Přeposlat VanderHeide Superbike: Karbonový unikát z Holandska

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

VanderHeide Superbike: Karbonový unikát z Holandska

25.07.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud hledáte opravdu exotický motocykl, u konvenčních značek v současné době moc dobře nepochodíte. Vskutku exkluzivní kousek ale před nedávnem ukázala holandská společnost VanderHeide a v dnešní novince se na něj podíváme trochu podrobněji.

VanderHeide Superbike: Karbonový unikát z Holandska

Nová mašina od této švýcarské společnosti spatřila světlo svět na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a cílí hlavně na ty, kteří chtějí co nejexkluzivnější stroj a nemusí hledět na cenu. Ta je v tomto případě opravdu extrémně vysoká, ale o tom až později. Jako základ tomuto krásnému stroji posloužil superbike Aprilia RSV4, nicméně z něj nezůstalo takřka vůbec nic a původní je vlastně pouze motor. Slovo, které VanderHeide Superbike dokonale popisuje, je karbon. Tento křehký, ale velmi lehký a tvrdý materiál je zde přítomný prakticky na každém rohu a právě karbon je to, co z tohoto superbiku dělá tak výjimečný stroj. Tento materiál samozřejmě používá spousta společností a najdeme ho jak na motocyklech, tak na autech a například supersportovní automobily si bez částí vyrobených z karbonu už nikdo snad ani neumí představit. U motocyklu od VanderHeide ale z tohoto materiálu není pouze několik doplňkových částí, on je z něj vyrobený prakticky celý. Základ motocyklu tvoří karbonová samonosná konstrukce, tedy monokok a jedná se o jednotný kus karbonu, přičemž tento kus karbonu obsahuje nádrž i kapotáž.

VanderHeide Superbike: Karbonový unikát z Holandska

Je to úplně jiné řešení, než klasický rám a tato konstrukce si vyžádala několik unikátních prvků, jak je například chladič umístěný vzadu. Není to ale jediný zde přítomný kus karbonu a z tohoto materiálu je vyrobena také kyvná vidlice, přední vidlice a dokonce i kola. Již zmíněná nádrž, která je součástí konstrukce, disponuje objemem 24 litrů a díky tomu, že je motocykl postavený na monokokou, můžeme očekávat velmi tuhou a pevnou konstrukci. Na chvíli se zastavíme také u designu, který je vyvedený v retro stylu a už na první pohled je všudypřítomný karbon kvůli svému typickému vzoru dobře patrný. Skvěle vypadá hlavně přední kapotáž, která evokuje závodní motocykly let dávno minulých a ve které najdeme jednoduchý kruhový světlomet. Záď je vyvedena v podvodně minimalistickém duchu a určitě zaujmou i dvě koncovky výfuku (HP Corse Pro Series Hydroform) uložené po jednom kuse na každé straně motocyklu. Ještě bychom měli zmínit, že výfuk je vyrobený z velmi tenké nerezové oceli.

VanderHeide Superbike: Karbonový unikát z Holandska

Stylové sedlo je samozřejmě 100% kožené, je vyráběno ručně a stejnou kůží jsou potaženy i rukojeti řidítek, takže spolu tyto dva prvky hezky ladí. Palubní deska je dle současných trendů kompletně digitální a je ošetřena anti-reflexní vrstvou pro dobrou čitelnost i na přímém slunečním světle. Podvozek je postavený na přední vidlici, zadním tlumiči Öhlins TTX36 a o zastavení se starají kotoučové brzdy dodané společnosti Brembo. Již zmíněná karbonová kola mají průměr 17 palců, vyrobila je společnost BlackStone Tek (BST) a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SC o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu. Na zadní kolo je pak možné obout ještě širší gumu o rozměru 200/55. Jeden z mála prvků, který z původní Aprilie RSV4 zůstal, je motor. Zadní kolo tohoto extrémního superbiku tedy pohání kapalinou chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu 999.6cc, který disponuje nejvyšším výkonem 150 kW (204 koní) při 13000 ot/min a jeho točivý moment čítá 115 Nm.

VanderHeide Superbike: Karbonový unikát z Holandska

Vzhledem k suché hmotnosti 175 kg je jasné, že dynamika jízdy bude parádní a že v této oblasti bude VanderHeide patřit mezi špičku. To ale není všechno a k dispozici bude i lehčí a výkonnější model určený výhradně pro provoz na závodních okruzích. Tato varianta nabídne o 10 kg nižší hmotnost a zároveň výkon čítající 171 kW, tedy hrůzu nahánějících 233 koní. Maximální rychlost přesáhne v obou případech 300 km/h. Pokud máte o tento vskutku nekompromisní a unikátní stroj zájem, je možnost kontaktovat přímo výrobce, který vám s radostí prozradí veškeré detaily. Prozatím je v plánu pouze malosériová výroba o 25 kusech a cena, jak jsme se zmínili již v úvodu, opravdu není nízká. VanderHeide si za tuto karbonovou nádheru řekne o 150 000 eur, což je po přepočtu více, než 4 miliony korun. V tomto případě ovšem platí známé pořekadlo ,,náš zákazník, náš pán“ a výrobce umožňuje kompletní přizpůsobení motocyklu postavě řidiče a neschází ani naprostá svoboda při volbě barvy. Ještě bychom měli zmínit, že při předobjednání je požadována polovina celkové částky předem jako záloha.

VanderHeide Superbike: Karbonový unikát z Holandska

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku VanderHeide Superbike: Karbonový unikát z Holandska


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.