Přeposlat Suzuki na akci Intermot 2016: Spousta novinek a premiéra systému variabilního časování ventilů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki na akci Intermot 2016: Spousta novinek a premiéra systému variabilního časování ventilů

12.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Společnost Suzuki ukázala na veletrhu Intermot 2016 opravdu hodně novinek v čele s novou mašinou GSX-R1000R. Tento nový superbike přináší do světa motocyklů jako první technologii variabilního časování ventilů Variable Valve Timing (VVT), takže minimálně v oblasti techniky to bude velmi zajímavý stroj.

Suzuki na akci Intermot 2016: Spousta novinek a premiéra systému variabilního časování ventilů

Suzuki GSX-R1000R
Začneme právě tímto zbrusu novým modelem, který je založený na stejnojmeném konceptu představeném minulý rok. Jedná se již o šestou generaci modelu R1000 a v Suzuki vsází hlavně na jednoduchost a přímočarost. Novinka bude lehčí, mechanicky podstatně jednodušší, robustnější a měla by zároveň být podstatně spolehlivější. Nejzajímavější částí tohoto stroje ale bude jeho motor, kde si odbyla premiéru nová technologie variabilního časování ventilů s označením Variable Valve Timing (VVT). Jedná se o systém vyvinutý přímo v Suzuki a jako první ji dostaly závodní speciály MotoGP, kde se osvědčil a našel si tak cestu i do silniční mašiny. Tato technologie přichází ke slovu ve vysokých otáčkách, údajně při 10 000 ot/min a mezi touto hranicí a červeným polem otáčkoměru by měla přidat zhruba dalších 5 % výkonu. Nová generace této mašiny by měla nabídnout výkon okolo 199 koní a točivý moment o hodnotě 118 Nm, takže o divoké zážitky určitě nebude nouze. Tento model bude postavený na částečně aktivním elektronickém podvozku a dostane do vínku 17 palcová kola s pneumatikami Bridgestone RS10s o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu. Kompletní elektronická výbava bude samozřejmostí (ABS, kontrola trakce, jízdní módy, rychlořazení a technologie řízeného rozjezdu) a novinka by měla být až o 10 % lehčí, než odcházející generace. Globální představení proběhne v únoru příštího roku.

Suzuki na akci Intermot 2016: Hodně novinek a premiéra systémy variabilního časování ventilůSuzuki na akci Intermot 2016: Hodně novinek a premiéra systémy variabilního časování ventilů

Suzuki V-Strom 650
Model V-Strom pro rok 2017 sice není úplně nový, ale je opravdu výrazně přepracovaný a není tak od kompletně nového motocyklu vůbec daleko. Největších změn se dočkal letitý motor, který už je na světě tak dlouho, že by se na něm dala vyučovat archeologie a dvouválec o zdvihovém objemu 645cc nyní plní nové emisní normy Euro4. Systém vstřikování paliva je kompletně nový, nyní má 10-bodé vstřikování a výfuková soustava pochází z modelu SV650. Na motoru je celkově přes 60 nových částí a měl by nabídnout jak vyšší výkon, tak točivý moment a zároveň i úspornější provoz. Součástí výbavy bude také kontrola trakce stavitelná ve třech úrovních a pochopitelně nebude scházet ani brzdný systém ABS. Přepracovaná palubní deska se skládá z analogového otáčkoměru a LCD displeje, u kterého jde upravit jas pro co nejlepší čitelnost.  Displej zobrazuje všechny důležité informace (rychlost, ujeté kilometry, čas, nastavení, spotřebu, zařazený převodový stupeň apod.) a ve výbavě nebude scházet ani 12v zásuvka pro připojení například navigace.

