Přeposlat Yamaha XV950R: Velmi povedené retro

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XV950R: Velmi povedené retro

01.08.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha XV950R je takový ten elegantní městský švihák, který se nejlépe cítí právě v městském a příměstském prostředí. Kombinace stylového designu, retro stylu a charizmatického motoru se tedy povedla na jedničku a díky atraktivní cenovce je to zkrátka absolutní trefa do černého.

Yamaha XV950R: Velmi povedené retro

Motor
Zadní kolo této stylové mašiny třídy ,,bobber“ roztáčí skvělý dvouválcový motor s válci uspořádanými do V, který disponuje zdvihovým objemem 942cc, vzduchovým chlazením a SOHC rozvodem. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 38.3 kW (52.1 koně) při 5500 ot/min a jeho točivý moment čítá 79.5 Nm při 3000 ot/min. Jak výkon, tak točivý moment jsou posazeny poměrně nízko a motor se tedy nejlépe cítí v nižších a středních otáčkách, kdy dává svůj potenciál dobře najevo. Není nutné ho zběsile vytáčet a solidní porce točivého momentu nemá problém s motocyklem v případě potřeby vcelku zacvičit. Konstrukčně se jedná o poměrně starý motor, ale ze svého charakteru nic neztratil a určitě potěší klidný běh s minimálními vibracemi i charizmatický zvukový projev. Je to zkrátka takový ideální společník na každý den a motor se cítí dobře jak v městském, tak příměstském provozu a na volné cestě se dá Yamaha XV950R rozjet až na necelých 180 km/h. Motor se dále pyšní elektronickým vstřikem paliva, kompresním poměrem 9,0 : 1 a přenos výkonu na zadní kolo obstarává klasická pětistupňová převodovka. Ta je vcelku přesná a pracuje se s ní veskrze příjemně a pohodlně.

Yamaha XV950R: Velmi povedené retro

Jízda a ovladatelnost
Hlavní zbraní této mašiny je nízko položené sedlo, díky kterému je to velmi pohodlný stroj a na zem dosáhnou bez jakýchkoliv problémů i řidiči menšího vzrůstu. Je to navíc vcelku kompaktní mašina, takže na řidítka dosáhnete pohodlně a celkově působí Yamaha XV950R komfortním a přátelským dojmem. I přesto je ale velmi schopná v zatáčkách a právě díky kompaktním rozměrům je tento stroj občas až překvapivě mrštný. Nemusíte se tak bát ani klikatých okresek, a i když je míra náklonu spíše nižší, zatáčky XV950R zbožňuje a vrhá se do nich s nadšením. Podvozek tedy odvádí skvělou práci a to i přes to, že je z ranku těch ,,levnějších“. Tato Yamaha je postavena na dvojitém kolébkovém rámu, teleskopické vidlici o průměru 41 mm vpředu a klasické kyvce vzadu. Je to zkrátka velmi povedený mix nadprůměrného komfortu a jistoty v zatáčkách, což dělá z této mašiny příjemně univerzální stroj. O zastavení se starají dostatečně výkonné brzdy s kotouči o průměru 298 mm vpředu i vzadu, přičemž do obou kotoučů se zakusuje dvoupístkový třmen. Síla brzd se docela dobře dávkuje a nějaké výraznější vadnutí není patrné ani při náročnějším vytížení.

Yamaha XV950R: Velmi povedené retro

Výbava
Výbava je víceméně základní, ale všechno pro jízdu důležité dostanete a hlavní rozdíl mezi standardní verzí a variantou R je v tom, že dražší ,,erko“ disponuje brzdným systémem ABS. List příplatkové výbavy je ale velmi rozsáhlý, takže nebude problém vybavit si svého miláčka přesně podle svých potřeba a stavu konta. Palubní deska je kompletně digitální, což se v dnešní době nosí a její grafika je velmi retro, což zase sedí k celkovému stylu tohoto stroje. Displej je usazený v kruhovém pouzdře, po odvodu si lze všimnout výrazného chromovaného dekoru a řidič dostane takové ty klasické informace, jako je aktuální rychlost, ujeté kilometry nebo čas. Pod displejem pak sedí tradiční informační diody a díky jednoduché grafice je všechno hezky přehledné a uspořádané. Kompletní délka tohoto stroje je 2290 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1570 mm a pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 690 mm. Nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva, což stačí na průměrný dojezd okolo necelých 200 km. Pochvalu si zaslouží i rozměrná zpětná zrcátka, která vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Stylová litá kola se 12 paprsky jsou součástí standardní výbavy a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/90 vpředu a 150/80 vzadu.

Yamaha XV950R: Velmi povedené retro

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a potěší i vysoká míra detailů, takže je vidět, že si dal výrobce na tomto stroji opravdu záležet. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitních silnicích. V oblasti spolehlivosti by také neměly nastat žádné větší potíže, protože motor je léty prověřený a poměrně odolný. Bude stačit, když majitel nezanedbá pravidelnou údržbu a servisní prohlídky.

Yamaha XV950R: Velmi povedené retro

Verdikt
Yamaha XV950R je takový ten elegantní městský švihák, který se nejlépe cítí právě v městském a příměstském prostředí. Kombinace stylového designu, retro stylu a charizmatického motoru se tedy povedla na jedničku a díky atraktivní cenovce je to zkrátka absolutní trefa do černého. Dobře jezdí, příjemně se ovládá a celkově je to takový ten ideální společník na každý den. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a kombinují v sobě poměrně vysokou úroveň komfortu s agilním chováním v zatáčkách, takže na své si přijdou jak klidnější, tak sportovněji založené povahy. Sedlo je uloženo docela nízko a tuto výhodu ocení řidič právě hlavně ve městě, kde nebude problém dosáhnout při zastavení na světlech pohodlně na zem. Výbava je standardní a úroveň dílenského zpracování nadprůměrná, takže v tomto ohledu si není na co stěžovat.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XV950R: Velmi povedené retro


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.