Přeposlat Harley-Davidson představil nový motor Milwaukee-Eight a přidal i nové mašiny

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Harley-Davidson představil nový motor Milwaukee-Eight a přidal i nové mašiny

26.08.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Americká legenda Harley-Davidson má za sebou velký den v podobě představení zcela nového motoru. To je u H-D opravdu velká věc, protože v oblasti pohonných jednotek je tato společnost vcelku konzervativní a jedná se o první kompletně nový motor po patnácti letech.

Harley-Davidson představil nový motor Milwaukee-Eight a přidal i nové mašiny

Spolu s tímto novým motorem představil H-D také přepracované mašiny s novými tlumiči a několik novinek ukázala i divize CVO (Custom Vehicle Operations), která se stará o tovární přestavby. Začneme ale novým motorem, který bude k dispozici hned ve třech variantách. Základní verze nese označení Milwaukee-Eight 107, kapalinou chlazená varianta se jmenuje Milwaukee-Eight 107 Twin-Cooled a nejvýkonnější a nejobjemnější verze dostala jméno Milwaukee-Eight 114. Tato poslední varianta bude dostupná pro modely upravené divizí CVO a standardní verzi dostanou mašiny Street Glide Special, Road Glide Special, Road King a Road King Classic (Milwaukee-Eight 107) a Ultra Limited/Ultra Limited Low a Road Glide Ultra (Twin-Cooled verze). Jak už to tak u nových motorů bývá, H-D slibuje vyšší výkon, vyšší točivý moment (až o 11 %) při snížení spotřeby a zachování typického, charizmatického projevu s mírnými vibracemi.

Harley-Davidson představil nový motor Milwaukee-Eight a přidal i nové mašinyHarley-Davidson představil nový motor Milwaukee-Eight a přidal i nové mašiny

Ve všech případech se jedná o klasický, vidlicový dvouválec s válci rozevřenými do úhlu 45 stupňů, OHV rozvodem a H-D tak nový motor zařazuje do zaběhlé a známé řady Big Twin. Zmínit bychom měli také dvojité vstřikování paliva, dvě samostatné svíčky na každý válec a kromě vyššího výkonu a nižší spotřeby by měly nové motory produkovat také méně emisí. Je to logická evoluce a tlak současné doby, kdy se na emise hodně zaměřuje a i konzervativní firmy tak musí v této oblasti vyvíjet a vylepšovat. Číselné označení značí zdvihový objem v kubických palcích, takže varianta Milwaukee-Eight 107 má zdvihový objem (po přepočtu na centimetry krychlové) 1745cm3 a objemnější verze Milwaukee-Eight 114 zase 1870cm3. O výkonech prozatím nepadlo ani slovo, ale podle uniklých dokumentů nabídne menší motor 92 koní a větší 100 koní při 5020 ot/min. Zlepšit by se měla samozřejmě také spolehlivost a podle H-D budou nové motory uživatelsky mnohem přívětivější s lepší distribucí výkonu.

Harley-Davidson představil nový motor Milwaukee-Eight a přidal i nové mašinyHarley-Davidson představil nový motor Milwaukee-Eight a přidal i nové mašiny

Nový motor nemohl být použitý v současných modelech jen tak, takže na řadu přišly rozsáhlé úpravy včetně přepracovaného odpružení. Tlumiče se změnily vpředu i vzadu a hlavní novinka je v tom, že u zadních tlumičů jde upravit předpětí v podstatně větším rozsahu. Výrobce uvádí, že po nastavení předpětí nemůže nijak ucházet a nebude tak nutné ho nějak dál upravovat. Přední odpružení je nově postaveno na vidlici Showa SDBV (Showa Dual Bending Valve), která je lehčí a výkonnější, než současné řešení. Tato technologie byla vyvinuta v prostředí závodů a staví na kazetové vidlici. V úvodu jsme zmínili také novinky z divize CVO a ty jsou hned dvě, a to konkrétně mašiny CVO Limited a CVO Street Glide. Oba tyto motocykly používají motor Milwaukee-Eight 114 v kombinaci s novým odpružením a prvně jmenovaný stroj disponuje koncovými LED světly. Dále bychom neměli zapomenout ani na výkonné audio Boom! se čtveřicí reproduktorů (CVO Limited) a zámek řízení i kufrů ovládaný prostřednictvím jednoho ovladače (CVO Street Glide).

Harley-Davidson představil nový motor Milwaukee-Eight a přidal i nové mašinyHarley-Davidson představil nový motor Milwaukee-Eight a přidal i nové mašiny

Obě tyto mašiny budou k dispozici ve čtyřech nových barevných odstínech a nebude chybět ani nabídka nových stylů kol. Kromě klasických motocyklů bude nový motor Milwaukee-Eight 107 využívat také tříkolka Freewheeler, což je velmi povedený retro stroj inspirovaný klasickými americkými hot rody. Nové motory H-D vypadají opravdu velmi dobře a jsme vskutku zvědaví, jak si povedou v reálném světě. Mašiny s novými motory by měly být k dispozici na různých trzích ještě v průběhu podzimu, nicméně konkrétní datum uvedení na náš trh je prozatím neznámé (včetně cen).

Harley-Davidson představil nový motor Milwaukee-Eight a přidal i nové mašinyHarley-Davidson představil nový motor Milwaukee-Eight a přidal i nové mašiny

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Harley-Davidson představil nový motor Milwaukee-Eight a přidal i nové mašiny


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.