Přeposlat Honda CBR1000RR se v nové verzi dočká výrazné modernizace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CBR1000RR se v nové verzi dočká výrazné modernizace

22.07.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda pracuje na nové verzi svého superbiku CBR1000RR pro modelový rok 2017 a postupně se ven dostávají poměrně zajímavé informace. Pojďme se tedy podívat, na co se můžeme v blízké budoucnosti těšit a co pro nás Honda chystá.

Honda CBR1000RR se v nové verzi dočká výrazné modernizace

Honda má v plánu přepracovat svůj superbike CBR1000RR (Fireblade) opravdu markantně a vypadá to, že změn bude víc, než se původně předpokládalo. Změny by se měly týkat výkonu, hmotnosti, podvozku a celkově by měl být model pro rok 2017 podstatně výkonnější a lehčí, než současná varianta. Když už jsme nakousli tu současnou generaci CBR1000RR, možná bychom si ji mohli trochu připomenout. Tento superbike je postavený na řadovém čtyřválci o zdvihovém objemu 999.8cc, který disponuje výkonem 133 kW (180 koní) při 12 250 ot/min a má točivý moment o hodnotě 114 Nm (při 10 500 ot/min). To jsou sice velmi hezké výkony, ale přímí konkurenti už podstatně dál. Například BMW S 1000 RR disponuje výkonem 146 kW (199 koní) a japonská Kawasaki ZX-10R je se svými 147 kW (200 koní) ještě výkonnější. Honda má tedy co dohánět a tato společnost, vnímána širokou veřejností jako firma se sportovní minulostí i přítomností, se tomu určitě postaví čelem. Samozřejmě, výkon není všechno, ale nejbližší konkurenti jsou prostě výrazně silnější a to je neoddiskutovatelný fakt.

Honda CBR1000RR se v nové verzi dočká výrazné modernizace

Přiblížit se k hranici 200 koní určitě nebude žádný větší problém, a pokud Honda ještě sníží hmotnost, nejenom, že se svým konkurentům vyrovná, může je ještě dokonce přeskočit. Mluví se o tom, že úspora hmotnosti by měla být větší, než 8 kg, což nevypadá špatně a nová Honda CBR1000RR by tak mohl být nejlehčí Fireblade. Jedna z hlavních novinek pro přepracovaný model 2017 bude v elektronice od známé firmy Bosch, která by měla být kompletně nová. Velkou hmotnostní úsporu bude znamenat hlavně kompletně nový brzdný systém Bosch 9.1 MP ABS, který nahradí stávající eC-ABS systém. V současnosti používaný ABS systém přidává k hmotnosti CBR1000RR značných 10 kg, přičemž nový systém Bosch by měl vážit pouze 3.5 kg a měl by navíc zároveň nabídnout lepší vlastnosti. Součástí elektronické výbavy budou samozřejmě také klasické věci, jako například kontrola trakce nebo anti-wheelie systém.

Honda CBR1000RR se v nové verzi dočká výrazné modernizace

Bosch ale nedodá pouze ABS systém, od této společnosti bude kompletní elektronika včetně hlavní řídící jednotky Inertial Measurement Unit (IMU). Tato jednotka elektronicky proměřuje šest os pohybu a poté vyhodnotí, co je pro udržení motocyklu pod dokonalou kontrolou nejlepší. Na základě těchto informací bude IMU ovládat ABS systém, kontrolu trakce, anti-wheelie systém a dokonce i nové semi-aktivní tlumiče Öhlins. Právě nové, částečně aktivní tlumiče, budu další velkou novinkou pro přepracovanou Hondu CBR1000RR. Firma Öhlins na jejich vývoji spolupracovala mimo jiné s Hondou a první mašina, která měla tu čest je dostat do výbavy, je Ducati 1299 Panigale S. Nový Fireblade by pak měl dostat novější a tím pádem i modernější variantu. U Ducati 1299 Panigale S jsou k dispozici dva módy tlumičů, přičemž první umožňuje řidiči pevné nastavení a druhý je částečně aktivní. Ten se snaží o dynamickou úpravu tlumičů v závislosti na aktuální situaci.

Honda CBR1000RR se v nové verzi dočká výrazné modernizace

Tyto částečně aktivní tlumiče se snaží udržet motocykl stabilní při zrychlování i brzdění tak, jak je to jen možné a jak to okolnosti umožňují. Samozřejmě zvládnou dynamicky reagovat na povrch vozovky a také na celkový styl jízdy. Nová Honda CBR1000RR bude samozřejmě muset plnit emisní normy Euro4 a dá se tak čekat, že dostane kompletně přepracovaný výfukový systém, který by tomu měl napomoct. Tato změna pravděpodobně přidá nějaké to kilo k celkové váze, ale úbytky hmotnosti na jiných místech tento nárůst dokonale smáznou. Pro verzi 2017 se mluví také o změně designu a celkového stylingu, nicméně změny budou hlavně v rovině evoluce, nikoliv revoluce. Pravděpodobně se dočkáme kompletního LED osvětlení a je dost možné, že si nová varianta uzme několik prvků z konceptu CBR250RR, který byl představený vloni. Nezbývá nám, než se na novou Hondu CBR1000RR těšit a počkat si, s čím vším opravdu přijde.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CBR1000RR se v nové verzi dočká výrazné modernizace


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.