Přeposlat Triumph Thruxton 1200: Jezdí tak dobře, jak dobře vypadá

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Thruxton 1200: Jezdí tak dobře, jak dobře vypadá

10.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Thruxton 1200 se opravdu povedl a tato mašina nese hrdě slavné jméno Thruxton i k dalším generacím vlastníků. Je to stylový a skvěle fungující retro stroj postavený na charismatickém motoru, vyladěném podvozku a neutuchajícím stylu.

Triumph Thruxton 1200: Jezdí tak dobře, jak dobře vypadá

Motor
Srdcem motocyklu Triumph Thruxton 1200 je skvělý, kapalinou chlazený motor se dvěma válci v řadě, který disponuje zdvihovým objemem 1200cc a SOHC rozvodem. Tato pohonná jednotka se pyšní vícebodovým sekvenčním vstřikováním paliva a jedná se o velmi rychlý a příjemně točivý motor, se kterým je radost trávit čas. Nejvyššího výkonu 97 koní dosahuje při 6750 ot/min a točivý moment o hodnotě 112 Nm se na zadní kolo dostane již při 4950 ot/min. Odezva v nízkých otáčkách je velmi dobrá, motor jde příjemně za plynem a s vyššími otáčkami nemá sebemenší problém. Není to žádný brutální motor a je spíše elegantní a uhlazený, což se k celkovému stylu této mašiny perfektně hodí. Zvukový projev je příjemný a pochválit musíme i velmi nízkou míru vibrací. V oblasti dynamiky nejsou žádné větší problémy a Thruxton 1200 se zvládne rozjet až na 215 km/h, přičemž průměrná spotřeba se pohybuje okolo 5.5 litru paliva na 100 km. Převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná, takže se s ní pracuje veskrze příjemně a pohodlně.

Triumph Thruxton 1200: Jezdí tak dobře, jak dobře vypadá

Jízda a ovladatelnost
Motocykly z retro modelové řady Thruxton se pyšní stejnou geometrií a základem, jako modely Speed Triple a z toho vycházejí také jízdní vlastnosti. Ty jsou perfektně vyladěné, stabilita je velmi dobrá i při vyšších rychlostech a potěší i dobrá mrštnost v zatáčkách. Určitě to není žádný zastaralý stroj vhodný pouze pro jízdu v přímce, naopak, agilita je nadprůměrná a řídit tuto mašinu na klikaté okresce plné zatáček je zážitek i zábava. U standardní verze je podvozek postavený na předním i zadním odpružení Kayaba, nicméně pokud sáhnete po variantě R, dostanete přední USD vidlici Showa 43 mm a zadní, plně stavitelné tlumiče Öhlins. I standardní podvozek je ale skvělý a možná nepůsobí tak dychtivě a sportovně, jako u verze R, ale to není žádný velký problém. Míra komfortu není nijak zvlášť zázračná a ploché sedlo je při delší jízdě nepohodlné (je poměrně tvrdé), ale to se u tohoto typu motocyklů dá čekat. O zastavení se starají dva brzdné kotouče o průměru 310 mm na předním a jeden kotouč o průměru 220 mm na zadním kole, přičemž výkon této brzdné soustavy je naprosto dostatečný. Brzdy reagují poměrně pohotově a jejich výkon se dobře dávkuje. Do předních i zadních kotoučů se zakusují dvoupístkové plovoucí třmeny dodané firmou Nissin.

Triumph Thruxton 1200: Jezdí tak dobře, jak dobře vypadá

Výbava
U standardní verze je výbava o trochu slabší, než u výše postavené varianty s přídomkem R, nicméně i tak dostanete kontrolu trakce, tři jízdní módy a brzdný systém ABS. Ono nic víc ani pravděpodobně potřebovat nebudete. Velkou pochvalu si zaslouží povedená palubní deska, která se skládá ze dvou velkých analogových budíků a dvou malých displejů. Ty zobrazují klasické informace, jako například zařazený převodový stupeň, nastavení kontroly trakce, zvolený jízdní mód, stav paliva, čas nebo dojezd na zbývající palivo. Grafika budíků je velmi jednoduchá a čitelnost je bezproblémová i na přímém slunečním světle. Sedlo je uloženo ve výšce 805 mm, rozvor náprav čítá 1415 mm a nádrž zvládne pojmout 14.5 litru paliva, což stačí na průměrný dojezd okolo slušných 240 km. Přední světlomet je dostatečně výkonný a retro zpětná zrcátka ukotvená na konci řidítek poskytnou řidiči dobrý přehled o tom, co se děje za ním. Retro jsou i vyplétaná kola o průměru 17 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Výrobce použil pneumatiky Metzeler Sportec M7RR.

Triumph Thruxton 1200: Jezdí tak dobře, jak dobře vypadá

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování si není vůbec na co stěžovat a je hezky vidět, že si dal Triumph na výrobě tohoto motocyklu opravdu záležet. Všechny komponenty sedí na svém místě, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách a za své peníze dostanete vysokou úroveň kvality a také hodně hezkých detailů, které dělají retro stroje tím, čím jsou. Spolehlivost by měla být bezproblémová, a pokud nezanedbáte pravidelný servis a klasickou údržbu, určitě se žádných nepříjemných překvapení nedočkáte.

Triumph Thruxton 1200: Jezdí tak dobře, jak dobře vypadá

Verdikt
Triumph Thruxton 1200 se opravdu povedl a tato mašina nese hrdě slavné jméno Thruxton i k dalším generacím vlastníků. Je to stylový a skvěle fungující retro stroj postavený na charismatickém motoru, vyladěném podvozku a neutuchajícím stylu. Vzhled je sice retro, ale výbava je velmi moderní a zahrnuje například kontrolu trakce, brzdný systém ABS nebo jízdní módy. Pokud si připlatíte za model s označením R, dostanete navíc velmi moderní podvozek postavený na komponentech od firem Showa, Öhlins a Brembo. I základní podvozek se ale povedl a nabídne mrštnost, stabilitu a na klikatých okreskách i poměrně hodně zábavy. Právě verze R se kvůli přítomnosti lepších komponent při ne úplně přehnaném příplatku vyplatí o něco víc, než základní model.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Thruxton 1200: Jezdí tak dobře, jak dobře vypadá


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.