Přeposlat Moto Hispania RX 125R: Hravá malorážka

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Hispania RX 125R: Hravá malorážka

07.09.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Hispania RX 125R je povedený stroj pro začátečníky, které potěší čitelným jízdním projevem, hravými jízdními vlastnostmi a dobrým motorem. Ten dodala japonská Yamaha a jedná se o nejlepší prvek této mašiny, protože nabídne příjemný projev, odpovídající výkon a slušnou spotřebu.

Moto Hispania RX 125R: Hravá malorážka

Motor
O pohon zadního kola mašiny Moto Hispania RX 125R se stará povedený a jednoduchý motor s jedním válcem, který pochází od japonské společnosti Yamaha. Tento čtyřtaktní jednoválec o zdvihovém objemu 125cc disponuje čtyřmi ventily, kapalinovým chlazením a nabídne nejvyšší výkon 16 koní při 9000 ot/min. Palivo vhání do motoru karburátor namísto dnes rozšířenějšího přímého vstřiku paliva, takže spotřeba je nepatrně vyšší, než u podobných pohonných jednotek se vstřikováním. Není to ale žádný závratný rozdíl a dá se bez větších problémů jezdit za něco málo přes 4 litry na 100 km (průměrně si motor řekne o 4.3 litru), takže provozní náklady jsou vcelku příjemné. Dynamika odpovídá nabízenému výkonu a je potřeba motor trochu popohnat do vyšších otáček, aby předvedl svou lepší stránku. Ve vyšších otáčkách nabídne poměrně rychlou odezvu na přidání plynu a výrazný zvukový projev. Maximální rychlost se s větrem v zádech lehce přehoupne přes 100 km/h, takže je to stroj jako stvořený na klasické okresky. Převodovka je s motorem docela dobře sladěná a pracuje se s ní příjemně.

Moto Hispania RX 125R: Hravá malorážka

Jízda a ovladatelnost
Mašiny spadající do kategorie 125cc se většinou vyznačují nízkou hmotností, z čehož pramení hlavně jednoduchá ovladatelnost a příjemná agilita. To je případ i RX 125R a díky nízké váze, která se zastavila na hodnotě 120 kg, není ovladatelnost náročná ani v nízkých rychlostech v hustém městském provozu. Nejzábavnější je ale tento stroj na klikaté okresce, kde potěší hlavně velmi rychlým řízením a až překvapivou ochotou zatáčet. Rychlé změny směru jízdy nedělají této mašině žádný problém a docela se v této disciplíně vyžívá, takže pod rukama působí RX 125R opravdu agilním dojmem. Jízda je navíc čitelná a projev není záludný, takže se jedná o ideální stroj pro začínající řidiče. Míra komfortu není úplně ideální a s méně výraznějšími nerovnostmi si podvozek postavený na USD vidlici Paioli vpředu a tlumiči Ollé vzadu na 100 % neporadí, ale není to nic hrozného a dá se s tím žít. Na druhou stranu, než narazíte na limity podvozku, narazíte na limity použitých pneumatik Continental. Brzdy jsou solidní a nemají se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy, přičemž na obou kolech najdeme kotouče. Vpředu sedí kotouč o průměru 300 mm, do kterého se zakusuje čtyřpístkový třmen a na zadním kole najdeme kotouč o průměru 220 mm.

Moto Hispania RX 125R: Hravá malorážka

Výbava
Výbava je poměrně slušná a tento motocykl je vybavený lépe, než většina podobných začátečnických strojů. Za zmínku stojí hlavně výše zmíněná brzdná soustava od společnosti Galfer, LED zadní světlo a povedená digitální palubní deska. Šasi tohoto stroje je dlouhé 1970 mm, široké 680 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1330 mm.  Sedlo se nachází ve výšce 795 mm a nádrž zvládne pojmout 12.5 litru paliva, což stačí, vzhledem k poměrně úspornému motoru, na hezký dojezd okolo 350 km na plné natankování. Digitální palubní deska má jednoduchou grafiku a s čitelností nejsou žádné závažnější problémy ani na přímém slunečním světle. Pochvalu si zaslouží i vcelku výkonný přední světlomet a poměrně rozměrná zpětná zrcátka, kterým neschází integrované blinkry. Za zmínku určitě stojí také stylová litá kola s tenkými paprsky o průměru 17 palců, na kterých jsou obuty již zmíněné pneumatiky Continental o průměru 100/80 vpředu a 130/70 vzadu.

Moto Hispania RX 125R: Hravá malorážka

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování není vůbec špatné a dá se bez větších problémů srovnat i s dražší konkurencí. Všechno sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitních cestách. Celkově působí tento stroj poměrně robustně a kvalitě, což si určitě zaslouží pochvalu. Problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti, protože zde není moc věcí k porouchání a motor od Yamahy je velmi bytelný a spolehlivý. Pokud vyloženě nezanedbáte základní údržbu a servis, nic vážného se určitě nestane. To samé platí také pro brzdy, které snesou i náročnější zacházení a vydrží toho opravdu hodně.

Moto Hispania RX 125R: Hravá malorážka

Verdikt
Moto Hispania RX 125R je povedený stroj pro začátečníky, které potěší čitelným jízdním projevem, hravými jízdními vlastnostmi a dobrým motorem. Ten dodala japonská Yamaha a jedná se o nejlepší prvek této mašiny, protože nabídne příjemný projev, odpovídající výkon a slušnou spotřebu. Jízdní vlastnosti se točí hlavně okolo zatáček, které si tento motocykl vyloženě užívá a míra agility je velmi návyková. S komfortem už je to ale nepatrně horší a s vyloženě špatnými cestami si tlumiče neporadí úplně ideálně, nicméně to není u takto levného stroje nijak výjimečné. Výbava je dobrá, docela moderní a pochvalu si zaslouží hlavně čitelná palubní deska a kvalitní brzdy. Dílenské zpracování hodnotíme jako nadprůměrné a při standardní údržbě nenastanou žádné problémy ani v oblasti spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Hispania RX 125R: Hravá malorážka


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.