Přeposlat Honda představila (nejenom) nový superbike CBR1000RR Fireblade SP

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda představila (nejenom) nový superbike CBR1000RR Fireblade SP

14.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Také dnes se vypravíme na akci Intermot 2016, kde pochopitelně nescházela ani japonská Honda. Ta zde ukázala jak nový superbike CBR1000RR Fireblade SP, tak fantasticky vypadajícího ,,kafáče“ s označením CB1100RS.

Honda představila (nejenom) nový superbike CBR1000RR Fireblade SP

Honda CBR1000RR Fireblade SP
Začneme touto dlouho očekávanou novou generací superbiku CBR1000RR a Honda bude s touto mašinou opět útočit na post nejlepšího superbiku. V roce 2017 to bude již čtvrt století, co spatřila světlo světa řada Fireblade a nová generace CBR1000RR Fireblade SP bude určitě skvělým dárkem k tomuto významnému výročí. Nová generace bude postavena okolo jednotky Inertial Measurement Unit (IMU), která bude měřit úplně všechno, co bude nový Fireblade dělat a poskytovat tyto údaje elektronickým pomocníkům a asistentům. Bude se zároveň jednat o první mašinu od Hondy, která bude osazena tlumiči Öhlins S-EC  vpředu i vzadu a přední vidlicí NIX30. Tato mašina bude až po okraj plná různé moderní elektroniky a za zmínku stojí hlavně částečně aktivní podvozek se třemi automatickými (Active) a třemi manuálními módy (Manual). V automatickém módu bude elektronika sama všechno nastavovat přesně podle podmínek na silnici.

Honda představila (nejenom) nový superbike CBR1000RR Fireblade SP

Brzdný systém ABS-C samozřejmě scházet nebude a tento superbike bude osazený také technologií Rear Lift Control (RLC), která se bude starat o udržení zadního kola pod kontrolou i při agresivním a náročném brzdění (hlavně v zatáčkách). Kompletně digitální palubní deska dnes určitě nikoho nepřekvapí a na výběr budou tři módy zobrazení s označením Street, Circuit a Mechanic, přičemž a každý bude samozřejmě poskytovat jiné informace. Novinka by měla být o 14 kg lehčí, než prozatím poslední generace a zmínit musíme také výšku sedla 831 mm a rozvor kol o hodnotě 1404 mm. Vpředu i vzadu pak najdeme kola o průměru 17 palců s pneumatikami Bridgestone RS10s (rozměr 120/70 vpředu a 190/50 vzadu). V základní výbavě by měl být tento stroj vybavený technologií rychlořazení a motor nabídne 189 koní při 12 500 ot/min a točivý moment o hodnotě 111 Nm, který bude k dispozici při 10 500 ot/min.

Honda představila (nejenom) nový superbike CBR1000RR Fireblade SP

Honda CB1100RS
Superbike CBR1000RR Fireblade SP sice bude výkladní skříní Hondy pro modelový rok 2017 a jedním z nejmodernějších motocyklů současnosti, no tento nový ,,kafáč“ se zase zařadí mezi ty nejvíc ,,cool“ stroje. Tento typ jednoduchých a stylových retro motocyklů zkrátka letí a Honda přispěchala se svou velmi povedenou troškou do mlýna. Je to takový mix starých motocyklů Hondy z hloubi minulého století vybavený moderními komponenty a je to hlavně opravdu povedený vzhled, který přitáhne pozornost hned na první pohled. Přídi dominuje klasický kruhový světlomet, nad kterým je možné spatřit budíky a kruhová zpětná zrcátka vyvedená v chromu. Fantasticky vypadají také duální výfuky, po každé straně motocyklu jeden a rovné, nízké sedlo. Hezká černá kola o průměru 17 palců se k celkovému stylu tohoto stroje poměrně dobře hodí, ale vyplétaná kola by vypadala určitě lépe.

Honda představila (nejenom) nový superbike CBR1000RR Fireblade SP

Honda u tohoto stroje použila pneumatiky Bridgestone T30s o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. O zastavení se postarají brzdy vybavené třmeny Tokico s předními plovoucími kotouči o průměru 310 mm. Brzdný systém ABS bude součástí standardní výbavy a nádrž se stylovým víčkem zvládne pojmout hezkých 16.8 litru paliva. Sedlo je uloženo ve výšce 795 mm, rozvor se zastavil na hodnotě 1485 mm a hmotnost byla vyčíslena na 252 kg. Z moderních prvků musíme zmínit hlavně kompletní LED světla vpředu i vzadu a z tyto diody najdeme také na informačních prvcích. Stylová palubní deska je složena ze dvou velkých analogových budíků a na první pohled zaujme hlavně její opravdu jednoduchá a minimalistická grafika. O pohon tohoto stroje se postará přepracovaný čtyřválec chlazený vzduchem a Honda CB1100RS bude k dispozici ve dvou barevných variantách (Candy Prominence Red and Graphite Black).

Honda představila (nejenom) nový superbike CBR1000RR Fireblade SP


Honda CB1100EX
Tento retro model, tedy jakási méně agresivní varianta výše zmíněné novinky CB1100RS, se pro modelový rok 2017 dočkal decentní modernizace. Nyní se můžou případní majitelé těšit na světelnou soustavu kompletně složenou z LEDek a zbrusu nová vyplétaná kola, která mají průměr 18 palců a vypadají vskutku úžasně. Úpravou si prošel také podvozek nově postavený na vidlici Showa Dual Bending Valve a duálním tlumiči Showa, který najdeme vzadu. Motor bude stejný, jako u modelu CB1100RS a sedlo je umístěno ve výšce 790 mm, takže je o 5 mm níž, než u sportovnější verze RS. Hmotnost narostla o 3 kg na výsledných 255 kg. Na výše zmíněných kolech o průměru 18 palců jsou osazeny pneumatiky o rozměrech 110/80 vpředu, 140/70 vzadu a brzdná soustava je pak nepatrně slabší. Brzdové kotouče vpředu mají průměr 296 mm a zakusují se do nich třmeny od společnosti Nissin. Tato stylová retro mašina bude k dispozici hned ve třech barevných variantách označených Pearl Shining Yellow, Pearl Sunbeam White a Candy Prominence Red.

Honda představila (nejenom) nový superbike CBR1000RR Fireblade SPHonda představila (nejenom) nový superbike CBR1000RR Fireblade SP

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda představila (nejenom) nový superbike CBR1000RR Fireblade SP


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.