Přeposlat Yamaha XSR700 Otokomae od Ad Hoc Café Racers

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XSR700 Otokomae od Ad Hoc Café Racers

18.07.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se vrátíme k projektu Yard Built japonské Yamahy, který vypustil do světa další zajímavou přestavbu. Tentokrát se o ni postaral španělský úpravce Ad Hoc Café Racers, který si vzal do parády retro mašinu XSR700.

Yamaha XSR700 Otokomae od Ad Hoc Café Racers

Novinka se jmenuje XSR700 Otokomae a kromě modelu XSR700 na ní najdeme komponenty i z několika ostatních mašin Yamaha. Pro španělského úpravce Ad Hoc Café Racers nejsou přestavby motocyklů této společnosti žádnou velkou neznámou a je tomu přesně naopak, protože několik upravených strojů Yamaha už na triku má. Na oficiálních stránkách Ad Hoc Café Racers najdeme například modely XT600 nebo SR250 a kromě motocyklů Yamaha upravuje i stroje Ducati, Honda a BMW. Za těmito úpravami konkrétně stojí David Gonzalez a kromě výše uvedených počinů má za sebou i úpravy modelů XJ650 a XJ750, díky kterým se zviditelnil v mezinárodním měřítku. Standardní XSR700 je hezký retro stroj, který odkazuje na motocyklovou minulost a samozřejmě přidává i nádech moderny. Projekt Otokomae tuto mašinu změnil na stylového ,,kafáče“, tedy stroj kategorie café racer a už na první pohled je patrné, že je to takový ten pouliční rošťák.

Yamaha XSR700 Otokomae od Ad Hoc Café RacersYamaha XSR700 Otokomae od Ad Hoc Café Racers

Pozornost zaujme hlavně divoké barevné provedení, které v sobě kombinuje výraznou světle modrou barvu se žlutou a černou, což jde velmi dobře dohromady a vytváří to vcelku originální styling. Není to tedy žádný usedlý, nudný stroj a skvěle vypadá také minimalistické sedlo uložené na zkrácené zádi. Přídi dominuje zajímavý, zdvojený světlomet s kouřovým sklem a koncová světla vyrobená z LEDek jsou vyvedena ve velmi minimalistickém stylu, přičemž jsou to vlastně pouze malé pásky diod připevněné na ochranném rámu okolo sedla. Hlavní pravidlo projektu Yard Built je to, že úpravce nesmí nijak předělávat nebo upravovat rám a to David Gonzalez samozřejmě dodržel, takže Otokomae stojí na původním rámu z XSR700 a stejné zůstalo i zadní odpružení. Vzadu tedy najdeme klasickou kyvnou vidlici se zdvihem 130 mm, nicméně vpředu nezůstal kámen na kameni a původní teleskopickou vidlici nahradila vidlice z modelu YZF-R6.

Yamaha XSR700 Otokomae od Ad Hoc Café RacersYamaha XSR700 Otokomae od Ad Hoc Café Racers

Určitě bychom měli připomenout, že  YZF-R6 je supersport a o jeho perfektní jízdní vlastnosti se stará přední USD vidlice o průměru 41 mm a se zdvihem 115 mm. Z tohoto stroje pochází také brzdy, které nahradily původní soustavu z XSR700 a dá se tak čekat, že brzdná soustava bude výrazně výkonnější. Na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 310 mm a na zadním pak sedí jeden, 220 mm kotouč. Model YZF-R6 ale nebyl jediným dárcem orgánů a například řidítka pochází z mašiny MT-09. A pokud vám výše zmíněný zdvojený světlomet něco připomíná, tak vězte, že se jedná o světlo z Yamahy MT-01, která už se nevyrábí. Všechny komponenty ale samozřejmě nepochází od Yamahy a například krásná vyplétaná kola dodala společnost Borrani (na nich obuté pneumatiky jsou zase od společnosti Michelin) a za výfukem stojí firma SC Project. Za zmínku určitě stojí i hezké detaily, jako například zapalování na boku nebo minimalistická palubní deska, kterou tvoří pouze kruhový displej před řidičem.

Yamaha XSR700 Otokomae od Ad Hoc Café RacersYamaha XSR700 Otokomae od Ad Hoc Café Racers

Výrobce nijak netají, že se jedná o úpravu stroje Yamaha a nápis po bocích určitě nejde jen tak přehlédnout. Na motocyklu ale samozřejmě najdeme i logo Ad Hoc Café Racers. Motor zůstal stejný, jako u modelu XSR700 a zadní kolo tohoto krasavce tak roztáčí klasický, kapalinou chlazený čtyřtakt o zdvihovém objemu 689cc. Tento dvouválcový motor s DOHC rozvodem (čtyři ventily na válec) disponuje nejvyšším výkonem 55 kW (75 koní) při 9000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 68 Nm při 6500 ot/min. Převodovka je klasicky šestistupňová a neschází ani věci jako například moderní přímý vstřik paliva. Yamaha XSR700 Otokomae vypadá opravdu zajímavě a hezky v sobě kombinuje moderní pojetí současných strojů typu ,,café racer“ a tak trochu bláznivý styl a styling. Pokud vás zajímají i jiné úpravy Ad Hoc Café Racers, navštivte jejich stránky, kde jich najdete opravdu hodně.

Yamaha XSR700 Otokomae od Ad Hoc Café RacersYamaha XSR700 Otokomae od Ad Hoc Café Racers

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XSR700 Otokomae od Ad Hoc Café Racers


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.