BMW


Přeposlat Elektrický skútr BMW C evolution přijde ve dvou nových verzích

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Elektrický skútr BMW C evolution přijde ve dvou nových verzích

14.09.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německé BMW oficiálně představilo novou verzi elektrického skútru C evolution, který se představí veřejnosti na autosalonu v Paříži. Tento model bude dostupný hned ve dvou variantách a měl by posílit pozici BMW na poli alternativních pohonů.

Elektrický skútr BMW C evolution přijde ve dvou nových verzích

BMW C evolution je plně elektrický skútr, který je vybavený poměrně zajímavými technologiemi a na autosalonu v Paříži si odbudou premiéru dvě nové varianty. První je určená vyloženě pro evropský trh a druhá, s označením Long Range, se orientuje hlavně na co nejlepší dojezd na plně nabité baterie. V oblasti designu jsou si obě tyto verze velmi podobné a rozdíly nejsou prakticky patrné, takže platí, že v obou případech se jedná o poměrně stylové skútry s lehce futuristickým nádechem. Na první pohled přitáhne oči hlavně barevná kombinace skládající se ze stříbrné metalízy a kontrastní zelené barvy, kterým dělá společnost ještě černá barva. Výsledek je zajímavý a je jasné, že s jinými skútry si tyto elektrické ,,oře“ v běžném provozu nespletete. Přídi dominuje masivní maska chladiče s rozměrnými světlomety, které obsahují LEDky a tyto diody najdeme i v koncových a směrových světlech. Za zmínku určitě stojí také výrazný ochranný štít, rozměrné sedlo s možností vzít s sebou na výlet spolujezdce a pod ním se ukrývající prostor pro uložení helmy.

Elektrický skútr BMW C evolution přijde ve dvou nových verzíchElektrický skútr BMW C evolution přijde ve dvou nových verzích

Palubní deska je zastoupena poměrně rozměrným barevným displejem, který zobrazuje pro jízdu všechny důležité prvky a kromě rychlosti ukáže i stav baterie nebo aktuální dojezd. Neschází ani bezpečnostní ukazatel omezení výkonu, ke kterému může dojít kvůli výraznému přetížení. O zastavení těchto skútrů se stará brzdná soustava skládající se ze dvou kotoučů o průměru 270 mm vpředu a jednoho brzdného kotouče o stejném průměru vzadu. Do všech kotoučů se zakusují dvoupístkové třmeny a brzy jsou samozřejmě vybaveny bezpečnostním systémem ABS (dvoukanálový systém 9M, od firmy Bosch). Ještě bychom určitě měli zmínit i podvozek, který je postavený na obrácené (USD) vidlici o průměru 40 mm vpředu a klasické ,,kyvce“ vzadu. Výrobce použil litá kola s pěti paprsky o průměru 15 palců, na kterých najdeme pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Nyní se můžeme přesunout k pohonu, který zprostředkovává elektromotor s akumulátory, přičemž jeho maximální otáčky můžou dosáhnout až 9200 ot/min.

Elektrický skútr BMW C evolution přijde ve dvou nových verzíchElektrický skútr BMW C evolution přijde ve dvou nových verzích

Zatímco motor je chlazený klasicky kapalinou, akumulátory jsou chlazeny vzduchem, což je poměrně unikátní a ojedinělé řešení. Vzduchové chlazení má výhodu hlavně v nižší hmotnosti a baterie pochází ze známého elektromobilu i3. Jejich kapacita narostla na 94 Ah a dojezd evropské varianty by se měl pohybovat okolo 100 km na plné nabití, což je vcelku slušné. Verze s označením Long Range pak urazí na plně nabité baterie až 160 km. Maximální možný výkon zde použitého elektromotoru je až 35 kW, tedy 48 koní, nicméně stálý výkon této jednotky čítá 19 kW (26 koní). Varianta určená pro evropský trh, kterou je možné řídit i s řidičským oprávněním skupiny A1, pak disponuje výkonem omezeným na 11 kW (15 koní). Maximální rychlost u standardního provedení dosahuje 120 km/h a verze Long Range se zvládne rozjet až na 129 km/h. Kvůli lepšímu dojezdu jsou oba skútry vybaveny moderním systémem rekuperace energie, který je plně automatický a funguje kdykoliv je to možné. Kromě toho se řidič může těšit hned na čtyři samostatné jízdní režimy s označením Road, Eco Pro, Sail a Dynamic.

Elektrický skútr BMW C evolution přijde ve dvou nových verzíchElektrický skútr BMW C evolution přijde ve dvou nových verzích

Už podle označení je jasné, že režim Eco Pro je určený pro co největší dojezd a Dynamic zase nabídne veškerý dostupný výkon pro co nejlepší dynamiku. Nabíjet akumulátory je možné buď z klasické domácí sítě, nebo ze speciální dobíjecí stanice, kde je to samozřejmě rychlejší. U varianty s nejnižší kapacitou baterií by mělo nabíjení trvat zhruba 3 hodiny a verze s delším dojezdem stráví na nabíječce až 5 hodin. Dalším zajímavým prvkem, který tento skútr obsahuje, je pomocník při couvání. Není to totiž zrovna lehkonohý stroj a manipulovat s ním jen tak, na místě, určitě nebude úplně jednoduché. Pomocí tohoto asistenta zvládá skútr couvat zhruba rychlostí chůze, což výrazně usnadní manipulaci a parkování v husté městské džungli. Pokud tedy hledáte prémiový, čistě elektrický skútr a jste milovníky BMW (a máte doma například elektrický automobil i3 nebo sportovní i8), C evolution vypadá více, než zajímavě.

Elektrický skútr BMW C evolution přijde ve dvou nových verzíchElektrický skútr BMW C evolution přijde ve dvou nových verzích

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Elektrický skútr BMW C evolution přijde ve dvou nových verzích


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.