Přeposlat Kawasaki W800 ,,Final Edition": Slavná řada W končí a toto je její poslední sbohem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki W800 ,,Final Edition": Slavná řada W končí a toto je její poslední sbohem

06.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Slavná retro mašina W800 od Kawasaki jde do důchodu a vzhledem k tomu, že se jedná o posledního zástupce této populární řady, celá tato modelová řada končí. K této příležitosti vznikla speciální edice s označením W800 Final Edition, na kterou se dnes podíváme.

Kawasaki W800 ,,Final Edition": Slavná řada W končí a toto je její poslední sbohem

Než si ale probereme model, kterým se Kawasaki s modelovou řadou W v podstatě loučí, připomeňme si, jak tyto slavné retro stroje vznikly. Řada W má původ v dávné minulosti, a to v roce 1966, kdy byl představen původní model W1. Po stránce designu byla tato mašina hodně ovlivněna motocykly post-válečné éry a o její pohon se staral řadový dvouválec o zdvihovém objemu 650cc, který nabízel hezkých 50 koní. Nástupce této verze s označením W2 spatřil světlo světa v roce 1968 a měl nepatrně vyšší výkon čítající 53 koní. Poslední historický zástupce této řady je pak model s označením W3 a ten přinesl lepší tlumiče spolu s duálními kotoučovými brzdami na předním kole. V roce 1999 vznikl moderní nástupce těchto tří motocyklů, retro mašina s W650 s motorem o zdvihovém objemu 676cc, výkonem 50 koní a tento stroj se vyráběl až do roku 2007. O tři roky později, tedy v roce 2011, spatřil světlo světa model W800, což je úplně poslední zástupce řady W a u tohoto prozatím nejmodernějšího, avšak pořád retro stroje, použil výrobce motor o zdvihovém objemu 773cc.

Kawasaki W800 ,,Final Edition": Slavná řada W končí a toto je její poslední sbohem

Jeho výkon se opět pohybuje okolo 50 koní (konkrétněji jich má 48) a pořád obsahuje hezké prvky z let dávno minulých, jako například bubnové brzdy na zadním kole nebo krásná, vyplétaná kola. Bohužel, tato populární a vpravdě legendární modelová řada nyní končí a model W800 je tak jejím posledním zástupcem, přičemž limitovaná edice ,,Final Edition“ pak tou poslední verzí. A pokud se ptáte, proč vlastně Kawasaki s touto řadou končí, tak vězte, že je to kvůli emisním normám. Model W800 už nezvládne splnit náročné emisní normy Euro4 a bohužel se dá čekat, že tato emisní norma bude znamenat konec vícero motocyklů a určitě se to nebude týkat pouze W800. Uvidíme v roce 2017, přičemž po příchodu této normy budou motocykloví výrobci nuceni modely, které ji nesplňují, přestat vyrábět, nebo je nahradit modernějšími variantami. Ano, v Kawasaki by určitě zvládli současnou verzi upravit tak, aby zvládla nové emisní  limity plnit, ale s největší pravděpodobností by se jim to nevyplatilo.

Kawasaki W800 ,,Final Edition": Slavná řada W končí a toto je její poslední sbohem

A než nechat tento slavný stroj nějak přežívat s nízkými prodeji a udržovat ho za každou cenu naživu, raději ho zaříznou. Vraťme se ale k této speciální, poslední edici, která se vyznačuje hlavně svým výrazným zabarvením. Oranžovo-černý kabátek tohoto retro stroje s označením Candy Sunset Orange vypadá skvěle a k dispozici bude i hnědé provedení s označením Candy Brown. Tato speciální edice se navíc dostane do prodeje pouze v omezeném množství, takže se dá očekávat zvýšený zájem hlavně milovníků motocyklové historie. Bohužel se prozatím neví, kdy přesně se začne prodávat, kolik bude stát ani kolik kusů se celkově dostane do prodeje a na tyto informace si budeme muset ještě počkat. Design zůstal stejný a dominantu tohoto stroje tak tvoří krásná, vyplétaná kola, retro sedlo a neméně retro výfuk. Na přídi má své místo tradiční, kruhový světlomet a chromovaná zpětná zrcátka. Palubní deska se pak skládá ze dvou samostatných analogových budíků s jednoduchou retro grafikou, které jsou doplněny maličkým displejem a informačními diodami.

Kawasaki W800 ,,Final Edition": Slavná řada W končí a toto je její poslední sbohem

V oblasti pohonu se nezměnilo vůbec nic a zadní kolo tohoto motocyklu tak roztáčí vzduchem chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 773cc, který disponuje SOHC rozvodem a má celkově 8 ventilů. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 35 kW (48 koní) při 6500 ot/min a točivý moment o hodnotě 60 Nm je dostupný již při 2500 ot/min. Motoru dělá společnost klasická pětistupňová převodovka. O zastavení se postará jeden kotouč o průměru 300 mm na předním kole, bubnová brzda na kole zadním a ještě bychom měli zmínit, že brzdná soustava se musí poprat s pohotovostní hmotností 217 kg. Edice ,,Final Edition“ je určitě důstojným a hezkým rozloučením s modelem W800 i slavnou modelovou řadou W a konečné rozhodnutí tuto řadu úplně zaříznout se určitě nerodilo lehce. Zda v Kawasaki kutí nějakou novou řadu s modernějším motorem splňujícím nadcházející emisní normy se prozatím bohužel neví, nicméně žádný další vyloženě retro stroj tato japonská společnost v nabídce nemá.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki W800 ,,Final Edition": Slavná řada W končí a toto je její poslední sbohem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.