Suzuki na akci Intermot 2016: Hodně novinek a premiéra systémy variabilního časování ventilůSuzuki na akci Intermot 2016: Hodně novinek a premiéra systémy variabilního časování ventilů

Suzuki V-Strom 1000
Tento model si prošel pouze decentní modernizací a určitě nebyl tak moc přepracovaný, jako jeho menší sourozenec V-Strom 650. Do prodeje půjdou dvě varianty, jedna základní s označením V-Strom 1000 a druhá s přídomkem XT. Ta bude určena hlavně řidičům, kteří cestují i mimo klasické silnice a nebojí se ani lehčího terénu. Obě verze dostaly nové sedlo a ochranný štít (je o 49 mm vyšší a stavitelný jak v oblasti výšky, tak úhlu), což by mělo výrazně zlepšit komfort při delším cestování a motor nově samozřejmě plní emisní normy Euro4. Suzuki tvrdí, že motor touto změnou nepřišel o žádný výkon a pořád by tak měl disponovat výkonem 101 koní a 103 Nm. Přepracovný V-Strom 1000 pro modelový rok 2017 půjde do prodeje ve třech barevných variantách (žlutá, černá a bílá).

Suzuki na akci Intermot 2016: Hodně novinek a premiéra systémy variabilního časování ventilůSuzuki na akci Intermot 2016: Hodně novinek a premiéra systémy variabilního časování ventilů

Suzuki GSX-S750
Jedná se o zbrusu nového naháče, který je technicky spřízněný s modelem GSX-R750 a měl by nabídnout vskutku zajímavé parametry. Bude to takový ten pouliční rváč a design tohoto nového stroje zaujme hned na první pohled. Jeho styling je postavený na ostře řezaných prvcích, takže tento nový model vypadá náležitě agresivně a prostě mu to sluší. Zadní kola bude roztáčet řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 749cc chlazený kapalinou a jedná se o upravenou verzi legendárního motoru z modelu GSX-R750 z roku 2005. Samozřejmě nabídne vyšší výkon a výrobce mluví o nárůstu zhruba 8 koní s tím, že spotřeba se pohne směrem dole. Novinka dostane v základní výbavě nový systém kontroly trakce stavitelný ve třech úrovních a brzdný systém ABS bude součástí standardní výbavy také. O zastavení se postarají kotoučové brzdy s dvojicí předních kotoučů o průměru 310 mm, kterým dělají společnost radiální třmeny Nissin. Zmínit musíme také kompletně digitální palubní desku a fakt, že poměrně levně vypadající chromované dekorační prvky (pro mašiny GSX-S typické) jsou konečně pryč a nahrazují je prvky vyvedené v matně černé barvě, což vypadá mnohem lépe.

Suzuki na akci Intermot 2016: Hodně novinek a premiéra systémy variabilního časování ventilůSuzuki na akci Intermot 2016: Hodně novinek a premiéra systémy variabilního časování ventilů

Suzuki GSX-R125
Suzuki si pro své fanoušky připravila také zbrusu novou malorážku s označením GSX-R125 a určitě stojí za zmínku, že takto orientovaný model přišel až po 32 letech existence modelové řady GSX-R. Výrobce se u této novinky chlubí hlavně tím, že by měla být lepší, než drtivá většina konkurence v této třídě a zároveň nabídnout velmi příznivou cenu. Na to, jestli se to GSX-R125 povede, si budeme muset počkat až do prvních testů, ale tato třída je poměrně našlapaná a konkurence je v ní opravdu velká. Povedl se také design, který odkazuje na superbiky z rodiny GSX-R a podle Suzuki se můžeme těšit nejlepší akceleraci, jízdní vlastnosti a nejnižší provozní náklady ve 125cc třídě. Osvětlení je řešeno LEDkami vpředu i vzadu a za zmínku určitě stojí také krásná kola o průměru 17 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 90/80 vpředu a 130/70 vzadu. Prodej Suzuki GSX-R125 odstartuje v průběhu léta příštího roku.

Suzuki na akci Intermot 2016: Hodně novinek a premiéra systémy variabilního časování ventilůSuzuki na akci Intermot 2016: Hodně novinek a premiéra systémy variabilního časování ventilů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki na akci Intermot 2016: Spousta novinek a premiéra systému variabilního časování ventilů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.