BMW


Přeposlat BMW má nový šestiválcový bagger K 1600 B

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW má nový šestiválcový bagger K 1600 B

19.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Modelová řada motocyklů K 1600 od německého BMW značí luxusní cestovní stroje s šestiválcovým motorem. Do této rodinky brzy přibude nový člen v podobě modelu s označením K 1600 B, který vypadá opravdu zajímavě a milovníci šestiválcových motocyklů tak budou mít o další možnost ve výběru navíc.

BMW má nový šestiválcový bagger K 1600 B

Modelová řada K 1600 není nijak zvlášť rozsáhlá a obsahuje vlastně pouze trojici modelů s označením K 1600 GTL Exclusive, K 1600 GTL a K 1600 GT. Jedná se tedy o poměrně unikátní řadu, protože šestiválcových motocyklů na trhu moc není a víceméně jediný konkurent těchto luxusních cestovních strojů je legendární Honda Gold Wing s úžasným šestiválcem typu boxer. Novinka v podobě modelu K 1600 B se řadí do čím dál populárnější kategorie s označením ,,bagger“, což je vlastně takový jiný typ klasických cestovních cruiserů. Teto třída motocyklů se vyznačuje hlavně velkými sedlovými brašnami se zakomponovanými koncovými světly a nízkým předním ochranným štítem, takže celkově působí jako takový odlehčený, trochu sportovněji zaměřený cruiser. Novinka od BMW vypadá po stránce designu opravdu parádně a za zmínku stojí hlavně mohutná přední část s po stranách masky uloženými světlomety. Ty se navíc zvládnou natáčet do zatáčky (za příplatek), takže cestování bude pohodlné a bezpečné i v noci.

BMW má nový šestiválcový bagger K 1600 BBMW má nový šestiválcový bagger K 1600 B

Na zádi pak najdeme již zmíněné sedlové brašny, do kterých jsou zakomponovány tenká koncová světla a díky svažující se zádi vypadá tato mašina příjemně dynamicky. To, že její zadní kolo roztáčí šestiválcový motor, napoví už při letmém pohledu výfuková soustava. Výfuky jsou na první pohled sice pouze dva, ale v každém z nich si lze všimnout hned tří vývodů a právě tato šestice napovídá, že v nitru BMW K 1600 B najdeme šestiválcový motorový klenot. Na motor se ale podíváme až v závěru a první se zaměříme na praktické vlastnosti tohoto stroje, jako je například přední ochranný štít. Ten je elektricky stavitelný a výrobce slibuje perfektní ochranu proti větru i za těch nejhorších podmínek. Před tímto živlem bude řidiče chránit také poměrně široká přední kapotáž, která byla navržena právě s ohledem na zlepšenou ochranu při jízdě. Novinka je postavena na elektronickém podvozku Dynamic ESA, který je součástí standardní výbavy a který umožní vybrat si jeden ze dvou přednastavených režimů tlumičů.

BMW má nový šestiválcový bagger K 1600 BBMW má nový šestiválcový bagger K 1600 B

Pro dlouhé a pohodlné cestování je určený režim s označením Cruise a univerzální režim se jmenuje Road, přičemž ten by měl nabídnout takový ten kompromis mezi komfortem a dynamikou. V základu se může majitel těšit také na asistenta pro couvání, což je u takto velkého, mohutného a určitě i těžkého motocyklu nutnost. U BMW jsme si zvykli, že nabízí opravdu rozsáhlou příplatkovou výbavu pro všechny své automobily i motocykly a tato novinka není výjimkou. Bude možné přikoupit si například asistenční systém pro rozjezd do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, bezklíčové zapalování nebo technologii Shift Assistant Pro umožňující řazení nahoru i dolů bez použití spojky. Za zmínku určitě stojí také možnost dokoupit si bezpečnostní systém Intelligent Emergency Call, což je ve světě motocyklů docela novinka, která automaticky ohlásí nehodu a výrazně tak zkrátí čas příjezdu záchranářů po nehodě. Palubní deska se skládá ze dvou analogových budíků, mezi kterými sedí rozměrný barevný displej zobrazující všechny důležité informace o jízdě a motocyklu.

BMW má nový šestiválcový bagger K 1600 BBMW má nový šestiválcový bagger K 1600 B

Nyní se konečně dostáváme k motoru, který je zastoupený mohutným řadovým šestiválcem o zdvihovém objemu 1649cc. V motocyklovém světě se jedná o opravdový klenot se sametovým během, charismatickým zvukovým projevem a mohutným zátahem napříč otáčkami. Tento motor se pyšní nejvyšším výkonem 118 kW, tedy rovnými 160 koňmi při 7750 ot/min a masivním točivým momentem 175 Nm, který je dostupný při 6500 ot/min. Převodovka je klasicky šestistupňová a motor samozřejmě plní nejnovější emisní normy Euro4. Neschází ani tři přednastavené jízdní režimy a kontrola trakce. Zatím bohužel není jasné, kdy se nové BMW K 1600 B dostane do prodeje ani kolik bude stát, ale je jasné, že levný stroj to určitě nebude. Dá se také čekat, že bude pokračovat v tradici řady K 1600 a zařadí se tak k nejlepším motocykly ve své třídě.

BMW má nový šestiválcový bagger K 1600 BBMW má nový šestiválcový bagger K 1600 B

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW má nový šestiválcový bagger K 1600 B


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.