Přeposlat Yamaha představila nový retro scrambler SCR950
Yamaha představila nový retro scrambler SCR950
Yamaha oficiálně představila novinku pro modelový rok 2017 s označením SCR950, která spadá do populární kategorie ,,scrambler“. Je to tedy jakési moderní retro, které jde hlavně směrem životního stylu, nicméně dostupnost je prozatím omezená pouze pro Ameriku.
Motocykly spadající do kategorie ,,scrambler“ jsou v poslední době poměrně populární a tyto mašiny nabízejí jakýsi mix retra, moderny a určitého životního stylu. Ve stejném duchu se nese i novinka od Yamahy s označením SCR950, která je postavena na v Americe prodávaném modelu Bolt a ta je zase odvozena z mašiny XV950. Ta se prodává i u nás a specifikace ohledně motoru by měly zůstat úplně stejné. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který se vcelku povedl a který zapadá do módní vlny retro mašin. Onen retro nádech budí hlavně velmi hezká vyplétaná kola, kryty vidlic a nízké, rovné sedlo. Přední část je vyvedena v minimalistickém stylu a obsahuje pouze klasický, kruhový světlomet, nad kterým sedí osamocený budík palubní desky. Zajímavě vypadají i boční kryty pro číslo, což odkazuje na závodní původ této třídy motocyklů a typická zpětná zrcátka ukotvena poměrně vysoko. Zadní část působí docela moderně a koncové světlo by mělo být kompletně složeno z LEDek.
Povedl se i výfuk, který je prakticky stejný, jako u modelu XV950 / Bolt a stejná je i již zmíněná palubní deska. Ta spadá opět spíše do modernějších vod a je zastoupena kruhovým displejem před řidičem, který zobrazuje rychlost a ostatní, důležité informace. Novinka se svými sourozenci sdílí kolébkový rám a podvozek, ale ostatní věci byly přepracovány a například řízení u SCR950 by mělo mít ostřejší geometrii. To ale není všechno, posed za přepracovanými řidítky je podstatně vyšší a na novince bude řidič sedět ve výšce 830 mm, přičemž na starším modelu Bolt se výška sedla zastavila na hodnotě 690 mm (je to typický cruiser, takže nízké sedlo je logické). Novinka je s mokrou hmotností 248 kg také o zhruba 2 kg těžší, než Bolt. Podvozek je postavený na již zmíněném kolébkovém rámu, přední teleskopické vidlici o průměru 41 mm a dvou tlumičích vzadu. Brzdy zůstaly stejné, jako u dvojice Bolt / XV950 a na obou kolech tak najdeme po jednom brzdném kotouči o průměru 298 mm.
Nádrž se proti modelu Bolt nepatně zmenšila a zvládne pojmout 12 litrů paliva, tedy o necelý litr méně (u nás prodávaná mašina XV950 má také nádrž o objemu 12 litrů). Kombinovaná spotřeba byla vypočítána na 5.5 litru paliva na 100 km a dá se tomu i věřit, protože výpočty průměrné spotřeby v Americe odpovídají mnohem více skutečnosti, než ty v Evropě. Krásná vyplétaná kola mají průměr 19 palců vpředu, 17 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/90 vpředu a 140/80 vzadu. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který zůstal stejný, jako u několikrát zmíněné dvojice Bolt / XV950 a tuto mašinu tedy pohání vzduchem chlazený čtyřtaktní dvouválec s válci uspořádanými do V. Motor má zdvihový objem 942cc, disponuje SOHC rozvodem (čtyři ventily na válec) a nechybí ani vstřik paliva. Co se týče výkonů, tak s největší pravděpodobností se můžeme těšit na 38.3 kW (52 koní) a 79.5 Nm, což jsou poměrně hezké parametry stačící i pro dynamičtější jízdu.
Převodovka je klasicky pětistupňová a převod je vyřešený řemenem. Nová Yamaha SCR950 nevypadá vůbec špatně, a i když na první pohled působí možná trochu nenápadně, je plná hezkých detailů, které ji příjemně oživují. Je to takový nenucený, pohodový motocykl a dá se čekat, že Yamaha k němu bude nabízet i hromadu různého příslušenství a oblečení, protože je to samozřejmě také o stylu. Yamaha SCR950 je prozatím bohužel dostupná pouze na americkém trhu a není vůbec jasné, kdy a jestli vůbec se tento nový model dostane i do Evropy. Byla by ale určitě škoda, kdyby se tak nestalo, protože podobných retro motocyklů není nikdy dost. Nabídka barev je prozatím docela omezená a zahrnuje pouze dva odstíny (stříbrnou Charcoal a červenou Rapid), nicméně se dá čekat, že se v blízké budoucnosti ještě rozšíří. Novinka je nepatrně dražší, než Bolt a v Americe vyjde na 8699 dolarů, což je po přepočtu zhruba 209 000 Kč.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Yamaha Neo's 4: Příjemný lehkonohý společník na každý…
- Článek: Futuristická tříkolka Yamaha Niken se začne ještě…
- Článek: Yamaha MT-09 SP: Drsný, temný naháč s moderním…
- Článek: Yamaha YZF-R6: Skvěle vypadající i jezdící superbike…
- Článek: Yamaha MT-10 SP: Nejlepší z nejlepších
- Článek: Yamaha X-Max 400: Skvěle vypadající a parádně jezdící…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Yamaha představila nový retro scrambler SCR950
počet příspěvků: 0
Inzeráty
inzerátů
25.4.2018 07:38
25.4.2018 07:35
24.4.2018 22:02
24.4.2018 06:38
Yamaha FZS 1000 Fazer. 2001. 68100 km. Vyfuk carbon bos. Bla
23.4.2018 22:02
23.4.2018 15:43
23.4.2018 15:09
23.4.2018 09:11
22.4.2018 18:16
21.4.2018 14:57