Přeposlat Yamaha Son of Time: Další krásný stroj vycházející z projektu Yard Built

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha Son of Time: Další krásný stroj vycházející z projektu Yard Built

22.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha Yard Build je již poměrně dobře zaběhlý projekt, který má samé pozitivní ohlasy a zatím poslední přírůstek do této řady vypadá opět velmi zajímavě. Syn času, jak se tento projekt jmenuje, zaujme hlavně tím, že v sobě spojuje tradičního úpravce motocyklů a výrobce hodinek.

Yamaha Son of Time: Další krásný stroj vycházející z projektu Yard Built

Právě proto se tato stavba jmenuje Son of Time, tedy Syn času a místem jejího vzniku je město Amsterdam v Nizozemí. Partnery v tomto případě tvořila společnost Numbnut Motorcycles a známý výrobce hodinek TW Steel. Jako základ tomuto stroji posloužila mašina Yamaha XV950 a návrh měl na starosti Roderick Seibert z dílny Numbnut, přičemž pokud v tomto stroji hledáte nějaký odkaz, tak vězte, že ho najdete v závodění na velkých solných jezerech. Syn času vzdává těmto závodům hold a opravdu na první pohled vypadá jako ryze závodní, puristická mašina. Na Yamaze XV950 nezůstal kámen na kameni a kromě motoru, který je navíc upravený, jsou prakticky všechny komponenty nové nebo přepracované. Krása tohoto stroje vynikne hlavně při pohledu z profilu, kdy zaujme velmi krátká zadní část a minimalistický styling šasi, přičemž na boku si lze všimnout loga TW Steel.

Yamaha Son of Time: Další krásný stroj vycházející z projektu Yard BuiltYamaha Son of Time: Další krásný stroj vycházející z projektu Yard Built

Skvěle vypadá také stylový výfuk a šedě zbarvená nádrž s červeným pruhem, který plynule přechází do červeného sedla. Ve velmi minimalistickém stylu je vyvedena také příď s malým světlometem složeným z LEDek. To, že se pod touto krásnou kapotáží částečně nachází Yamaha XV950 na první pohled určitě nepozná ani opravdový znalec. Úpravce se nezaměřil jenom na styling, ale i na hmotnost a tu se povedlo snížit hlavně použitím několika karbonových doplňků. Z tohoto lehkého a pevného materiálu jsou vyrobena například kola vyvedená v retro stylu, na kterých jsou obuty pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa. Škoda, že se ven nedostala informace o finální hmotnosti, nicméně ta bude určitě nižší, než 247 kg u standardního modelu XV950. O zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech, které dodala známá společnost Brembo a Son of Time se může spolehnout na 320 mm kotouče a monoblokové třmeny.

Yamaha Son of Time: Další krásný stroj vycházející z projektu Yard BuiltYamaha Son of Time: Další krásný stroj vycházející z projektu Yard Built

Tlumiče jsou kompletně nové a podvozek tohoto stroje je postavený na plně stavitelných tlumičích vpředu i vzadu, které dodala firma K-Tech. Jízdní vlastnosti budou hrát určitě na podstatně sportovnější notu, než u modelu XV950, ačkoliv hlavní poslání této mašiny je rychlá jízda především v přímce. Již zmíněný výfuk pochází od společnosti Nozem a úpravce hovoří o vskutku výživném zvukovém projevu, čemuž samozřejmě není důvod nevěřit. Nápis ,,TW Steel“ na rozměrné nádrži není jediným spojením s touto hodinářskou firmou a její hlavní příspěvek se nachází v oblasti, kde většinou bývá palubní deska. Zde se nachází hodinky právě od této společnosti, což vypadá poměrně originálně a zajímavě, ale tak nějak se to k celkovému stylu tohoto stroje dobře hodí. Motor má svůj původ v již několikrát zmíněném modelu XV950, ale úplně stejný není a dočkal se několika úprav.

Yamaha Son of Time: Další krásný stroj vycházející z projektu Yard BuiltYamaha Son of Time: Další krásný stroj vycházející z projektu Yard Built

Prvky k těmto úpravám dodala společnost Dynojet a konkrétně se jedná o Dynojet Power Commander a rychlořazení Dynojet Quickshifter. Údaje o výkonu nejsou známé, ale Son of Time bude zcela jistě výkonnější, než XV950. Jenom si v rychlosti připomeňme, že tento retro stroj pohání vzduchem chlazený dvouválcový motor o zdvihovém objemu 942cc, který má válce uspořádané do V a disponuje SOHC rozvodem. Jeho nejvyšší výkon je 52 koní při 5500 ot/min a točivý moment dosahuje 79.5 Nm při 3000 ot/min, nicméně jak jsme se již zmínili, nárůst výkonu nebyl u této přestavby nijak specifikovaný. Yamaha Son of Time je bezesporu krásný, charismatický stroj a už se moc těšíme, co projekt Yamaha Yard Build vypustí příště.

Yamaha Son of Time: Další krásný stroj vycházející z projektu Yard BuiltYamaha Son of Time: Další krásný stroj vycházející z projektu Yard Built

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha Son of Time: Další krásný stroj vycházející z projektu Yard Built


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.