Přeposlat Yamaha Tricity 155: Nový sourozenec populárního tříkolového skútru Tricity 125

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha Tricity 155: Nový sourozenec populárního tříkolového skútru Tricity 125

30.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kategorie tříkolových skútrů je čím dál populárnější a mezi ty nejznámější zástupce této třídy patří povedený model Tricity od japonské Yamahy. Tento skútr se dočkal nového sourozence s objemnějším a výkonnějším motorem, tak se pojďme podívat, co všechno nabídne.

Yamaha Tricity 155: Nový sourozenec populárního tříkolového skútru Tricity 125

Dnes již menší a starší model z řady Tricity s motorem o zdvihovém objemu 125cc patří nejenom na evropském trhu mezi bestsellery a naznačil, že tříkolové skútry nejsou jenom nějakou sezónní záležitostí nebo módní věcí. Jsou to velmi populární stroje, protože nabídnou velmi dobrou stabilitu, jisté jízdní vlastnosti a v případě Yamahy také docela příjemnou cenovku. Pokud by vám výkon modelu 125 z nějakého důvodu nestačil, stačí chvilku vydržet, protože již brzy bude k dispozici výkonnější verze s motorem o zdvihovém objemu 155cc. Novinka se jmenuje jednoduše a přímočaře Tricity 155 a výkonnější a objemnější motor není jedinou věcí, která se změnila. Celkově je tento nový skútr nepatrně delší, širší a bude i o něco málo praktičtější. Na to se ale podíváme až později a ze začátku si jako vždy proklepneme design. Ten se proti modelu se 125cc motorem prakticky nijak nezměnil a jediná výraznější změna se udála v oblasti sedla, které je lehce přepracované. Přídi pořád dominuje rozměrný světlomet, po jehož boku sedí do masky integrované blinkry a samozřejmě nechybí ani relativně vysoký ochranný štít a zpětná zrcátka.

Yamaha Tricity 155: Nový sourozenec populárního tříkolového skútru Tricity 125Yamaha Tricity 155: Nový sourozenec populárního tříkolového skútru Tricity 125

Ta jsou poměrně velká a měla by tak nabídnout v hustém městském provozu velmi dobrý přehled o tom, co se děje za vámi. Záď pak zdobí elegantní koncové světlo složené z LEDek. Nejvíce tento skútr vynikne samozřejmě při pohledu zepředu, kdy jsou dvě přední kola hezky patrná a dobře vypadá i výrazně vykrojená příď, ve které jsou zakomponovány právě ona dvě přední kola. Ta jsou o palec větší, než osamocené zadní kolo. Výrobce neošidil tuto novinku ani po praktické stránky věci a kromě úložného prostoru pod sedlem, do kterého se vejde plnohodnotná přilba, se může případný majitel těšit i na sklopný háček v oblasti nohou sloužící k pověšení nějaké tašky a nechybí ani 12V zásuvka. Ta je uložena v předním odkládacím prostoru a její využití je samozřejmě hlavně v nabíjení telefonu, přičemž se jedná o novinku, kterou menší model nemá. Palubní deska se pak prakticky vůbec nezměnila a je stejná, jako u menší verze, takže je zastoupena jednoduchým digitálním štítem s doplňkovými informačními diodami.

Yamaha Tricity 155: Nový sourozenec populárního tříkolového skútru Tricity 125Yamaha Tricity 155: Nový sourozenec populárního tříkolového skútru Tricity 125

Uprostřed palubní desky sedí tachometr, po jeho pravé straně je ukazatel teploty a na levné straně je pak ukazatel stavu paliva v nádrži a hodiny. Nádrž se proti menšímu modelu zvětšila a nabídne objem 7.2 litru (Tricity 125 má nádrž o objemu 6.6 litru) a není to jediná věc, která je větší. Jak jsme se již zmínili, novinka je rozměrnější a v celkovém součtu je o 75 mm delší (1980 mm), o 15 mm širší (750 mm) a má i o značných 40 mm delší rozvor kol. Hmotnost narostla o 9 kg (165 kg), ale například výška šasi je o 5 mm nižší. Brzdná soustava zůstala stejná a na předních i zadním kole sedí kotoučové brzdy, přičemž na předních jsou 220 mm kotouče a na zadním kotouč o průměru 230 mm. Přední kola pak mají průměr 14 palců, jsou na nich použity pneumatiky o rozměrech 90/80 a na zadním, 13 palcovém kole sedí pneumatika o rozměru 130/70. Součástí standardní výbavy je brzdný systém ABS a také systém UBS (Unified Brake System), který má na starost lineární rozložení brzdného účinku mezi přední a zadní brzdy.

Yamaha Tricity 155: Nový sourozenec populárního tříkolového skútru Tricity 125Yamaha Tricity 155: Nový sourozenec populárního tříkolového skútru Tricity 125

Podvozek se dvěma předními koly (Leaning Multi Wheel - LMW) je postavený na teleskopické vidlici vpředu a kyvné vidlici vzadu, což je stejné, jako u menší verze 125. Co už ale není stejné, je pochopitelně motor a ten dostal injekci v oblasti zdvihového objemu i výkonu. Pořád se jedná o jednoválec chlazený kapalinou s SOHC rozvodem (má tedy čtyři ventily), ale jeho objem byl navýšený z původních 124.8cc na 155cc. Nárůst výkonu určitě není zanedbatelný a novinka nabídne hezkých 11 kW (15 koní) a točivý moment o hodnotě 14.4 Nm (model 125 má 8 kW a 10.4 Nm). Převodovka pak zůstala automatická, což je samozřejmě pro skútr určený hlavně do městského provozu tím nejlepším a nejpohodlnějším řešením. Nová Yamaha Tricity 155 by se měla dostat do prodeje v létě, ale cena ani přesnější datum zahájení prodeje na našem trhu zatím bohužel nebyly upřesněny. Novinka půjde do prodeje hned ve třech barevných variantách s označením Cyber Blue, Oxford Grey a Milky White.

Yamaha Tricity 155: Nový sourozenec populárního tříkolového skútru Tricity 125Yamaha Tricity 155: Nový sourozenec populárního tříkolového skútru Tricity 125

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha Tricity 155: Nový sourozenec populárního tříkolového skútru Tricity 125


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.