Přeposlat Kymco Super 8 125: Stylový a dobře postavený skútr do města

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kymco Super 8 125: Stylový a dobře postavený skútr do města

09.09.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kymco Super 8 125 patří ve své třídě určitě k těm lepším skútrům a kombinuje v sobě přitažlivý design, jednoduché ovládání a velmi příjemnou agilitu. To všechno navíc dostanete za rozumnou cenu, takže pokud hledáte stylové přibližovadlo do města se sportovním feelingem, jste na správné adrese.

Kymco Super 8 125: Stylový a dobře postavený skútr do města

Motor
Zadní kolo skútru Kymco Super 8 125 pohání vcelku povedený jednoválcový čtyřtakt, který disponuje vzduchovým chlazením a zdvihovým objemem 125cc. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 7 kW, tedy 9.5 koně a tento výkon se dostane na zadní kolo při 7500 ot/min. Mezi hlavní plusy tohoto jednoválce patří hlavně solidní zátah už v nižších otáčkách a příjemné reakce na přidání plynu, díky čemuž působí tento skútr vcelku dychtivě a neschází mu ani decentní sportovní feeling. Výše zmíněný výkon je dostatečný pro takový ten klasický městský provoz a mimo město motoru bohužel poměrně rychle dojde dech. Maximální rychlost tohoto skútru je 92 km/h a dá se na ni dostat víceméně pouze s větrem v zádech a trochou té trpělivosti. Odpich ze semaforů je ale dobrý a o to jde u těchto městských skútrů v první řadě. Převodovka je zastoupena bezstupňovým variátorem a je vcelku dobře naladěná, přičemž tento typ převodovky potěší hlavně v hustém městském provozu, kde je velmi pohodlný. Celkově je projev tohoto skútru veskrze velmi přátelský a pochválit musíme i nízkou spotřebu a tím pádem i příznivé provozní náklady. Výrobce uvádí 2.8 litru paliva na 100 km, ale tuto informaci je nutné brát s rezervou a spotřeba se většinou pohybuje nad třemi litry.

Kymco Super 8 125: Stylový a dobře postavený skútr do města

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou celkově velmi dobré a musíme pochválit hlavně výtečnou ergonomii. Pozice za řidítky je pohodlná, skútr se jednoduše ovládá a v hustém městském provozu se cítí jako ryba ve vodě. Rychlé proplétání se v městské džungli mezi automobily je opravdu návykové a pohotové starty ze semaforů také. Jízda je navíc až překvapivě zábavná kvůli dobré agilitě, kdy skútr rychle reaguje na změny směru jízdy a je schopný otočit se na pětníku. Příjemná agilita je dána i nízkou hmotností, která se zastavila na hodnotě 120 kg (pohotovostní, celková může být až 270 kg) a díky nízké hmotnosti je jednoduchá také ovladatelnost v nízkých rychlostech. Stabilita je bezproblémová, i ve vyšších rychlostech a podvozek postavený na hydraulické USD teleskopické vidlici vpředu a klasické kyvce vzadu nabídne slušnou dávku komfortu. Brzdný výkon je také slušný, nicméně nástup je spíše pozvolnější a za to může hlavně buben na zadním kole. Na předním má své místo klasický zvlněný kotouč o průměru 240 mm.

Kymco Super 8 125: Stylový a dobře postavený skútr do města

Výbava
Výbava je velmi dobrá a určitě ji lze bez pochyb označit v této třídě za nadprůměrnou. Jediná výtka míří k ne úplně objemnému zavazadlovému prostoru pod sedlem, kam se plnohodnotná přilba prostě nevejde a to je určitě škoda. Na druhou stranu, batoh, bundu a podobné doplňky do prostoru pod sedlo dáte, takže to není ani žádná hrůza. Ve standardní výbavě dále dostanete elektronický startér, stupačky pro spolujezdce a neschází ani centrální stojánek. Z doplňkového příslušenství si pak lze pořídit vysoké ochranné plexi a rozměrný kufr za sedlo. Palubní deska je přehledná a kombinuje v sobě analogový tachometr s počítadlem kilometrů a analogový ukazatel stavu paliva. Pod tachometrem sedí malý displej a samozřejmě neschází ani klasické informační diody. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 2030 x 1205 x 745 mm a výška sedla čítá 780 mm. Nádrž zvládne pojmout 6 litrů paliva, takže dojezd na plné natankování je solidní a žádnou výtku nemáme ani k přednímu světlometu. Zpětná zrcátka jsou poměrně rozměrná a poskytnou dobrý přehled o dění za řidičem. Osazená kola disponují průměrem 14 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a  120/80 vzadu.

Kymco Super 8 125: Stylový a dobře postavený skútr do města

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je nadprůměrné a celkově patří tento model k nejlépe vyrobeným skútrům ve své třídě. Použité plasty jsou vcelku kvalitní a celkově působí tento skútr poctivým, bytelným dojmem a určitě ne jako nějaký stroj skládaný někde na koleni. Celkově pozitivní dojem zanechává také design, který se povedl a Kymco Super 8 125 disponuje i nějakým tím sportovním feelingem. Po stránce spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku, protože se jedná o poměrně jednoduchý stroj a ke štěstí mu bude úplně stačit standardní údržba. Velkým plusem je pak samozřejmě také cena, kterou Kymco boduje u všech svých modelů a tento konkrétní vyjde na hezkých 54 990 Kč.

Kymco Super 8 125: Stylový a dobře postavený skútr do města

Verdikt
Kymco Super 8 125 patří ve své třídě určitě k těm lepším skútrům a kombinuje v sobě přitažlivý design, jednoduché ovládání a velmi příjemnou agilitu. To všechno navíc dostanete za rozumnou cenu, takže pokud hledáte stylové přibližovadlo do města se sportovním feelingem, jste na správné adrese. Motor je do města výkonný tak akorát, nicméně mimo město už to tak slavné není a šťáva mu v tomto prostředí dojde vcelku brzy. Určitě to není na nějaké svižnější zdolávání okresek. Na druhou stranu, odezva na přidání plynu je dobrá, motor se ochotně sbírá už z nižších otáček a celkově se tak jedná o povedenou pohonnou jednotku. V oblasti jízdy musíme vypíchnout hlavně příjemnou agilitu, jednoduchou ovladatelnost a dobrou stabilitu. Výbava je dobrá, docela moderní a trochu zamrzí pouze prostor pod sedlem, do kterého se nevejde plnohodnotná přilba. V oblasti dílenského zpracování si není vůbec na co stěžovat a za rozumnou cenu dostanete až překvapivě dobře postavený skútr.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kymco Super 8 125: Stylový a dobře postavený skútr do města


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.