BMW


Přeposlat BMW G 310 R: Povedl se BMW tento důležitý stroj pro nováčky?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW G 310 R: Povedl se BMW tento důležitý stroj pro nováčky?

26.09.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pro BMW je motocykl G 310 R jedním z nejdůležitějších strojů současnosti, protože chce s jeho pomocí přilákat pod svá křídla nové, mladé řidiče. Podle prvních dojmů se tento stroj opravdu povedl a kombinuje v sobě povedený motor, čitelné a poměrně hravé jízdní vlastnosti a dostatečnou výbavu.

BMW G 310 R: Povedl se BMW tento důležitý stroj pro nováčky?

Motor
Zadní kolo mašiny BMW G 310 R pohání vskutku povedený jednoválec chlazený vodou, který disponuje zdvihovým objemem 313cc a čtyřmi ventily. Nejvyšší výkon této jednotky je 25 kW (34 koní) při 9500 ot/min a točivý moment o hodnotě 28 Nm je dostupný při 7800 ot/min. Jedná se tedy o motocykl splňující podmínky pro řízení s řidičským průkazem třídy A2 a tomu odpovídá i například ne úplně výrazný zvukový projev a průběh výkonu. Ten je příjemně lineární, motor se ochotně sbírá již z nižších otáček a jeho výkon hezky plynule roste, bez jakýchkoliv výraznějších výkyvů a určitě potěší i minimální míra vibrací. Nechat ho jen tak brumlat v nižších otáčkách v hustém městském provozu není žádný problém, motoru to nevadí a nijak zvlášť neprotestuje. Je to zkrátka ideální pohonná jednotka pro každý den i pro začínající řidiče, kteří její vyloženě přátelský charakter určitě ocení. Převodovka se šesti stupni je ale v nižších otáčkách trochu vzpurná a cítí se lépe až ve vyšších rychlostech, takže si na její projev například při popojíždění v městských kolonách budete muset zvykat. Jednou ze silných zbraní tohoto motoru je spotřeba, která by se měla pohybovat okolo 3.5 až 4 litrů paliva na 100 km, díky čemuž budou provozní náklady na vcelku nízké úrovni.

BMW G 310 R: Povedl se BMW tento důležitý stroj pro nováčky?

Jízda a ovladatelnost
První testy ukazují jízdní vlastnosti ve velmi dobrém světle a vyzdvihují hlavně příjemně tuhé, dobře vyladěné šasi a jednoduchou ovladatelnost i v nižších rychlostech. Za to může hlavně nízká hmotnost, tedy jedna z hlavních výhod jednoválcových strojů obecně a váha BMW G 310 R se zastavila na hodnotě 158.5 kg (s plnou nádrží a provozními kapalinami). Manévrovací schopnosti v hustém městském provozu jsou tak velmi dobré, řidič se nijak zvlášť nenadře a na klikaté okresce potěší zase lehkost, s jakou se tento stroj vrhá do zatáček. Agilita je výborná, od předního kola se dostane k řidiči dostatek informací o dění na silnici a jízda je ve většině případů čitelná. Pochvalu sklízí i dobrá ergonomie s komfortní pozicí za řidítky, přičemž díky nízko uloženému sedlu nebudou mít žádné větší problémy ani řidiči menšího vzrůstu. Brzdy jsou velmi slušné a mají dostatek síly, ale ten se projeví až po výraznějším zmáčknutí brzdové páky. Postrádají takové to ostré kousnutí, ale to samozřejmě ničemu nevadí a ve finále brzdí více než slušně. Na předním kole najdeme jeden kotouč o průměru 300 mm, do kterého se zakusuje čtyřpístkový pevný třmen a vzadu má své místo 240 mm kotouč a jednopístkový plovoucí třmen.

BMW G 310 R: Povedl se BMW tento důležitý stroj pro nováčky?

Výbava
Výbava je vcelku obstojná a zahrnuje například brzdný systém ABS, multifunkční palubní desku, čtyřpístkový třmen na předním kole nebo pneumatiky Michelin Pilot Street. Začneme u palubní desky, která je zastoupena malým displejem zobrazujícím všechny důležité informace, jako je například rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži nebo rychlost. Díky velmi jednoduché grafice se v této změnit informací orientuje velmi dobře a čitelnost je víceméně bezproblémová i na přímém slunečním světle. Palubní deska je pak obklopena klasickými informačními diodami. Sedlo je uloženo ve výšce 785 mm a je poměrně pohodlné, ale není dělané na delší cesty a po více hodinách v něm strávených se budete cítit rozlámaně. Určitě to není ideální sedlo na nějaké extrémně dlouhé výlety. Zpětná zrcátka jsou sice docela malá, ale zprostředkují vám až překvapivě dobrý přehled o dění za vámi, což si určitě zaslouží pochvalu. Výrobce na tomto stroji použil kola o průměru 17 palců a na nich jsou obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 150/60 vzadu.

BMW G 310 R: Povedl se BMW tento důležitý stroj pro nováčky?

Kvalita a spolehlivost
BMW se u tohoto stroje vydalo cestou šetření nákladů tím, že design a technika byly sice navrženy v Mnichově, ale výroba probíhá v Indii u partnerské společnosti TVS. BMW má ale samozřejmě perfektní výstupní kontrolu kvality, takže úroveň zpracování je výborná a snese srovnání s těmi nejlepšími. Na tomto stroji sice najdeme nějaké levnější komponenty, ale použité materiály jsou solidní a celkově působí G 310 R jako kvalitní, bytelný stroj, co něco vydrží. Spolehlivost zatím moc hodnotit nejde, protože se jedná o nový stroj a pouze čas tak ukáže, co všechno tato mašina vydrží.

BMW G 310 R: Povedl se BMW tento důležitý stroj pro nováčky?

Verdikt
Pro BMW je motocykl G 310 R jedním z nejdůležitějších strojů současnosti, protože chce s jeho pomocí přilákat pod svá křídla nové, mladé řidiče. Podle prvních dojmů se tento stroj opravdu povedl a kombinuje v sobě povedený motor, čitelné a poměrně hravé jízdní vlastnosti a dostatečnou výbavu. To všechno navíc i pro držitele řidičského průkazu skupiny A2. Motor se vyznačuje přátelským charakterem, hezky lineárním zátahem a velmi nízkou spotřebou. Jízdní vlastnosti jsou v první řadě čitelné a nezáludné, což ocení hlavně začínající řidiči a motocyklu neschází ani určitá hravost a lehkost. Výbava je určitě dostatečná a v základu dostane majitel například brzdný systém ABS nebo povedenou multifunkční palubní desku. Dílenské zpracování je pak nadprůměrné a v tomto ohledu určitě nedělá G 310 R svému výrobci ostudu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW G 310 R: Povedl se BMW tento důležitý stroj pro nováčky?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.