Přeposlat Aprilia představila novou mašinu Tuono 125 a přepracované modely RSV4 RF a Tuono V4

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia představila novou mašinu Tuono 125 a přepracované modely RSV4 RF a Tuono V4

07.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na právě probíhající akci Intermot 2016, která se odehrává v německém Kolíně nad Rýnem, vystavuje spousta výrobců a neschází ani italská Aprilia. Ta zde ukázala nový model Tuono 125 a přepracované mašiny RSV4 RF a Tuono V4.

Aprilia představila novou mašinu Tuono 125 a přepracované modely RSV4 RF a Tuono V4

Dvojka motocyklů RSV RF a Tuono V4 dostala přepracovaný palubní systém APRC, nicméně na ně se zaměříme až později a začneme novým modelem Tuono 125. Jedná se o přímého sourozence motocyklu RS4 125, který spatřil světlo světa již před pěti lety v nabídce této italské firmy by tak měly být dva motocykly se 125cc motorem. Aprilia se vždy vyznačovala povedeným designem, ze kterého bylo na první pohled poznat, že se jedná o italský stroj a nejinak tomu je i u této novinky. Vzhled vychází z modelu RS4 125, ale působí tak nějak ucelenějším a modernějším dojmem. Přídi dominuje již klasický trojitý světlomet a nad ním se nachází decentní ochranný štít. Zpětná zrcátka jsou ukotvená na řídítkách a dobře vypadají i kola s tenkými paprsky vyvedená v černé barvě. O pohon této mašiny se postará jednoválcový motor o zdvihovém objemu 124cc, který disponuje DOHC rozvodem a měl by nabídnout výkon okolo 15 koní. Zajímavostí je přítomnost systému rychlořazení Aprilia Quick Shift, který výrobce používá například u modelu Tuono V4 1100.

Aprilia představila novou mašinu Tuono 125 a přepracované modely RSV4 RF a Tuono V4

Motor samozřejmě splňuje nejnovější emisní normy Euro4 a součástí standardní výbavy bude i brzdný systém ABS, což je jeden z hlavních rozdílů proti modelu RS4 125. Ten je sice postavený na typově stejném motoru, ale ten plní pouze starší normy Euro3 a systém ABS ve výbavě schází. Nové Tuono půjde propojit se smartphonem a ve výbavě pak nebude scházet ani multifunkční displej suplující palubní desku. O zastavení se postarají kotoučové brzdy na obou kolech, přičemž na předním sedí 300 mm kotouč a na zadním kotouč o průměru 220 mm. Již letitý model RS4 125 zmíněný v úvodu se dočkal pro modelový rok 2017 několika úprav a navíc dostal i nové jméno, které je RS125. Technicky to bude úplně stejný stroj, jako nové Tuono 125 a hlavní rozdíl je v designu. Tato novinka je totiž vyvedena ve stylu superbiku RSV4, což je vlajkový motocykl Aprilie. U tohoto modelu stojí za zmínku hlavně přítomnost USB portu, který umožní nabíjení elektrických zařízení v průběhu jízdy a přihrádka vyhrazená elektronice zvládne pojmout tablet či telefon s úhlopříčkou až 6 palců.

Aprilia představila novou mašinu Tuono 125 a přepracované modely RSV4 RF a Tuono V4

V oblasti vzhledu působí RS125 určitě sportovněji, než Tuono 125 a na první pohled zaujme hlavně hezká kapotáž s na masce ukotvenými zpětnými zrcátky. Nyní se můžeme přesunout k dvojici motocyklů RSV4 RF a Tuono V4, které dostaly pro modelový rok také docela výraznou modernizaci. Motory nově plní emisní normy Euro4 a jejich výkony zůstaly stejné, takže se můžeme těšit na 201 koní u superbiku RSV4 RF a 175 koní u sportovního naháče Tuono V4. Aprilia zmiňuje, že díky úpravám jsou oba tyto motocykly rychlejší, než jejich současné verze a model RSV4 RF pro rok 2017 by měl být schopný zajet na okruzích o sekundu lepší čas, než doposud. Velká změna se týká odpružení a superbike RSV4 RF nyní používá nejnovější generaci vidlice Öhlins NIX a tlumiče TTX. Méně výkonný model Tuono V4 dostane do vínku stejnou vidlici a tlumiče TTX budou součástí příplatkové výbavy.

Aprilia představila novou mašinu Tuono 125 a přepracované modely RSV4 RF a Tuono V4

O zastavení obou těchto motocyklů se postarají třmeny od společnosti Brembo, které se budou zakusovat do dvojice předních kotoučů o průměru 330 mm. Další výrazné novinky se týkají systému APRC, což je vlastně takový mozek těchto strojů, který se stará víceméně o všechno důležité. Změny v této jednotce zahrnují například novou kontrolu trakce stavitelnou v osmi úrovních s tím, že změna jde udělat při jízdě a nebude vůbec nutné dávat ruku z plynu. Technologie Wheelie Control je stavitelná ve třech úrovních a nově by měla pracovat podstatně efektivněji a lépe, což platí také pro systém řízeného rozjezdu Launch Control. Technologie rychlého řazení (Quick Shift) bude nově umožňovat i podřazování a ve výbavě obou těchto motocyklů se ukáže i nejnovější brzdný systém Bosch 9.1 MP ABS. Novinky od Aprilie vypadají opravdu zajímavě a už tak velmi dobré motocykly určitě posunou ještě mnohem dál.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia představila novou mašinu Tuono 125 a přepracované modely RSV4 RF a Tuono V4


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.