Přeposlat Ducati MH900e: Jeden z nejkrásnějších motocyklů všech dob

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati MH900e: Jeden z nejkrásnějších motocyklů všech dob

03.08.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud hledáte nějakou starší mašinu s charakterem a puncem exotiky, máme pro vás zajímavý tip od italské Ducati. Model s označením MH900e je stroj, který na silnici jen tak nepotkáte a jedná se o vcelku zajímavý sběratelský kousek, jehož cena určitě jen tak nespadne.

Ducati MH900e: Jeden z nejkrásnějších motocyklů všech dob

Tato mašina patří mezi to nejzajímavější, co italská společnost Ducati v minulosti vytvořila a to platí jako pro její design, tak pro techniku. O návrh tohoto stroje se postaral designér Pierre Terblanche a jeho výroba probíhala v Boloni v letech 2001 a 2002. Původní koncept navrhl také Terblanche a tato mašina vlastně vzdává hold slavnému závodníkovi Mikeovi Hailwoodovi, což jde velmi jednoduše rozpoznat i v jejím označení (MH = Mike Hailwood). Vývoj probíhal poměrně dlouho a mezi prvním návrhem v roce 1998 a zahájením produkce tak uběhly tři roky a Ducati uvedlo, že vyrobí pouhopouhé 2000 kusů (jednalo se o ruční výrobu, takže nějaké velké série určitě nehrozily). Prvních 1000 kusů se vyrábělo v roce 2001 a druhých tisíc pak v průběhu dalšího roku, přičemž způsob prodeje byl stejně unikátní, jako tento motocykl. V roce 2000, a to na Nový Rok, byly spuštěny webové stránky, které sloužili k objednání této unikátní mašiny, a Ducati se rozhodlo prodávat tento stroj přímo svým zákazníkům. Tento, dnes poměrně často používaný model (z továrny přímo k zákazníkovi) byl v té době novinkou a Ducati byla první společnost, která tímto způsobem začala prodávat motocykl.

Ducati MH900e: Jeden z nejkrásnějších motocyklů všech dob

Byl to obrovský risk, který se ale vyplatil a lepší už to ani být nemohlo, protože prvních 1000 kusů se prodalo během neuvěřitelných 31 minut. Zbylých 1000 kusů z plánované produkce čítající dva tisíce kusů se pak prodalo během několika dalších týdnů. Výrobce na tento stroj nasadil cenovku 15000 eur a objednávky došly z celkem 20 různých zemí. Největší úspěch zaznamenal tento stroj v Japonsku, kam se prodalo takřka 40 % celé produkce, dalších 30 % zůstalo v Evropě a zbývajících 30 % si našlo své zákazníky v Americe. Ducati MH900e byla a vlastně pořád je neuvěřitelně krásná mašina, za kterou se otočí nejeden milovník rychlých kol a jednalo se o jeden z prvních strojů, který v sobě kombinoval retro prvky s moderními doplňky. Byla to zkrátka taková fůze starého a nového. Design je to, co hraje na retro notu a už na první pohled je krásně vidět ta nostalgie závodních strojů ze sedmdesátých let minulého století. Parádní, zakulacená kapotáž s jednoduchým kruhovým světlometem dělá hodně parády a to samé platí také pro zajímavé sedlo.

Ducati MH900e: Jeden z nejkrásnějších motocyklů všech dob

Kapotáž je vcelku minimalistická, přesně ve stylu let dávno minulých a hlavní hvězdou je určitě její zadní část. Zde má své místo jednoduché koncové světlo a hlavně dva mohutné, hrůzu nahánějící výfuky vyrobené z nerezové oceli. Ve světě motocyklů pravděpodobně nikdy nevznikly takhle sexy výfuky a tyto dva lesklé kanóny trčící z karoserie budí neuvěřitelný respekt i dnes. Hlavně při pohledu zezadu to vypadá, že vás bude chtít Ducati MH900e spálit pekelným plamenem. Tento stroj je postavený na obrácené (USD) vidlici vpředu a plně stavitelném tlumiči Sachs a kyvce vzadu. Co se týče rozměrů, tak MH900e je 2070 mm dlouhá, 1180 mm vysoká a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1415 mm. Sedlo je uloženo ve výšce 825 mm a suchá hmotnost tohoto stroje je velmi nízkých 186 kg. Nádrž je se svým objemem 8.5 litru hodně plytká a dojezd tak bude spíše horší, takže znalost okolních čerpacích stanic je jedním z bonusů, který s tímto strojem dostanete. Palubní deska je taktéž vyvedena v retro stylu a skládá se z analogového otáčkoměru, pod kterým sedí malý displej zobrazující rychlost.

Ducati MH900e: Jeden z nejkrásnějších motocyklů všech dob

O zastavení se stará brzdná soustava skládající se ze dvou kotoučů o průměru 320 mm na předním a 220 mm kotouče na zadním kole. Do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny a do zadního pak klasický jednopístek. Krásná litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/65 vpředu a 170/60 vzadu. O pohon tohoto unikátního stroje se stará dvouválcový motor Desmo Twin o zdvihovém objemu 904cc, který disponuje přímým vstřikem paliva a vzduchovým chlazením. Motor dosahuje výkonu 75 koní při 8000 ot/min a točivého momentu o hodnotě 76 Nm, který je dostupný při 6500 ot/min a všechno to proudí na zadní kolo přes šestistupňovou převodovku. Zrychlení z klidu na ¼ míle je dílem 11.9 sekundy a maximální rychlost se blíží 230 km/h. Pokud máte o Ducati MH900e zájem, občas se nějaká nachomýtne ke koupi (hlavně v USA) a ceny začínají na zhruba 20 000 dolarech (cca 484 tisíc Kč). Je to určitě velmi dobrá investice, protože na ceně tato mašina padat určitě nebude a navíc získáte naprosto unikání a krásný stroj, který vzbudí víc pozornosti, než kdejaký moderní superbike.

Ducati MH900e: Jeden z nejkrásnějších motocyklů všech dob

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati MH900e: Jeden z nejkrásnějších motocyklů všech dob


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.