Přeposlat Suzuki Intruder M800: Vstupenka do řady Intruder

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki Intruder M800: Vstupenka do řady Intruder

19.08.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Řada Intruder má u Suzuki poměrně dlouhou tradici a model M800 je jakýsi její základ či vstupenka do tohoto světa. Je to vcelku povedený stroj, který staví na svalnatém stylingu a drsném vzezření klasických cruiserů, přičemž mezi jeho hlavní přednosti patří design a jednoduchá, přímočará ovladatelnost s nezáludným charakterem.

Suzuki Intruder M800: Vstupenka do řady Intruder

Motor
O pohon zadního kola mašiny Suzuki Intruder M800 se stará léty prověřený dvouválcový motor o zdvihovém objemu 805cc, který se pyšní kapalinovým chlazením a válci sevřenými do V. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky není nijak zázračný a dosahuje 39 kW (53 koní) při 6000 ot/min a 69 Nm při 3200 ot/min. Výkon tedy na první ani druhý pohled neohromí, hlavně když vezmete v potaz, že se jedná o poměrně velkou a těžkou mašinu, nicméně není to ani žádná hrůza. Pro takové to obyčejné jezdění to určitě stačí a jeho největší devizou je slušný zátah už v nízkých otáčkách. Motor vám určitě nebude chtít zlomit vaz a jeho výkon pomalu, ale příjemně graduje a nebojí se ani vyšších otáček. Nebudete tedy lámat rychlostní rekordy, ale i tak je to velmi příjemný každodenní společník se spíše klidnějším charakterem a charizmatickým zvukovým projevem. Míra vibrací je decentní a je na takové úrovni, že o motoru zkrátka víte, ale vůbec to neruší. Motor je spojený s poměrně přesnou a dobře odstupňovanou pětistupňovou převodovkou. Maximální rychlost se pohybuje na hranici 176 km/h, nicméně ve vyšších rychlostech se motoru už moc nechce a okolo 150 km/h je jeho elán ne úplně výrazný.

Suzuki Intruder M800: Vstupenka do řady Intruder

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a trochu překvapivě hrají na sportovnější notu, než by se na první pohled mohlo zdát. I v ostřejších zatáčkách se tento cruiser cítí velmi dobře a dalo by se říct, že se v nich i vyžívá. Míra agility je překvapivě dobrá a motocykl poslouchá na klikatých silnicích na slovo. Určitě musíme pochválit i celkově nezáludné a příjemně čitelné chování na kvalitních cestách. Na těch horších už to ale bohužel taková sláva není a připravte se na to, že nerovnosti ne zrovna příjemně pocítíte. Není to samozřejmě nic extrémního, ale cruiser by měl být naladěný trochu více do komfortu a dělaný spíše na delší cesty, než na nějaké krátké projížďky po okreskách. Podvozek je postavený na klasické teleskopické vidlici vpředu a kyvce vzadu, přičemž vpředu i vzadu najdeme olejový tlumič. Brzdy jsou veskrze pouze průměrné a na zadním kole najdeme jednoduchou bubnovou brzdu, takže výkon není nijak omračující, a pokud budete chtít zastavit rychle a razantně, připravte se na to, že budete muset za brzdy vzít opravdu pořádně. Brzdný výkon se navíc nedávkuje zrovna ideálně a celkově se brzdná soustava moc nepovedla. Na přední m kole sedí jeden klasický kotouč.

Suzuki Intruder M800: Vstupenka do řady Intruder

Výbava
Výbava je spíše základní, ale i tak je plně dostatečná a za své peníze dostanete všechno, co byste mohli potřebovat. Sedlo je poměrně pohodlné a zároveň prostorné, přičemž ho najdeme ve výšce 700 mm. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2395 x 1105 x 890 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1655 mm a světlá výška čítá 140 mm. Pohotovostní hmotnost je nemalých 269 kg, takže ovladatelnost v nízkých rychlostech není úplně pohodlná a člověk se u toho sem tam i nadře. Velkou pochvalu si zaslouží jednoduchá palubní deska uložená v krytu světlometu. Ta se skládá klasického, analogového tachometru a malého displeje v pravém spodním rohu, který zobrazuje stav paliva a hodiny. Samozřejmě neschází ani informační diody a palubní deska je jak přehledná, tak bez větších problémů čitelná i na přímém slunečním světle. Nádrž zvládne pojmout 15.5 litru paliva a pochvalu si zaslouží jak rozměrná zpětná zrcátka, tak výkonný přední světlomet. Výrobce na této mašině použil 16 palcové kolo vpředu a 15 palcové vzadu, přičemž rozměry pneumatik jsou 130/90 (přední) a 170/80 (zadní).

Suzuki Intruder M800: Vstupenka do řady Intruder

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a určitě spadá do nadprůměru. Jedná se o poměrně levný a dostupný motocykl (ve třídě cruiserů) a Intruder je také plný hezkých detailů, které ho dělají vcelku atraktivním. Retro vzezření s vyleštěným motorem a chromovanými koncovkami výfuku se povedlo a musíme pochválit také svalnatou stavbu. V oblasti spolehlivosti by neměly nastat žádné větší problémy, protože tato mašina není protkaná žádnou extra moderní elektronikou a není tu tak moc věcí, které by mohly zlobit. Bude stačit dodržet pravidelné servisní intervaly a nezanedbávat klasickou údržbu a všechno by mělo být v nejlepším pořádku.

Suzuki Intruder M800: Vstupenka do řady Intruder

Verdikt
Řada Intruder má u Suzuki poměrně dlouhou tradici a model M800 je jakýsi její základ či vstupenka do tohoto světa. Je to vcelku povedený stroj, který staví na svalnatém stylingu a drsném vzezření klasických cruiserů, přičemž mezi jeho hlavní přednosti patří design a jednoduchá, přímočará ovladatelnost s nezáludným charakterem. Motor není zrovna dvakrát výkonný a na nějaké trhání rychlostních rekordů můžete zapomenout, ale k tomu tyto stroje samozřejmě ani určeny nejsou. Pro takovou tu normální jízdu ale pochopitelně v pohodě stačí a potěšující je jeho charizmatický zvukový projev i zátah už v nižších otáčkách. Jízdní vlastnosti jsou čitelné a jediné, co by stálo za zlepšení, je úroveň komfortu. Ta je spíše horší a na méně kvalitních cestách jdou nerovnosti dost cítit. Výbava je spartánská, ale nic důležitého neschází, takže v tomto ohledu je všechno v pořádku. To samé se dá říct také o kvalitním dílenském zpracování.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki Intruder M800: Vstupenka do řady Intruder


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.