Přeposlat Ducati xDiavel si vzal do parády slavný úpravce Roland Sands Design

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati xDiavel si vzal do parády slavný úpravce Roland Sands Design

24.08.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Drsný power cruiser Ducati xDiavel určitě není třeba nijak zvlášť představovat, protože se jedná o vesměs velmi známý a povedený kousek. Jak to ale dopadlo, když si tento stroj vzal do parády úpravce Roland Sands Design?

Ducati xDiavel si vzal do parády slavný úpravce Roland Sands Design

Americká společnost Roland Sands Design je jeden z nejlepších a nejslavnějších úpravců v motocyklovém světě a firma jako taková vskutku přestavuje špičku ve svém oboru. V její nabídce najdeme, kromě na míru přestavených motocyklů, také hromadu zajímavých věcí a doplňků, takže záběr této společnosti je vskutku značný. O její založení se nepostaral nikdo jiný, než slavný závodník Roland Sands, ale to je každému jasné už podle jména. Standardní xDiavel je po všech směrech velmi povedená mašina, takže upravit ji a udělat ji ještě zajímavější a atraktivnější určitě nebyl ani trochu jednoduchý úkon, nicméně chlápkům z Roland Sands Design se to povedlo. Práce na tomto motocyklu zabraly takřka tři měsíce a Ducati si ho objednalo na velkou akci Sturgis Motorcycle Rally, přičemž pro tuto italskou společnost to byla velká premiéra a bylo to vlastně vůbec poprvé, co se na této konkrétní události nějak prezentovala.

Ducati xDiavel si vzal do parády slavný úpravce Roland Sands DesignDucati xDiavel si vzal do parády slavný úpravce Roland Sands Design

Nutno podotknout, že si Ducati ke své prezentaci vybralo opravdu dobrou příležitost, protože tento podnik je velmi známý, má tradici (pořádá se od roku 1936) a navštěvuje ho spousta lidí. Hlavní poznávací znak Ducati XDiavel, tedy svalnatá, robustní karoserie připomínající klasické americké cruisery, zůstala na svém místě, ale úpravce kompletně předělal konstrukci a udělal to tak, jak to umí nejlépe. Klasický xDiavel je složený z jednotlivých komponent, tedy nádrže, sedla, kapotáže a tak dále. Tohle všechno ale muselo jít pryč, protože Roland Sands Design (RSD) to udělal po svém a spojil nádrž, zadní část a sedlo do jednoho jediného vyfrézovaného kusu. Od předních řidítek až k zadnímu světlu je tato mašina tedy jednolitý kus, což je určitě zajímavé a hodně netypické. Sedlo je položeno nepatrně níž a do celkového profilu je opravdu dobře zakomponováno, takže při pohledu zboku hezky vynikne plynulá a elegantní linie karoserie.

Ducati xDiavel si vzal do parády slavný úpravce Roland Sands DesignDucati xDiavel si vzal do parády slavný úpravce Roland Sands Design

Další velká změna se udála v oblasti výfuku, kdy z toho původního nezbylo vůbec nic a nový je vyvedený v úplně jiném stylu. Zatímco na standardním stroji je dvojice výfukových koncovek sice velmi dobře viditelná, ale celý systém je ukrytý v karoserii, u přepracovaného modelu RSD je všechno hezky na očích. Výfuková soustava samozřejmě není původní a je kompletně vyrobena úpravcem. Díky této úpravě působí xDiavel tak nějak syrověji a ještě o něco drsněji. Na první pohled zaujmou také nová kola s deseti paprsky a původně 17 palcové přední kolo nahradilo kolo o 2 palce větší, což se samozřejmě výrazně podepsalo do celkového stylu tohoto stroje. Po úpravě je to ještě o něco víc cruiser, než standardní verze a ve finále se úprava od RSD blíží konkurenčním strojům od Harley-Davidson nebo Victory. Je docela zajímavé, že přední část zůstala při úpravách prakticky netknutá a přední světlomet je tak úplně stejný, jako u sériového modelu.

Ducati xDiavel si vzal do parády slavný úpravce Roland Sands DesignDucati xDiavel si vzal do parády slavný úpravce Roland Sands Design

Na druhou stranu, výraz xDiavelu tak zůstal také beze změny a zepředu ho tedy pozná takřka každý. Změny se nedotkly ani palubní desky skládající se ze dvou budíků. Další věc, které se úpravy nedotkly, je motor, ale tento prvek určitě žádné výraznější přepracování ani nepotřeboval. Klasickou verzi totiž pohání skvělý, charizmatický dvouválec chlazený kapalinou, který se pyšní variabilním časováním všech ventilů a dvěma svíčkami na válec. Zdvihový objem tohoto dvouválce je 1262cc a jeho výkony dosahují 114.7 kW (156 koní) a 130.5 Nm. O dostatečnou dynamiku se tedy není třeba bát a ještě bychom měli dodat, že motor splňuje emisní normy Euro4 a je spojený se šestistupňovou převodovkou. Tato zajímavá úprava posunula standardní Ducati xDiavel mezi ty pravé americké cruisery a je otázkou, zda to americké publikum ocení a přijme xDiavel jako plnohodnotnou konkurenci svým domácím strojům. Každopádně je to zajímavé pojetí a dobrá reklama jak pro Ducati, tak pro Roland Sands Design.

Ducati xDiavel si vzal do parády slavný úpravce Roland Sands DesignDucati xDiavel si vzal do parády slavný úpravce Roland Sands Design

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati xDiavel si vzal do parády slavný úpravce Roland Sands Design


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.