Přeposlat Honda CBR250RR je oficiálně venku a vypadá parádně

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CBR250RR je oficiálně venku a vypadá parádně

29.07.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Původní Honda CBR250RR platí ve své třídě za legendu a tato legenda skončila svůj produkční život v roce 1996. Byla tedy na trhu dlouhých 10 let a Honda pro tento rok naplánovala její slavný návrat, přičemž oficiální fotografie a první specifikace už jsou na světě.

Honda CBR250RR je oficiálně venku a vypadá parádně

Honda už tuto dlouho očekávanou novinku vlastně oficiálně představila, takže všichni příznivci čtvrtlitrových superbiků můžou zbystřit. Honda CBR250RR je tedy zde a vypadá fantasticky. Oficiální představení proběhlo v Indonésii, kde se bude tato mašina ostatně také vyrábět a z této země ji bude Honda distribuovat do celého světa, samozřejmě včetně Evropy. Jak jsme se již zmínili, původní generace spatřila světlo světa v roce 1986 a svou slávu si vysloužila hlavně kombinací točivého motoru a skvělých jízdních vlastností, které byly podpořeny nízkou hmotností. Tento lehkonohý superbike poháněl řadový motor o zdvihovém objemu 249cc, jehož výkon se pohyboval v rozmezí 30 až 34 kW (41 až 46 koní). V roce 1996 byla výroba ukončena a postupem času tento model nahradila verze CBR300, která se prodává i na našem trhu. Novinka se inspirovala u konceptu Light Weight Super Sports Concept, který Honda představila vloni v Tokiu a CBR250RR si z tohoto konceptu vzala až překvapivě hodně.

Honda CBR250RR je oficiálně venku a vypadá parádně

Vzhledově je to vskutku krásná mašina, která nepostrádá agresivitu, sportovního ducha a hromadu krásných detailů. Designu dominují ostré linie a skvěle vypadá hlavně příď se zdvojenými světlomety a lehce futuristickým výrazem. Kapotáž obsahuje integrovaný ochranný štít a zajímavě působí i výrazná nádrž. Zadní část je poměrně minimalistická a vedle zadního kola se nachází dvě robustní koncovky výfuku, které motocyklu dodávají sportovní šmrnc. Je tedy vidět, že si dala Honda na této novince záležet a je to logické, protože se pro ni jedná o velmi důležitý globální model, na který všichni dlouho čekají a všichni tak očekávají úspěch. Ještě bychom měli zmínit, že přední i zadní světla jsou složena z LEDek. Palubní deska je, jak je dnes většinovým zvykem, kompletně digitální a obsahuje klasické věci, jako je ukazatel rychlosti, otáček, ujeté kilometry, zařazený převodový stupeň a zvolený jízdní režim. Samozřejmě neschází ani klasické informační diody a palubní deska nevypadá vzhledově vůbec špatně.

Honda CBR250RR je oficiálně venku a vypadá parádně

Tato novinka je postavena na ocelovém příhradovém rámu, přičemž na přídi sedí dvojitá obrácená (USD) vidlice a na zádi má své místo hliníková kyvka. O odpružení zadní části se stará tlumič Pro-Link s nastavením přepětí. Krásná litá kola jsou barevně sladěná se zbytkem karoserie a jsou na nich osazeny kotoučové brzdy vpředu i vzadu. Na předním kole má své místo brzdový kotouč o průměru 310 mm a na zadním pak sedí kotouč s průměrem 240 mm. Standardní varianta nebude vybavena systémem ABS, ale za příplatek bude tento bezpečnostní prvek samozřejmě k dispozici. Je trochu škoda, že se Honda nějak konkrétněji nevyjádřila k motoru a prozatím se ví pouze to, že zadní kolo tohoto lehkého superbiku bude roztáčet nový řadový dvouválec chlazený kapalinou. Zdvihový objem tohoto motoru bude samozřejmě 250cc a další věc, která se dostala na veřejnost, je přítomnost DOHC rozvodu (čtyři ventily na válec). Motor nabídne tři jízdní režimy a nebude scházet ani systém throttle-by-wire (TbW).

Honda CBR250RR je oficiálně venku a vypadá parádně

O výkonu se prozatím bohužel nic neví, nicméně první úniky a tipy většinou zmiňují okolo 38 – 40 koní a točivý moment o hodnotě 23 Nm. Jedná se ale samozřejmě pouze o spekulace a nepotvrzené odhady, takže finální výkon může být klidně úplně jiný. Odhady hovoří i o tom, že maximum výkonu by mohlo být dostupné okolo 12 000 ot/min, takže to bude opět motor, který miluje vysoké otáčky a s radostí se do nich nechá popohnat. K dispozici budou tři barevné varianty, a to červená Racing Red, šedá Anchor Grey Metallic a varianta s označením Mat Gunpowder Metallic. V Evropě se začne nová Honda CBR250RR prodávat až příští rok a jako první tuto mašinu ochutná trh v Asii. Je to logické, protože se zde bude vyrábět a celkově je to mašina určena víc na asijské, než evropské nebo americké trhy. Konkurenti v podobě povedených malorážek Yamaha R25, KTM RC250 a Kawasaki Ninja 250 to v blízké budoucnosti nebudou mít vůbec jednoduché, protože tato nová Honda vypadá velmi schopně a odhodlaně. O cenách prozatím nepadlo ani slovo a na tuto informaci si budeme muset ještě chvíli počkat.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CBR250RR je oficiálně venku a vypadá parádně


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.