Přeposlat Royal Enfield vstupuje do světa custom motocyklů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Royal Enfield vstupuje do světa custom motocyklů

29.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Indická společnost Royal Enfield se vůbec poprvé pustila do vod ,,custom“ motocyklů a výsledek nevypadá vůbec špatně. Novinky v podobě motocyklů Dirty Duck a Mo’ Powa’ působí hodně nekompromisně, tak se na ně pojďme podívat.

Royal Enfield vstupuje do světa custom motocyklů

Představení se událo na akci Wheels & Waves, která probíhala před nedávnem ve francouzském městě Biarritz. Začneme modelem s označením Dirty Duck, což je offroad motocykl, jehož inspirací se staly nekompromisní offroad automobily schopné poprat se s jakýmkoliv terénem. V souvislosti s drsným a nezastavitelným strojem do terénu, který zvládne například přebrodit řeku nebo náročné cesty plné kamenů, si většina automobilových příznivců vybaví v první řadě pravděpodobně Land Rover Defender nebo podobný offroad klasického střihu. Dirty Duck je interpretací této třídy automobilů, ale v motocyklovém podání a nutno podotknout, že vypadá opravdu jako partner do těch nejhorších podmínek. Po stránce designu je to nesmírně přitažlivý stroj, kterému dominuje objemná nádrž, ploché hnědé sedlo a offroad pneumatiky Continental TKC80 s vysokým profilem. Rám byl kvůli lepší průchodnosti terénem zkrácený a motor dostal masivní hliníkový chránič.

Royal Enfield vstupuje do světa custom motocyklůRoyal Enfield vstupuje do světa custom motocyklů

Díky tomuto chrániči je navíc podstatně tužší, což bude v drsném terénu určitě žádoucí a nápomocné. Minimalistická příď obsahuje pouze dvě malá světla a za sedlem si lze všimnout držáku zavazadel, protože v terénu přece budete potřebovat i nějaké ty doplňkové věci k přežití. V úvodu zmíněné brodění řekou nebylo vzpomenuto náhodou, protože tato mašina je vybavena jakýmsi šnorchlem, který umožní vstup i do vcelku hluboké vody bez toho, abyste utopili a kompletně odstavili motor. Tento šnorchl byl samozřejmě vyrobený přímo na míru a o to se postarala společnost Harris Performance. Jako základ této přestavbě posloužil model Continental GT a dá se tak čekat, že s ním sdílí pohonnou jednotku v podobě čtyřtaktního jednoválec o zdvihovém objemu 535cc. Výrobce u této přestavby sice neuvádí žádné technické data, ale v Continentalu GT dává tento motor 29 koní a 44 Nm točivého momentu.

Royal Enfield vstupuje do světa custom motocyklůRoyal Enfield vstupuje do světa custom motocyklů

Další představenou mašinou je model s označením Mo' Powa', který je svým zaměřením úplně jiný, než Dirty Duck. Zatímco ,,Kachna“ je určena hlavně pro pohyb v náročném terénu, přestavba Mo' Powa' je vlastně jakýsi dragster, tedy stroj určený pro co nejrychlejší zdolání většinou rovného úseku. Tento model je postavený na motocyklu Classic 500 a vypadá to, jako kdyby ho v Royal Enfield vytvořili pro pokračování kultovního apokalyptického sci-fi Mad Max. Nízký profil, sedlo pouze pro jednoho a netypické zabarvení kombinující modrou, černou a růžovou barvu, to jsou hlavní znaky tohoto modelu. Přední kolo je stejné, jako u sériové mašiny, ale zadní bylo nahrazeno kolem Excel Rim a na něm výrobce použil pneumatiku Continental TKC70 s poměrně vysokým profilem. U stroje typu dragster je tato volba pneumatiky minimálně zvláštní, ale pohybujeme se ve světě ,,custom“ motocyklů, kde je styl většinou vším a dostává přednost před praktičností nebo účelností.

Royal Enfield vstupuje do světa custom motocyklůRoyal Enfield vstupuje do světa custom motocyklů

I zde najdeme produkt od Harris Performance a konkrétně se jedná o na zakázku vyrobený výfuk, který by měl mít hodně společného se speciálními výfuky používanými v podniku MotoGP. Celkovému vzhledu a stylu hodně napomohly také vcelku nízko položená řidítka a zadní pružiny K-Tech. Jedním z nejzajímavějších prvků tohoto motocyklu je motor, který dostal přeplňování turbodmychadlem a měl by tak nabídnout zajímavé výkony. Čtyřtaktní jednoválec o zdvihovém objemu 499cc přišel o elektrické vstřikování paliva, které bylo nahrazeno karburátorem, a dostal již zmíněné přeplňování. Royal Enfield opět nezmiňuje, jakých výkonů takto upravený motor dosahuje, nicméně určitě to bude výrazně víc, než je 27 koní a 41 Nm u standardního motoru v modelu Classic 500. Obě tyto úpravy vypadají vskutku skvěle a je vidět, že když má úpravce dobrý nápad, může dopadnout dobře i úplně první pokus o ,,custom“ bike.

Royal Enfield vstupuje do světa custom motocyklůRoyal Enfield vstupuje do světa custom motocyklů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Royal Enfield vstupuje do světa custom motocyklů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.