Přeposlat Yamaha MT-10: Jeden z nejlepších naháčů současnosti

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha MT-10: Jeden z nejlepších naháčů současnosti

03.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Yamaha konečně vytvořila mašinu, která si bez problémů zvládne zahrát i v lize evropských naháčů, ke kterým japonští konkurenti až doposud spíše vzhlíželi. Sedí někde mezi modelem Aprilia Tuono V4 1100, což je poměrně agresivní mašina a přívětivější Suzuki GSX-S1000 a nejvíce se přibližuje oblasti, ve které žijí modely Triumph Speed Triple.

Yamaha MT-10: Jeden z nejlepších naháčů současnosti

Motor
Zadní kolo mašiny Yamaha MT-10 pohání motor pocházející z jednoho z nejlepších superbiků současnosti, modelu R1. To znamená řadový, kapalinou chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu 998cc s rozvodem DOHC, tedy čtyřmi ventily na válec. Proti verzi použité v modelu R1 byl ale motor pro potřeby tohoto naháče naladěný trochu jinak a nyní dává 118 kW (160 koní) při 11500 ot/min a točivý moment o hodnotě 111 Nm (ten je dostupný při 9000 ot/min). To je sice o 40 koní míň a nepatrně nižší je i točivý moment (o něco málo přes 1 Nm), nicméně dynamika je naprosto úžasná a oněch 40 koní vám určitě chybět nebude. Průběh je poměrně příjemný, výkon hezky graduje a ve vyšších otáčkách se dočkáte výrazné výkonnostní špičky. S vyššími otáčkami se zlepšuje také zvukový projev, který je pak v plném kalupu docela agresivní a hodně výrazný. Zmínit bychom měli také tři palivové mapy motoru s označením Standard, A a B a perfektní převodovku, která byla kompletně převzatá z modelu R1. Maximální rychlost tohoto modelu se pohybuje okolo 245 km/h a pochválit musíme i vcelku klidný chod motoru bez výraznějších vibrací.

Yamaha MT-10: Jeden z nejlepších naháčů současnosti

Jízda a ovladatelnost
Motor tedy spadá na špičku nejenom této kategorie motocyklů, ale jak jsou na tom jízdní vlastnosti? Šasi má tak trochu příchuť spíše konzervativních japonských motocyklů a působí sice o něco méně ,,závodně“, než motor, ale jízdní vlastnosti jsou v celkovém pohledu parádní a v ničem si nezadají s těmi nejlepšími evropskými konkurenty. Celý motocykl je krásně vybalancovaný, šasi je příkladně tuhé a stabilita je perfektní i ve vysokých rychlostech. Pozadu nezůstává ani obratnost a Yamaha MT-10 jde do zatáček velmi ochotně, což si užijete hlavně na okruhu nebo klikaté okresce. Ovládání není v nižších rychlostech nijak zvlášť obtížné a díky kombinaci relativně přímého posedu a širších řídítek nebudou problémy ani ve městě. Míra komfortu je slušná a tlumiče si zvládnou poradit i s výraznějšími nerovnostmi. Brzdy jsou velmi výkonné a nemají se zastavením tohoto motocyklu žádné větší problémy, přičemž na předním kole jsou dva kotouče o průměru 2 x 320 mm a na zadním jeden, 220 mm kotouč. Brzdná soustava se vyznačuje dobrou odezvou a sice není tak ostrá, jako u superbiku R1, no v reálném světě se používá o něco příjemněji.

Yamaha MT-10: Jeden z nejlepších naháčů současnosti

Výbava
V oblasti výbavy si není moc na co stěžovat a tento sportovně zaměřený naháč je doslova obsypaný těmi nejmodernějšími technologiemi. Kromě klasického systému ABS dostane majitel i ve třech úrovních stavitelnou kontrolu trakce (jde i úplně vypnout) a neschází ani tempomat. Kontrola trakce navíc kontroluje i přední kolo a zabraňuje jeho nechtěnému zvednutí. Palubní deska je kompletně digitální a vyznačuje se jednoduchou grafikou a bezproblémovou čitelností i na přímém slunečním světle. Displej zobrazuje klasické věci, jako například rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav nádrže nebo nastavení kontroly trakce. V okolí displeje se pak nacházejí nezbytné informační diody a jako celek si palubní deska určitě zaslouží pochvalu. Sedlo je umístěno ve výšce 825 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, což stačí na průměrný dojezd okolo 250 km. Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

Yamaha MT-10: Jeden z nejlepších naháčů současnosti

Kvalita a spolehlivost
Yamaha má celkově velmi dobrou pověst v oblasti zpracování i spolehlivosti a model MT-10 jde přesně v těchto šlépějích. Už na první pohled jde poznat, že je to opravdu poctivě vyrobená mašina plná velmi kvalitních materiálů a při standardní údržbě a pravidelném servisu určitě nenastanou v oblasti spolehlivosti žádné problémy. Všechny komponenty sedí dobře na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Tato mašina potěší i vcelku rozumnou cenou, která je nastavena podobně, jako u japonských rivalů a je nižší, než u hlavní evropské konkurence. Na našem trhu je MT-10 dostupná od 369 990 Kč.

Yamaha MT-10: Jeden z nejlepších naháčů současnosti

Verdikt
Japonská Yamaha konečně vytvořila mašinu, která si bez problémů zvládne zahrát i v lize evropských naháčů, ke kterým japonští konkurenti až doposud spíše vzhlíželi. Sedí někde mezi modelem Aprilia Tuono V4 1100, což je poměrně agresivní mašina a přívětivější Suzuki GSX-S1000 a nejvíce se přibližuje oblasti, ve které žijí modely Triumph Speed Triple. Yamaha MT-10 je pekelně rychlá, zábavná na řízení a navíc až překvapivě praktická, což se pochopitelně také počítá. Plní úlohu vlajkové lodi modelové řady MT a plní ji na jedničku, protože lepšího a lépe vyváženého naháče abyste v současné době pohledali. Kromě perfektního motoru a dobře vyladěných jízdních vlastností tento model potěší i moderní výbavou, skvělým dílenským zpracováním a v neposlední řadě i přívětivou cenou.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha MT-10: Jeden z nejlepších naháčů současnosti


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.