vpředu (2 x 320 mm), jednoho kotouče vzadu (220 mm) a celá mašina je postavena na hliníkovém rámu Deltabox.

Yamaha YZF-R6 2017: Nová verze se oblékla do kabátku ze superbiku R1Yamaha YZF-R6 2017: Nová verze se oblékla do kabátku ze superbiku R1

Přední odpružení zastřešuje teleskopická vidlice o průměru 43 mm a vzadu najdeme kyvnou vidlici se zdvihem 120 mm (přední zdvih je stejný). Palubní deska vypadá velmi moderně a skládá se z klasického analogového otáčkoměru, který je doplněný velkým displejem a informačními diodami. Displej poskytne všechny důležité informace typu aktuální rychlosti, zařazeného převodového stupně, ujetých kilometrů, času nebo zvolené úrovni kontroly trakce. Ta je stavitelná v šesti úrovních a kromě tohoto systému najdeme ve výbavě YZF-R6 také brzdný systém ABS, tři přednastavené jízdní módy, rychlořazení nebo systém ride-by-wire. V oblasti výbavy je tedy tento stroj plný té nejmodernější techniky a vůbec nepochybujeme o tom, že bude na okruhu i na klasických okreskách nesmírně zdatný a schopný. Motor je zastoupený klasickým řadovým čtyřválcem chlazeným kapalinou, který disponuje zdvihovým objemem 599cc a DOHC rozvodem.

Yamaha YZF-R6 2017: Nová verze se oblékla do kabátku ze superbiku R1Yamaha YZF-R6 2017: Nová verze se oblékla do kabátku ze superbiku R1

O výkonu se bohužel prozatím nic neví, ale dá se čekat, že bude minimálně stejný, nebo vyšší, než v případě verze pro modelový rok 2016. Ta disponovala výkonem 91 kW (123 koní) při 14 500 ot/min a vzhledem k tomu, že u nové verze začíná červené pole otáčkoměru za hranicí 16 000 ot/min se dá očekávat, že výkonnostní špička by mohla být položena výš. Motor bude samozřejmě plnit emisní normy Euro4 a o přenos výkonu se postará šestistupňová převodovka. Prodej této atraktivní novinky by měl začít v dubnu příštího roku a k dispozici budou dvě barevné varianty s označením Race Blu (modrá) a Tech Black (černá). Cena prozatím bohužel zveřejněna nebyla, ale první informace hovoří o tom, že Yamaha YZF-R6 bude stát okolo 12 000 eur, což je po přepočtu zhruba 324 200 Kč. Dá se čekat, že se tato mašina zařadí na vrchol své třídy a že bude stejně, ne-li víc populární, než jeho současný sourozenec.

Yamaha YZF-R6 2017: Nová verze se oblékla do kabátku ze superbiku R1Yamaha YZF-R6 2017: Nová verze se oblékla do kabátku ze superbiku R1

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha YZF-R6 2017: Nová verze se oblékla do kabátku ze superbiku R1


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.