Přeposlat Indian FTR750 je speciál pro závody AMA Pro Flat Track

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Indian FTR750 je speciál pro závody AMA Pro Flat Track

17.08.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Tradiční americké společnosti Indian se v poslední době nebývale daří a tento výrobce motocyklů by svůj úspěch rád přenesl i na ovály plné prachu a hlíny. Právě na závody ,,flat track“ míří nový speciál s označením FTR750.

Indian FTR750 je speciál pro závody AMA Pro Flat Track

Značka Indian patří v jednostopém světě mezi ty největší legendy a slovutnost této značky si v ničem nezadá s konkurenčním Harley-Davidsonem. Indian vznikl již v roce 1901 a v minulosti to bylo s tímto tradičním výrobcem jako na houpačce. Úspěchy se střídaly s problémy a v roce 1953 Indian jako takový zbankrotoval. Od té doby proběhlo několik více čí méně úspěšných pokusů o oživení a definitivně se to povedlo až v roce 2011, kdy se stal vlastníkem této značky velký koncern Polaris. Od té doby zažívá Indian zasloužené obrození, daří se mu v prodejích a všechny nové mašiny zaznamenaly velký úspěch. Nyní je Indian plnohodnotným konkurentem H-D a nutno podotknout, že v lecčem jsou tyto drsné americké mašiny podstatně zajímavější, než konkurenční stroje od H-D. Takže, Indian je tradiční americká značka a závody ,,flat track“, tedy soupeření motocyklových speciálů na hliněných oválech, je zase tradičním americkým sportem, takže proč to nespojit?

Indian FTR750 je speciál pro závody AMA Pro Flat TrackIndian FTR750 je speciál pro závody AMA Pro Flat Track

Popularita těchto zajímavých závodů se navíc v posledních letech hodně zvedla a toto zápolení začíná zajímat čím dál víc lidí. Novinka od Indianu míří právě na tyto závody a jedná se o přímého konkurenta nedávno představeného závodního speciálu XG750R od nesmiřitelného rivala H-D. Tento nový stroj byl oficiálně představený na závodě Sturgis Motorcycle Rally, jehož se tento rok pořádal již 76. ročník a o představení se postarali bývalí jezdci slavné stáje Indian Wrecking Crew, a to konkrétně Bobby Hill a Bill Tuman. Číslo 51, se kterým byl tento speciál představený, patřilo právě Billovi Tumanovi, který byl v roce 1953 pod hlavičkou stáje Indian Wrecking Crew posledním výhercem podniku Grand National Championship. Ještě bychom měli zmínit, že oba výše uvedení závodníci mají své místo v síní slávy AMA a původní Wrecking Crew měla ještě třetího člena, Ernieho Beckmana, který ale v roce 1999 zemřel.

Indian FTR750 je speciál pro závody AMA Pro Flat TrackIndian FTR750 je speciál pro závody AMA Pro Flat Track

Indian má tedy na čem stavět, závodní kořeny tato firma beze sporu má a bude tak záležet čistě na motocyklu a umu závodníků, jak to v příštím ročníku závodů AMA Pro Flat Track dopadne. Indian neponechává nic náhodě a pro příští ročník angažoval několikanásobného šampiona Jareda Reese, takže ambice jsou opravdu vysoké. Pojďme se ale konečně podívat na speciál FTR750, který vypadá hodně zajímavě a hezky v sobě kombinuje retro styl Indianu a moderní prvky. Závodní speciál je většinou jednoduchým strojem, který musí být v první řadě naprosto funkční a hlavně odolný. U novinky stojí za zmínku hlavně krásná kola, hrozivě vypadající výfuky vyvedené po levé straně a krátký rozvor kol, což je věc těmto závodním speciálům vlastní. Na konstrukci si lze všimnout i několika karbonových prvků (hlavně v oblasti sedla a nádrže) a dá se tak čekat, že bude tento stroj poměrně lehký a hodně agilní.

Indian FTR750 je speciál pro závody AMA Pro Flat TrackIndian FTR750 je speciál pro závody AMA Pro Flat Track

Konkrétní údaje o hmotnosti ale známé nejsou a moc specifikací se ven bohužel nedostalo, nicméně na ty je ještě poměrně dost času. Jako základ tomuto modelu posloužil kolébkový ocelový rám, ve kterém je uložený dvouválcový motor o zdvihovém objemu 748cc. Tento vidlicový dvouválec s válci sevřenými do úhlu 53 stupňů se pyšní kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem, přičemž jeho výkon dosahuje hezkých 80 kW (109 koní) při 10 000 ot/min. Jak bude Indian FTR750 úspěšný či neúspěšný se dozvíme až v dalším ročníku závodů AMA Pro Flat Track, který by měl startovat v březnu příštího roku.

Indian FTR750 je speciál pro závody AMA Pro Flat TrackIndian FTR750 je speciál pro závody AMA Pro Flat Track

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Indian FTR750 je speciál pro závody AMA Pro Flat Track


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.