Přeposlat Yamaha představila nový velký skútr X-Max 300

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha představila nový velký skútr X-Max 300

24.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Yamaha rozšiřuje nabídku svých velkých skútrů, a to o model s označením X-Max 300. Tato novinka vypadá vskutku velmi zajímavě a v nabídce Yamahy by měla nahradit populární, ale již poměrně letitý model X-Max 250.

Yamaha představila nový velký skútr X-Max 300

Kategorie velkých a výkonných skútrů je v poslední době velmi populární, protože nabídne nesporné výhody klasického skútru, vysoký výkon a jízdní vlastnosti motocyklu. Yamaha patří v této kategorii mezi nejpilnější výrobce a v nabídce má například výše zmíněný model X-Max 250, větší verzi X-Max 400 a také sportovní model TMAX, který patří mezi nejvýkonnější skútry současnosti. Novinka s označením X-Max 300 tedy nahradí model 250 a kromě vyššího výkonu nabídne i lepší výbavu a modernější technolgoie. Začneme ale jako vždy designem, který je velmi povedený a X-Max 300 svým stylem dobře zapadá mezi své ostatní sourozence z této řady. Z profilu vypadá tento skútr velmi dynamicky a můžou za to hlavně všudypřítomné ostré hrany. Přední maska je vyvedená v poměrně agresivním stylu a dvojice světlometů vypadá na první pohled jako maska Dartha Vadera. Světlomety jsou vybaveny LED pásy pro denní svícení a tyto diody najdeme i v koncových světlech.

Yamaha představila nový velký skútr X-Max 300Yamaha představila nový velký skútr X-Max 300

Dostatečnou ochranu proti okolním podmínkám poskytne vysoký ochranný štít (je výškově stavitelný) a určitý stupeň ochrany zprostředkuje i kapotáž. Velké skútry se většinou vyznačují vysokou mírou praktičnosti a to samé platí také pro tento model. Pod rozměrným sedlem je dostatek místa pro dvě integrální přilby a neschází ani 12V zásuvka, kterou je možné použít například pro nabíjení mobilního telefonu a ostatního příslušenství. Ve standardní výbavě nebude scházet praktické bezklíčové startování (Smart Key), brzdný systém ABS ani systém kontroly trakce (TCS). Celková délka této novinky je 2185 mm, na šířku měří 775 mm a rozvor kol čítá 1540 mm. Výška se zastavila na hodnotě 1415 mm (1465 mm i s ochranným štítem) a sedlo je uloženo ve výšce 795 mm. Hmotnost i s náplněmi je 179 kg a nádrž zvládne pojmout 13 litrů paliva. Přední kolo má průměr 15 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměrech 120/70 a vzadu najdeme 14 palcové kolo s pneumatikou o rozměru 140/70.

Yamaha představila nový velký skútr X-Max 300Yamaha představila nový velký skútr X-Max 300

Brzdná soustava obsahuje kotoučové brzdy vpředu i vzadu, a zatímco na zadním kole sedí kotouč o průměru 267 mm, vzadu má své místo kotouč o průměru 245 mm. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici vpředu (zdvih 110 mm), kyvné vidlici vzadu (zdvih 79 mm) a díky systému kontroly trakce můžeme čekat jisté jízdní vlastnosti i v nepříznivých podmínkách (například mokrá silnice). Palubní deska je velmi jednoduchá, ale zároveň elegantní a praktická stránka věci byla evidentně na prvním místě. Na levé straně se nachází analogový tachometr, na pravé pak sedí analogový otáčkoměr a mezi touto dvojicí je umístěný displej palubního počítače. Ten ukazuje všechny důležité informace o jízdě a samotném skútru, jako například teplotu, stav nádrže, čas nebo ujeté kilometry. Přepínání mezi různými funkcemi displeje se provádí tlačítkem na řidítkách a nebude tak vůbec nutné sundávat z nich při tom ruku. To je nejenom praktické, ale zároveň i bezpečné.

Yamaha představila nový velký skútr X-Max 300Yamaha představila nový velký skútr X-Max 300

Nyní se můžeme podívat na motor, který je zastoupený čtyřtaktním jednoválcem o zdvihovém objemu 292cc. Tento kapalinou chlazený motor disponuje SOHC rozvodem a velmi hezkým výkonem 20.6 kW (28 koní), který je dostupný při 7250 ot/min. Točivý moment o hodnotě 29 Nm je dostupný již při 5750 ot/min a motor je vybavený vstřikováním paliva. Yamaha tento motor označuje ,,Blue Core“, samozřejmě plní nejnovější emisní normy Euro4 a mělo by se jednat o velmi úspornou a ekologickou pohonnou jednotku, což je samozřejmě u skútrů velmi důležité. Dynamické schopnosti jsou prozatím neznámé, ale vůbec nepochybujeme o tom, že budou perfektní a že při rozjezdu ze semaforů bude tento stroj hledat konkurenci jen stěží. Převodovka je zastoupena klasickým automatickým variátorem, což je pohodlné a praktické hlavně v hustém městském provozu. Yamaha X-Max 300 by se měla dostat do prodeje v průběhu března příštího roku, ale cenu Yamaha prozatím ještě nezveřejnila. K dispozici bude hned trojice barev, a to šedá Lunar, bílá Milky a bronzová Quasar.

Yamaha představila nový velký skútr X-Max 300Yamaha představila nový velký skútr X-Max 300

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha představila nový velký skútr X-Max 300


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.