Přeposlat Ural Gear Up Sahara: Limitovaná edice speciálu se sajdkárou se vrací na scénu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ural Gear Up Sahara: Limitovaná edice speciálu se sajdkárou se vrací na scénu

17.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Z Ruska, konkrétně z města Irbit, dorazily velmi dobré zprávy týkající se slavného motocyklu Ural Gear Up Sahara. Tato nesmírně populární a oceňovaná limitované edice modelu Gear Up se vrací ve vší parádě a vypadá nesmírně zajímavě.

Ural Gear Up Sahara: Limitovaná edice speciálu se sajdkárou se vrací na scénu

Tato speciální edice je určena pro americké trhy a o její distribuci se stará společnost Irbit MotorWorks of America (Ural IMWA), což je oficiální pobočka ruské firmy Irbit MotorWorks pro americký trh. Ural Gear Up Sahara je speciální motocykl s postranním vozíkem (neboli sajdkárou) a kromě této v dnešní době již poměrně netradiční věci zaujme i svým vzhledem. Ten na první, druhý i třetí pohled připomíná motocykly z let dávno minulých a odkazuje tak hodně daleko do minulosti, nicméně právě to je na této mašině to zajímavé a poměrně originální. Je jasné, že kamkoliv se s tímto motocyklem vydáte, vzbudíte víc pozornosti, než s nejnovějším superbikem. Ural Gear Up Sahara sice působí hodně zastaralým a jednoduchým dojmem, ale tak tomu ve skutečnosti není a tento stroj nabídne až překvapivě dobré možnosti v oblasti různé doprovodné výbavy a doplňků. Specialitou tohoto modelu je pohon s označením ,,On-Demand 2WD“, který znamená možnost mít kromě zadního kola poháněno také druhé kolo sajdkáry.

Ural Gear Up Sahara: Limitovaná edice speciálu se sajdkárou se vrací na scénuUral Gear Up Sahara: Limitovaná edice speciálu se sajdkárou se vrací na scénu

Design moc řešit nemusíme, Gear Up Sahara vypadá jako nějaká válečná mašina a tento dojem ještě umocňuje speciální barevné provedení ,,Sahara“. Výfuk i motor jsou vyvedeny v černé barvě, což se zbytkem motocyklu hezky ladí a výsledek vypadá docela zajímavě. Sahara je pořádně bytelný stroj působící dojmem, že zvládne i opravdu náročný terén a že vydrží i drsné zacházení, což bude ve finále pravda. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2510 x 1615 x 1379 mm (délka x šířka x výška), sedlo je uloženo ve výšce 813 mm a suchá hmotnost čítá vysokých 331 kg. S náplněmi a s plným nákladem určitě nebude manipulace s tímto strojem nijak jednoduchá a bude to chtít silné ruce, nicméně trochu by mohla pomoct zpátečka. Podvozek je postavený na trubkovém rámu a poměrně moderních komponentech, jako je například přední vidlice IMZ nebo zadní, stavitelné tlumiče Sachs. Stejnými tlumiči je osazena také sajdkára a výrobce nešetřil ani na brzdách, které dodala známá společnost Brembo. Na předním kole sedí kotouč o průměru 295 mm, do kterého se zakusuje čtyřpístkový třmen a na zadním kole má své místo kotouč o průměru 256 mm a třmen s jedním pístkem.

Ural Gear Up Sahara: Limitovaná edice speciálu se sajdkárou se vrací na scénuUral Gear Up Sahara: Limitovaná edice speciálu se sajdkárou se vrací na scénu

Svou samostatnou brzdu má také sajdkára a na ní najdeme kotouč o průměru 245 mm a dvoupístkový třmen. Srdcem tohoto zajímavého stroje je plochý dvouválcový motor typu boxer, který disponuje zdvihovým objemem 749cc, OHV rozvodem (2 ventily na válec) a vzduchovým chlazením. Nejvyšší výkon této jednotky je 41 koní při 5500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 57 Nm, přičemž ty jsou dostupné při 4300 ot/min. Je jasné, že žádná zázračná dynamika se konat nebude, ale o tom tento motocykl samozřejmě ani není a daleko důležitější bude celková bytelnost a odolnost pohonné soustavy. Doporučená maximální rychlost se sajdkárou je 112 km/h a vzhledem k celkovým rozměrům a hmotnosti se dá čekat i vysoká spotřeba. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu v rozmezí 7.6 až 9.1 litru paliva na 100 km, čemuž není důvod nevěřit. Manuální převodovka má čtyři převodové stupně a nechybí ani již zmíněná zpátečka, která by měla výrazně usnadnit manévrování ve stísněných podmínkách.

Ural Gear Up Sahara: Limitovaná edice speciálu se sajdkárou se vrací na scénuUral Gear Up Sahara: Limitovaná edice speciálu se sajdkárou se vrací na scénu

Zmínit bychom měli i fakt, že motor může být probuzený k životu jak elektronickým startérem, tak pomocí klasického ,,nakopnutí“. V úvodu jsme zmínili rozsáhlé možnosti doplňkové výbavy a za příplatek je možné pořídit si například LED světla a LED mlhová světla, ochranu světel a blinkrů, ochranný rám sajdkáry nebo tmavý přední štít. To ale samozřejmě není všechno a není problém dopřát si také výfuk ošetřený keramickou vrstvou pro lepší odolnost nebo offroadové pneumatiky Heidenau K37, se kterými vám nebude dělat problémy ani náročnější terén. Kompletní specifikace a možnosti příplatkové výbavy lze najít na oficiálním webu výrobce. Základní cena byla stanovena na 17 999 dolarů, tedy po přepočtu na zhruba 433 730 Kč bez DPH. To opravdu není málo, ale tato mašina toho nabídne opravdu hodně a vyšší cenu si tak bez problémů obhájí. S kompletní příplatkovou výbavou vyjde Ural Gear Up Sahara na zhruba 22 tisíc dolarů (cca 530 145 Kč).

Ural Gear Up Sahara: Limitovaná edice speciálu se sajdkárou se vrací na scénuUral Gear Up Sahara: Limitovaná edice speciálu se sajdkárou se vrací na scénu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ural Gear Up Sahara: Limitovaná edice speciálu se sajdkárou se vrací na scénu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.