Přeposlat Burasca 1200: V Itálii si vzali do parády Hondu VFR1200 a výsledek vypadá parádně

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Burasca 1200: V Itálii si vzali do parády Hondu VFR1200 a výsledek vypadá parádně

27.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda VFR1200 je bezesporu fantastická a po všech směrech povedená mašina, která spadá ve své třídě na úplnou špičku. Je ale tak trochu usedlá a pro někoho možná i nudná. Tento motocykl si ale vzala do parády partička Drudi Performance a výsledek pojmenovaný Burasca 1200 vypadá opravdu zajímavě.

Burasca 1200: V Itálii si vzali do parády Hondu VFR1200 a výsledek vypadá parádně

Než se ale podíváme na samotný motocykl, napíšeme si pár slov i o zmíněné partě Drudi Performance. Jedná se o italské designové studio vedené známým a slavným designérem jménem Aldo Drudi, a pokud sledujete závody silničních motocyklů MotoGP, jméno tohoto muže pravděpodobně znáte. Jeho hlavní náplní je návrh přileb pro legendárního závodníka Valentina Rossiho a proslavil se hlavě helmou ,,Il Dottore“, tedy Doktor. Aldo dal dohromady tým designérů a v italském Rimini se společně pustili do úpravy cestovního motocyklu Honda VFR1200, přičemž celá práce zabrala 15 měsíců. Jedná se pochopitelně pouze o koncept, ale výsledek vypadá parádně, a pokud by se tento motocykl někdy prodával, určitě by si své zákazníky našel. Jen tak mimochodem, Burasca znamená v italštině bouře na moři. Samotná Honda VFR1200, na které je tento koncept postavený, spadá do kategorie sportovních cesťáků a výsledný koncept se orientuje o něco víc na ono slovíčko ,,sport“.

Burasca 1200: V Itálii si vzali do parády Hondu VFR1200 a výsledek vypadá parádněBurasca 1200: V Itálii si vzali do parády Hondu VFR1200 a výsledek vypadá parádně

Vypadá totiž podstatně agresivněji, odhodlaněji a opravdu z něj čiší jakýsi sportovní naturel. Na první pohled možná ani nejde poznat, že pod kapotou se nachází Honda VFR1200 a je to hlavně z toho důvodu, že Burasca 1200 má hodně přepracovanou a poměrně originální příď. I standardní VFR1200 se vyznačuje výraznou přední částí, podle které tuto mašinu pozná snad každý, no Burasca 1200 má příď pojatou hodně odvážně. Kruhový světlomet je velmi minimalistický, vypadá lehce futuristicky a ke stylu tohoto motocyklu se perfektně hodí. Parádně vypadá také přední ochranný štít a dvě masivní koncovky výfuku od známé společnosti Akrapovič (výfuk je vyrobený na zakázku výhradně pro tento koncept). Zadní světlo je pochopitelně z LEDek a opět je vyvedeno ve velmi minimalistickém stylu. Kapotáž je kompletně nová a to samé platí také pro kola a sedlo. Když už jsme zmínili ta kola, tak vězte, že jsou značky Fast Mec a jsou vyrobena ze slitiny hliníku a karbonu, takže by měla být poměrně lehká.

Burasca 1200: V Itálii si vzali do parády Hondu VFR1200 a výsledek vypadá parádněBurasca 1200: V Itálii si vzali do parády Hondu VFR1200 a výsledek vypadá parádně

Tyto dva materiály jsou na tomto konceptu použity v poměrně hojné míře a hmotnost tak proti sériové Hondě VFR1200 klesla o značných 30 kg. Nižší hmotnost bude znamenat lepší dynamiku a podle Drudi Performance by měla být podstatně lepší také ovladatelnost a cestovní schopnosti. Pozice jezdce na novém sedle je o něco vzpřímenější, než na Hondě VFR1200 a mohlo by se tak jednat o vskutku ultimativní cesťák. Palubní deska je také kompletně nová a vypadá podobně futuristicky, jako příď. Je to zkrátka velký otáčkoměr s elegantním, modrým podsvícením a ve spodu umístěnými informačními diodami. Co se týče podvozku, tak tento koncept je postavený na obrácené (USD) vidlici Öhlins NIX 30 vpředu a zadním odpružení Öhlins TTX 36 GP, takže se jedná o velmi moderní kousek techniky vybavený vskutku špičkovými komponenty. Podvozek je pochopitelně stavitelný a měl by odvést opravdu dobrý výkon, protože tyto komponenty používají různé závodní týmy po celém světě.

Burasca 1200: V Itálii si vzali do parády Hondu VFR1200 a výsledek vypadá parádněBurasca 1200: V Itálii si vzali do parády Hondu VFR1200 a výsledek vypadá parádně

Motor zůstal nezměněný, nicméně v tomto ohledu změn určitě nebyla třeba, protože řadový čtyřválec použitý v Hondě VFR1200 je skvělá pohonná jednotka. Jedná se o vidlicový čtyřválec o zdvihovém objemu 1237cc, který je vybavený elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI a DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon tohoto motoru čítá 127 kW (173 koní) při 10000 ot/min a točivý moment o hodnotě 129 Nm je dostupný při 8750 ot/min. Už u standardní Hondy VFR1200, která má pohotovostní hmotnost 267 kg, je dynamika výborná a u tohoto o 30 kg lehčího konceptu by měl motor nabídnout ještě zajímavější zážitky na silnici. Zda se tento odvážný koncept dostane někdy alespoň do malosériové výroby, není bohužel jasné, ale určitě by to nebylo na škodu a zcela jistě by si své zákazníky bez větších problémů našel. Na oficiálních stránkách Drudi Performance je ale uvedeno ,,coming soon“, takže člověk nikdy neví.

Burasca 1200: V Itálii si vzali do parády Hondu VFR1200 a výsledek vypadá parádněBurasca 1200: V Itálii si vzali do parády Hondu VFR1200 a výsledek vypadá parádně

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Burasca 1200: V Itálii si vzali do parády Hondu VFR1200 a výsledek vypadá parádně


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.