Přeposlat Radical Guzzi Ristretto: Kafáč jak má být

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Radical Guzzi Ristretto: Kafáč jak má být

08.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Motocykly typu ,,café racer“ byly v minulosti postaveny na myšlence co nejvyššího výkonu a co nejméně ostatních věcí okolo. Dnes už to tak úplně neplatí, ale úžasně vypadající stroj Ristretto od Radical Guzzi se snaží k těmto kořenům vrátit.

Radical Guzzi Ristretto: Kafáč jak má být

Stejně jako všechny třídy motocyklů, i dříve nesmírně populární ,,café racery“ se postupem času vyvíjejí, a zatímco v minulosti byly hlavně o rychlosti a nízké hmotnosti, v dnešní době jsou spíše o stylu. Dřív to byly poměrně drsné mašiny pro drsné chlapy, nicméně v dnešní, civilizovanější společnosti se přece jenom muselo sáhnout k několika kompromisům. To samozřejmě není nijak špatně, ale soudobé ,,café racery“ už zkrátka nejsou tak puristické a postavené k co nejčistšímu požitku za jejich řidítky. Krásný a uhrančivý stroj od společnosti Radical Guzzi se ale velmi blíží původní podstatě těchto motocyklů a už na první pohled vypadá prostě úžasně. Motor s do boku vystrčenými válci nahání docela strach a Ristretto působí velmi nekompromisním a drsným dojmem. Za touto mašinou stojí Stefan Bronold a Sylvain Berneron (ten se v současné době stará o svoji novou značku PRAËM) a její stavba probíhala nedaleko našich hranic, a to konkrétně v Bavorsku.

Radical Guzzi Ristretto: Kafáč jak má býtRadical Guzzi Ristretto: Kafáč jak má být

Jedná se o čistě puristický stroj vyvedený v retro designu, kterému dominuje již zmíněný motor s vyklopenými válci a jednoduchá příď s tradičním kulatým světlometem. Při pohledu z profilu pak vynikne pro motocykly tohoto typu klasicky tenké sedlo a rázně ukončená záď. Koncové světlo je velmi minimalistické a naprosto fantasticky vypadají i obrovské výfuku na každé straně této mašiny. Základem Ristretta je klasický rám ,,Tonti“ od Moto Guzzi, který byl ale pro jeho potřeby výrazně upravený. Podvozek je špičkový a skládá se ze samých prémiových komponent, jako jsou například vidlice Marzocchi pocházející ze superbiku MV Agusta F4 a zadní tlumiče Öhlins nebo Wilbers (záleží na přání budoucího majitele). Podvozek je pochopitelně plně stavitelný a za zmínku určitě stojí také plná kola o průměru 18 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky Pirelli Night Dragon. Plná kola od firmy RevTech jsou vyrobena z hliníku a nejsou podmínkou, protože k dispozici budou i retro kola s tradičním výpletem.

Radical Guzzi Ristretto: Kafáč jak má býtRadical Guzzi Ristretto: Kafáč jak má být

Podle prvních dojmů je jízda s plnými koly stabilnější a motocykl působí při jízdě jako nezastavitelný vlak, ale s klasickými, vyplétanými koly zase působí o poznání agilněji a lehčeji. Úpravce nepodcenil ani brzdnou soustavu a dva přední kotouče jsou poměrně masivní, přičemž brzdy jsou od firem Brembo nebo Behringer a budoucí majitel si tak bude moct opět vybrat. Jedna z nejzajímavějších věcí na tomto stylovém ,,kafáči“ je určitě motor, který byl původně dvanáctistovka pocházející z modelu Griso. V Radical Guzzi ale použili větší písty a válce z modelu California 1400, takže ho museli převrtat a jeho zdvihový objem tak čítá 1380cc. Ony dva mohutné válce hrozivě trčící na boku motocyklu jsou chlazeny vzduchem a místo klasického vstřikování je plní palivem dvojice karburátorů Keihin 41mm FCR. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je úctyhodných 130 koní a točivý moment dosahuje masivních 152 Nm, tudíž lze čekat parádní dynamické schopnosti.

Radical Guzzi Ristretto: Kafáč jak má být

Hmotnost Ristretta i s plnou nádrží je zhruba 200 kg a s tím by si měl takto výkonný motor bez jakýchkoliv problémů poradit. Když už jsme nakousli tu nádrž, tak vězte, že její objem je štědrých 20 litrů a to by mělo stačit i na delší vyjížďky. Pokud by náhodou nebyl poměr výkonu ke hmotnosti budoucímu majiteli po chuti, úpravce nabízí převrtání zdvihového objemu z 1380cc až na 1450cc. V září by navíc měla dorazit i verze s motorem o zdvihovém objemu 1700cc, což už bude pravděpodobně hodně drsný a nekompromisní stroj. Každá sranda ale samozřejmě něco stojí a tato sranda jménem Ristretto stojí opravdu hodně. V Radical Guzzi si za tuto unikátní a stylovou mašinu řeknou o značných 45 000 euro, což je po přepočtu zhruba 1,21 milionu korun. Na druhou stranu, už tři kusy našly své majitele, takže zájem evidentně je a vysoká cenovka tedy není žádnou velkou překážkou.

Radical Guzzi Ristretto: Kafáč jak má být

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Radical Guzzi Ristretto: Kafáč jak má být


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.