Přeposlat Lexmoto XTR S 125: Levný, ale ne úplně špatný základ

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lexmoto XTR S 125: Levný, ale ne úplně špatný základ

05.09.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Lexmoto XTR S 125 je v první řadě levný, dostupný stroj s jednoduchou konstrukcí, nízkými provozními náklady a docela hezkým designem. Je to zkrátka budget, ale ve své třídě poměrně povedený, a když na něj nebudete mít přemrštěné nároky, určitě vám poslouží velmi dobře.

Lexmoto XTR S 125: Levný, ale ne úplně špatný základ

Motor
Srdcem levného motocyklu Lexmoto XTR S 125 je vcelku povedený, avšak nijak speciální jednoválcový motor o zdvihovém objemu 124cc. Tento vzduchem chlazený čtyřtaktní motor nabídne nejvyšší výkon 8.5 kW, tedy 11.5 koně při 9000 ot/min a díky němu se může XTR S 125 rozjet na maximální rychlost okolo 110 km/h. Není to tedy žádná neurvalá mašina, dynamika je taková normální a problémy zkrotit tento motor nebudou mít ani úplní začátečníci. Ve vyšších otáčkách je odezva na přidání plynu slušná, ale zvukový projev se moc nepovedl a ve vyšším spektru otáček je poměrně nepříjemný. Motor sice lehce vibruje, ale to se dá bez větších obtíží přežít a celkově by se dalo říct, že je tato pohonná jednotka poplatná nízké pořizovací ceně motocyklu. Spotřeba je docela slušná a není problém jezdit jen za zhruba 3.5 litru na 100 km/h, takže provozní náklady tohoto motocyklu nejsou nijak astronomické a jako takový ten klasický přesouvač z bodu A do bodu B funguje dobře. Převodovka je pětistupňová, s motorem je vcelku dobře sladěná a ještě bychom měli zmínit, že se dá motor přivést k životu také klasickým nakopnutím (elektrický startér ale pochopitelně nechybí).

Lexmoto XTR S 125: Levný, ale ne úplně špatný základ

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou spíše průměrné, v ničem zvlášť neohromí, ale v ničem ani vyloženě nezklamou. Od levného stroje s budgetovým podvozkem nelze čekat zázraky, ale určitě to mohlo být horší. Díky nízké hmotnosti (115 kg) se tento stroj velmi jednoduše ovládá i v nízkých rychlostech a problémy tak nejsou ani v pomalém městském provozu. Nízká hmotnost má pozitivní vliv také na reakce na změny směru jízdy, které jsou příjemně bezprostřední a celkově se tento motocykl cítí na okresce plné začátek až překvapivě dobře. Co už je ale horší, je schopnost filtrovat nerovnosti a méně kvalitní povrch. Pouze základní, levný podvozek je zkrátka znát a na nerovnostech je Lexmoto XTR S 125 nervózní, uskákané a moc je nezvládá. Brzdy jsou vcelku slušné a určitě musíme výrobce pochválit za to, že použil kotouč i na zadním kole, protože v této třídě levných motocyklů nejsou bubnové brzdy vzadu ničím výjimečným. Brzdy se navíc nemusí prát s žádnou závratnou hmotností, takže ve finále funguje docela obstojně a nemají žádný větší problém tento stroj rychle zastavit. Při náročnějším používání samozřejmě vadnou, ale to je opět dáno hlavně nízkou cenou a levnějšími komponenty.

Lexmoto XTR S 125: Levný, ale ne úplně špatný základ

Výbava
Výbava je taková, jakou lze od budgetového motocyklu očekávat a dostanete opravdu pouze to nejnutnější, abyste se relativně pohodlně dostali z jednoho místa na druhé. Na druhou stranu, víc toho potřeba ani nebude a například ABS systém nebo nějaká jiná elektronika není nezbytně nutná. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 860 mm a nádrž zvládne pojmout 11 litrů paliva, přičemž díky kombinaci objemné nádrže a nízké spotřeby je dojezd na plné natankování velmi dobrý. Kompletní rozměry této mašiny čítají 1925 x 1156 x 680 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1320 mm. Palubní deska je vcelku povedená a skládá se celkově ze čtyř klasických, analogových budíků v tradičním uspořádání. Prim zde má velký otáčkoměr a stejně velký tachometr, kterým dělají společnost dva menší budíky umístěné dole a samozřejmě neschází ani informační diody. S čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle a palubní deska je i bez větších problémů přehledná. Zpětná zrcátka nejsou úplně ideální, ale poslouží a poměrně použitelný je i přední světlomet. Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 70/90 vpředu a 100/80 vzadu.

Lexmoto XTR S 125: Levný, ale ne úplně špatný základ

Kvalita a spolehlivost
V této cenové relaci určitě nelze čekat zázraky a v oblasti dílenského zpracování se jich ani nedočkáte. Kvalita zpracování tedy nijak příkladná není, na motocyklu jsou použity levnější plasty a slícování určitě není ideální, ale na druhou stranu, žádný vyložený průšvih to také není. Víceméně to odpovídá pořizovací ceně, která se po přepočtu pohybuje okolo 41 900 Kč. Za tyto peníze dostanete stroj, který funguje tak, jak se od něj očekává, a i když nenabídne nic výjimečného, svůj úkol plní dobře. Výhoda levného stroje se základní konstrukcí je ta, že pokud se vám na něm něco stane, oprava nebude nijak extra náročná ani nákladná. Když připočteme nízké provozní náklady, plní Lexmoto XTR S 125 roli levného a dostupného přibližovadla takřka dokonale.

Lexmoto XTR S 125: Levný, ale ne úplně špatný základ

Verdikt
Lexmoto XTR S 125 je v první řadě levný, dostupný stroj s jednoduchou konstrukcí, nízkými provozními náklady a docela hezkým designem. Je to zkrátka budget, ale ve své třídě poměrně povedený, a když na něj nebudete mít přemrštěné nároky, určitě vám poslouží velmi dobře. Pokud budete chtít podobný stroj od nějaké slovutnější značky, připlatíte si docela hodně, ale pokud vám nejde o znak na nádrži a Lexmoto vás nijak neuráží, je model  XTR S 125 solidní volbou. Motor potěší nízkými provozními náklady, slušnými reakcemi na přidání plynu ve vyšších otáčkách a také přátelským charakterem. Jízdní vlastnosti jsou pouze základní, a to hlavně kvůli budgetovému podvozku, ale například ochota zatáčet je díky nízké hmotnosti dobrá a příjemná. Schopnost filtrovat nerovnosti je už ale horší a na méně kvalitních cestách tak nebude jízda zrovna dvakrát příjemná. Výbava je pouze základní a dílenské zpracování se určitě na špičku neřadí, ale to od stroje s takto nízkou cenovkou nikdo ani nečeká.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lexmoto XTR S 125: Levný, ale ne úplně špatný základ


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.